Svenskar som gnäller...

Ännu har jag inte läst att någon har kallat en annan medlem för ”rövhål”...
Förstår inte ditt inlägg.

[IMG alt="Dick"]https://thaisnack.se/data/avatars/m/10/10011.jpg?1591026874[/IMG]
Dick
Aktiv medlem

Igår kl 14:52
Ok.Vi har olika åsikter. Det kan man leva med
Men vissa ///////vänder kappan efter vinden o sen spelar offerkoffter o DramaQueen.
Jag kan inte svara i Ubons tråd för att han på nått sätt har lipat till sig en block på mig där.

Senast redigerad av en moderator: Igår kl 17:52
  • Like
Reactions:Samet

Dick@

Du minns inte från en dag till en annan vad Du skriver, sätt in det berömda ordet istället för det som är redigerat,

Och helt klart är att vi spelar inte på samma planhalva, inte för att jag förstår varför Du kommenterar mig i andra trådar,

och Du beklagar dig för att Du inte kan skriva i Ubon:s tråd, varför vill Du skriva i Ubon:s tråd? ser inget annat än att Du vill

tjafsa, Du tillför inget relevant, och jag vill inte ha något som helst med dig att göra, kanske den dagen när Du visar att Du

kan bete dig som folk.

Jag kommer aldrig att tillhöra Svenskarna som gnäller. Tråden inleds med en beskrivning en av de 20.000 svenskar som är fast bosatta i Thailand.
”Pär Kågeby, vicekonsul på svenska ambassaden i Bangkok, berättar att thailändska myndigheter numera kan kräva att utlänningar som vill komma in i landet för längre vistelser måste visa upp en giltig försäkring.”
Det är inte rimligt att få ett uppehållstillstånd om man inte kan visa att man kan försörja sig och är sjukförsäkrad.
Jag har svårt att förstå att man bara genom att påstå att man uppehåller sig illegalt i ett visst land kan få akut tandvård för 50 kr.
Det betyder att någon annan betalar.

Kan man ha det för bra i landet Sverige? Har man inga bekymmer finns det tid över att vara bitter. I Thailand där gnäller man inte över barer som är högljudda, grannar som klampar eller högljudda bilar på nätterna. Gnäller inte svenskarna´för allt? Är med i nån intresseförening över min lilla bonneort. Har kommunen klippt gräset och klyvt en burk, kan ju nån skära sig på den. Ett inlägg kan få 30-40 kommentarer med arga människor. "Fördjävligt" nån kunde skärt sig på den. Hundskitar.... Tror hela forumet bygger på vems hund som skiter överallt. Svenskarna är la ändå lättkränkta och småsura. Matildas mening.

Nja på vår AC kan man själv ställa in vilken temp man vill ha. Då anpassar man det mot utomhus temperaturen. Vanligast så har vi vår AC i Thailand inställd på något mellan 27 - 29 grader. Då blir inte skillnaden så stor men samtidigt får man ett behagligt inomhusklimat. Vi åker ju ofta kortare resor till Thailand och då hinner inte kroppen acklimatisera sig riktigt. Jag vill njuta i Thailand inte känna mig som en våt fläck :)
Bra för huset med då du får bort luftfuktigheten inomhus.

[IMG alt="Dick"]https://thaisnack.se/data/avatars/m/10/10011.jpg?1591026874[/IMG]
Dick
Aktiv medlem

Igår kl 14:52
Ok.Vi har olika åsikter. Det kan man leva med
Men vissa ///////vänder kappan efter vinden o sen spelar offerkoffter o DramaQueen.
Jag kan inte svara i Ubons tråd för att han på nått sätt har lipat till sig en block på mig där.

Senast redigerad av en moderator: Igår kl 17:52
  • Like
Reactions:Samet

Dick@

Du minns inte från en dag till en annan vad Du skriver, sätt in det berömda ordet istället för det som är redigerat,

Och helt klart är att vi spelar inte på samma planhalva, inte för att jag förstår varför Du kommenterar mig i andra trådar,

och Du beklagar dig för att Du inte kan skriva i Ubon:s tråd, varför vill Du skriva i Ubon:s tråd? ser inget annat än att Du vill

tjafsa, Du tillför inget relevant, och jag vill inte ha något som helst med dig att göra, kanske den dagen när Du visar att Du

kan bete dig som folk.
En riktig Marjasin som ”Hästen”skulle sagt!

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
2 K
A
S
Svar
11
Visningar
4 K