Svenskar som gnäller...

Ok.Vi har olika åsikter. Det kan man leva med
Men vissa ///////vänder kappan efter vinden o sen spelar offerkoffter o DramaQueen.
Jag kan inte svara i Ubons tråd för att han på nått sätt har lipat till sig en block på mig där.

Senast redigerad av en moderator:
Vi har bara A/C på natten, Stänger på dag tid. Vi provade i början att ha A/C på även dagtid, men då går de ju inte vara ute blir för stor temp skillnad. Inte tycker ja att vi är sämre för de, tvärt om ganska smarta
Ett annat alternativ är att installera solceller med bidrag och använda strömmen till AC och Tesla.

Vi har bara A/C på natten, Stänger på dag tid. Vi provade i början att ha A/C på även dagtid, men då går de ju inte vara ute blir för stor temp skillnad. Inte tycker ja att vi är sämre för de, tvärt om ganska smarta

Surar för att någon stängt av min AC på kontoret. Var som att gå in i en bastu...

Snacka om att gnälla!:angel_transparent:

813CB7CB-5DD7-498F-9005-882E936742EE.png

Ja det är väl du som skattebetalare som slantar.
Naturligtvis betalar du även egen eventuell anhöriginvandring för pengarna kan ju inte räcka till allt :)

/ SatanG

Hej

Håller med helt, det blir alldeles för stor skillnad mot temperaturen utomhus och risken för att dra på sig förkylningar och liknande ökar dramatiskt, det är bättre och hälsosammare att anpassa kroppen till klimatet.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt, det blir alldeles för stor skillnad mot temperaturen utomhus och risken för att dra på sig förkylningar och liknande ökar dramatiskt, det är bättre och hälsosammare att anpassa kroppen till klimatet.

Mvh isan lover

Nja på vår AC kan man själv ställa in vilken temp man vill ha. Då anpassar man det mot utomhus temperaturen. Vanligast så har vi vår AC i Thailand inställd på något mellan 27 - 29 grader. Då blir inte skillnaden så stor men samtidigt får man ett behagligt inomhusklimat. Vi åker ju ofta kortare resor till Thailand och då hinner inte kroppen acklimatisera sig riktigt. Jag vill njuta i Thailand inte känna mig som en våt fläck :)

Nja på vår AC kan man själv ställa in vilken temp man vill ha. Då anpassar man det mot utomhus temperaturen. Vanligast så har vi vår AC i Thailand inställd på något mellan 27 - 29 grader. Då blir inte skillnaden så stor men samtidigt får man ett behagligt inomhusklimat. Vi åker ju ofta kortare resor till Thailand och då hinner inte kroppen acklimatisera sig riktigt. Jag vill njuta i Thailand inte känna mig som en våt fläck :)

Hej

Då agerar ni precis som vi gör när vi bor på hotell i Thailand, då är det 27 grader som gäller för oss också.

Men i vårt eget hus har vi ingen AC alls utan bara fläktar.

För mig tar det ca 2-3 veckor för kroppen att ställa om, jag tycker att den omställningen påskyndas av fysiskt arbete på farmen och att träna byns skollag i fotboll, att röra sig rejält i värmen och svettas ut ordentligt verkar påskynda omställningen.

Mvh isan lover

Hej

Då agerar ni precis som vi gör när vi bor på hotell i Thailand, då är det 27 grader som gäller för oss också.

Men i vårt eget hus har vi ingen AC alls utan bara fläktar.

För mig tar det ca 2-3 veckor för kroppen att ställa om, jag tycker att den omställningen påskyndas av fysiskt arbete på farmen och att träna byns skollag i fotboll, att röra sig rejält i värmen och svettas ut ordentligt verkar påskynda omställningen.

Mvh isan lover

Ja två till tre veckor är ju ungefär så länge vi stannar varje gång. Jag semestrar ju när jag är i Thailand. Dricker mest kalla öl, badar, äter god mat mm och framförallt försöker jag få ett avbräck i min vardag som normalt är överfylld med arbete.

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
2 K
A
S
Svar
11
Visningar
4 K