Taxi Bangkok -Pattaya 2022

 

Galten

Aktiv medlem
Hej är någon som vet aktuella priser. gummans helvettes kompisar försöker lura i henne att ordinarie pris är över 4500. kanske kan vara bra tråd framöver,
Åker i morgon 2022-06-17
 
Senast ändrad:
Flygplatsen till Pattaya från 1000.
Inne från stan, lägg på några hundra, kan vara mer beroende på vart i stan med avseende på vägavgifter.
 
Om man har appen Grab taxi nedladdad, så ska det gå att söka resa. Vissa destinationer går att söka på 12go.asia. Då ingår passagerarförsäkring, i vart fall på 12go.asia. Du kan nog pruta rätt rejält.
 
Hej är någon som vet aktuella priser. gummans helvettes kompisar försöker lura i henne att ordinarie pris är över 4500. kanske kan vara bra tråd framöver,
Åker i morgon 2022-06-17
Haha, det där med gummans kompisar som vet allt kan gå en på nerverna den saken är klar. Men 12-1500 är vad det brukar kosta, goggla på "Taxi Bangkok Pattaya" så får du upp många förslag.
 
Om man har appen Grab taxi nedladdad, så ska det gå att söka resa. Vissa destinationer går att söka på 12go.asia. Då ingår passagerarförsäkring, i vart fall på 12go.asia. Du kan nog pruta rätt rejält.

Grab och Bolt är dyra på långa resor. Korta är de toppen men Pattaya till flygplatsen med dem kostade typ 1500 i våras. Men var inga problem att få en bio från hotellet för 900.
 
Hej är någon som vet aktuella priser. gummans helvettes kompisar försöker lura i henne att ordinarie pris är över 4500. kanske kan vara bra tråd framöver,
Åker i morgon 2022-06-17
Jag har ringt Angie Taxi när jag ska till Pattaya, de har facebook och hemsida

THB
BKK / Suvarnaabhumi Airport
1200 Baht
DMK / Don Muang Airport
1600 Baht
Bangkok City (Sukhumvit Road)
1500 Baht
Koh Samed Island (Ban Phe pier)
1000 Baht
Koh Chang Island (including ferry fees)
3000 Baht
U-Tapao Airport
800 Baht
Laem Chabang port
600 Baht
 
Thai-pris med taxi er 100 baht for en mil. Så fra flyplassen til Pattaya så er 1000 bah innenfor det akseptable. Men dersom man har en venninne i Pattaya som «leverer» en kunde på flyplassen en dag og «plukker opp» den neste den samme dagen så kan vel taxi-turen bli rimelig dyr. 555. Men ekte kjærlighet i Thailand er ikke på billigsalg. 555.
 
Thai-pris med taxi er 100 baht for en mil. Så fra flyplassen til Pattaya så er 1000 bah innenfor det akseptable. Men dersom man har en venninne i Pattaya som «leverer» en kunde på flyplassen en dag og «plukker opp» den neste den samme dagen så kan vel taxi-turen bli rimelig dyr. 555. Men ekte kjærlighet i Thailand er ikke på billigsalg. 555.
Innan har jag alltid betalat 1000 baht till flygplatsen men sist boka jag via grab och var 1400 baht.
Bensinpriset är upp, jag vet inte var grab priset vart innan för bokat från privat förr.
Gör dock ingen skillnad rederiet betalar.
 
Här är en men det finns flera om du googlar på tex "taxi pattaya airport"
Tack, man glömmer lätt att googla och kolla nya.

Har ett par tre drivers i telefonen med de har jackat upp priset till en bit över 1000 lappen. Själv har jag bussen 9 ggr av 10, den verkar vara uppe i 12 avgångar per dag nu "efter" coronan.
 
Innan har jag alltid betalat 1000 baht till flygplatsen men sist boka jag via grab och var 1400 baht.
Bensinpriset är upp, jag vet inte var grab priset vart innan för bokat från privat förr.
Gör dock ingen skillnad rederiet betalar.
Taxiene går på gass og ikke bensin/diesel.

Reiser man fra Pattaya så presser konkurransen prisene nede, men fra flyplassen så finnes det ikke en konkurranse på samme vis bortsett fra at man kan hinte med ovenfor sjåføren at da tar man heller bussen dersom han ønsker å ta overpris. Og bussene har holdeplass litt bortenfor taxiene med en skranke rett innenfor døren. Billig og bra er dem også.
 
Taxiene går på gass og ikke bensin/diesel.

Reiser man fra Pattaya så presser konkurransen prisene nede, men fra flyplassen så finnes det ikke en konkurranse på samme vis bortsett fra at man kan hinte med ovenfor sjåføren at da tar man heller bussen dersom han ønsker å ta overpris. Og bussene har holdeplass litt bortenfor taxiene med en skranke rett innenfor døren. Billig og bra er dem også.
Nu tog jag om du kunde läsa det en grab bokning via appen, där är det väl en fastsatt taxa av Grab.
Sen vet jag inte hur det är i Thailand gällande gaspriserna var längesen jag hade gasbil men här i Norge var det för dyrt nu att låta båtarna gå på lng, så blev marin diesel istället.
Och alla taxi går inte på gas.
Gaspriserna är med upp.
 
Taxiene går på gass og ikke bensin/diesel.

Reiser man fra Pattaya så presser konkurransen prisene nede, men fra flyplassen så finnes det ikke en konkurranse på samme vis bortsett fra at man kan hinte med ovenfor sjåføren at da tar man heller bussen dersom han ønsker å ta overpris. Og bussene har holdeplass litt bortenfor taxiene med en skranke rett innenfor døren. Billig og bra er dem også.

Jag brukar åka både diesel och bensin.
Det händer även att jag åker taxi som går på gas.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
21
Visningar
3 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar
2 K
D
A
Svar
4
Visningar
4 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp