Taxi Bangkok -Pattaya 2022

Jeg tror at alle taxiene (de fargete) i Bangkok går på gass (LPG).
Dom färgade (meter taxi) bestämmer ju inte chauffören priset längre från flygplatsen.
Det bestäms med fasta priser i kön för taxi också får man en nummerlapp vilken taxi man skall gå till.
Var ju nåt som ändrades för några år sen för att stoppa scam.
Eller har dom ändrat igen?

Helt säkert så är det så till 99% men det är ju inte så att det inte existerar alternativ till dessa.
Nå vet jeg ikke dette helt sikkert, men ettersom alle taxiene med et Meter-skilt på taket har de samme takstene (dobbel pris for farlang 555) så burde dem vel ha de samme drivstoffutgiftene.

Dom färgade (meter taxi) bestämmer ju inte chauffören priset längre från flygplatsen.
Det bestäms med fasta priser i kön för taxi också får man en nummerlapp vilken taxi man skall gå till.
Var ju nåt som ändrades för några år sen för att stoppa scam.
Eller har dom ändrat igen?
Det har hendt noen ganger at jeg har tatt taxi fra flyplassen til Maha Sarakham dersom jeg sparer tid. Dem forlanger 5-6 000 baht og jeg får det ned i 4 500 baht som er akseptabelt fordi det er 47 mil fra Bangkok til Maha Sarakham. Men Den siste gangen for 3-4 år siden før pandemien så oppdaget jeg en prisliste som hang på baksiden av forsetet. Og der stod det 3 800 baht til Maha Sarakham. En prisliste ALLE taxier i Thailand burde ha.

Det har hendt noen ganger at jeg har tatt taxi fra flyplassen til Maha Sarakham dersom jeg sparer tid. Dem forlanger 5-6 000 baht og jeg får det ned i 4 500 baht som er akseptabelt fordi det er 47 mil fra Bangkok til Maha Sarakham. Men Den siste gangen for 3-4 år siden før pandemien så oppdaget jeg en prisliste som hang på baksiden av forsetet. Og der stod det 3 800 baht til Maha Sarakham. En prisliste ALLE taxier i Thailand burde ha.
Tror du det var en officiell prislista? Eller att chauffören var från Maha Sarakham och gärna ville ha körningar hem?

Nå vet jeg ikke dette helt sikkert, men ettersom alle taxiene med et Meter-skilt på taket har de samme takstene (dobbel pris for farlang 555) så burde dem vel ha de samme drivstoffutgiftene.

Ingen aning. I Sverige varierar priserna.
Alla bilar har inte samma bränslekonsumtion.

Vad är det du vill ha sagt med dina inlägg?

Alla taxibilar i Norge skulle ha samma prislista.
Jävla Norge!

Var det inte priset jag frågade om, jag vet vad jag betalar för en taxi.
Jag frågade om gäller inte det nya kösystemet på flygplatsen längre för metertaxi, där man får stå i kö, uppge destination, så får man ett kvitto med bilnummer och pris.
Taxichaufförerna får inte längre själva förhandla om priset på flygplatsen.
Dom blir bortkörda om dom ställer sig någon annanstans.
Jag frågade om det systemet var borttaget igen inte vad du betala till Mahasarakham..

Tror du det var en officiell prislista? Eller att chauffören var från Maha Sarakham och gärna ville ha körningar hem?
Jeg ser ingen grunn til å ha en «fake» prisliste i taxien. Men jeg har blitt tilbudt 3 000 baht når jeg satt i taxien på vei til Moshit for han ville besøke familien sin. Men da var jeg trøtt og lengtet etter et godt sete på bussen for å få sove litt så jeg takket nei til tilbudet.

Var det inte priset jag frågade om, jag vet vad jag betalar för en taxi.
Jag frågade om gäller inte det nya kösystemet på flygplatsen längre för metertaxi, där man får stå i kö, uppge destination, så får man ett kvitto med bilnummer och pris.
Taxichaufförerna får inte längre själva förhandla om priset på flygplatsen.
Dom blir bortkörda om dom ställer sig någon annanstans.
Jag frågade om det systemet var borttaget igen inte vad du betala till Mahasarakham..
Noe fast pris på flyplassen har jeg aldri opplevd at det er dersom man ikke skal til er annet sted enn Bangkok. Og dersom man skal til Pattaya så tror jeg dersom jeg ikke husker helt feil at priset ble bestemt av de som bestyrer taxi-køen. Men jeg husker ikke hvor mye jeg måtte betale. Det var trolig 1 200 eller så hadde jeg tatt bussen.

Jeg ser ingen grunn til å ha en «fake» prisliste i taxien. Men jeg har blitt tilbudt 3 000 baht når jeg satt i taxien på vei til Moshit for han ville besøke familien sin. Men da var jeg trøtt og lengtet etter et godt sete på bussen for å få sove litt så jeg takket nei til tilbudet.
Jag kan se en rad anledningar, ekonomiska, till att man har en "fake" prislista i taxin. Men här verkade ju priset vara bra.

Alla taxibilar i Norge skulle ha samma prislista.
Jävla Norge!
Det er egentlig ikke noe problem fordi det å kjøre 50 mil i en taxi i Norge koster så mye at det er ingen som gjør det uten å være i familie med «Bill Gates». 555. Til og med en normal tur fra byen og hjem koster «skjorta» dersom det er om kvelden og i helgen. Hvorfor det alltid har vært sånn vet jeg ikke for min far var drosjeeier og han var langt ifra en «rik» mann.

Det er egentlig ikke noe problem fordi det å kjøre 50 mil i en taxi i Norge koster så mye at det er ingen som gjør det uten å være i familie med «Bill Gates». 555. Til og med en normal tur fra byen og hjem koster «skjorta» dersom det er om kvelden og i helgen. Hvorfor det alltid har vært sånn vet jeg ikke for min far var drosjeeier og han var langt ifra en «rik» mann.

Det är sällan jag har betalat några orimliga kostnader för transport i Thailand.
Thailändare åker inte något nämnvärt billigare.

Jag kan se en rad anledningar, ekonomiska, till att man har en "fake" prislista i taxin. Men här verkade ju priset vara bra.
Når jeg så prisen så ble jeg rimelig overasket. Men dersom man betaler 100 baht for mila så er det helt greit uansett hvor i Thailand man er.

Jeg kjenner en engelskmann som bor i en liten landsby 15 km. utenfor Maha Sarakham og der har dem en kvinne med en pickup som lett tar 250 baht for å kjøre til Maha Sarakham. Hvilket denne engelskmannen påstod at alle betalte. Hvilket jeg betviler sterkt.

Noe fast pris på flyplassen har jeg aldri opplevd at det er dersom man ikke skal til er annet sted enn Bangkok. Og dersom man skal til Pattaya så tror jeg dersom jeg ikke husker helt feil at priset ble bestemt av de som bestyrer taxi-køen. Men jeg husker ikke hvor mye jeg måtte betale. Det var trolig 1 200 eller så hadde jeg tatt bussen.
Dom införde för 5-7 år sen nya taxiregler på flygplatsen, alla taxibilar måste stanna på en plats.
Man får ställa sig i kö där man uppger destination och ett fastpris ges, man får nummerlapp och taxi tilldelad, cauffören får inte själv förhandla om priset.
Infördes pga allt prisfusk.
Men om det ändrats igen vet jag inte, var längesen jag använde det.
Var sist jag parkera på flygplatsen för att ta en taxi in och se på Disney on ice.
1655638875758.png

Det är sällan jag har betalat några orimliga kostnader för transport i Thailand.
Thailändare åker inte något nämnvärt billigare.
Når jeg lander på flyplassen i Khon Kaen så er dem ikke grådige når dem forsøker seg med 1 200 baht for en distanse på 9 mil. Men når jeg sier 900 baht så aksepterer dem det fort. Sist gang så var min samboer med og hun kjenner meg godt så hun fikk prisen ned i 800 baht. 555. Det er ikke hvor mye det koster som jeg er fokusert på, for det har jeg råd til, men prinsippet om å ikke betale «farlangpris». For dette 2-pris systemet er en skamplett for Thailand og tiltrekker ikke turister dersom dem var klar over det. Hvilket mange dessverre ikke er for ofte så står prisene på thai med thailandske tall.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
21
Visningar
4 K