Taxi

 

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vad kostar en taxi från Utapao till Pattaya?
Hur lång tid tar en taxi däremellan?

Från Bangkok till Pattaya tippar jag på max 1500B?
Rätt eller fel.
 
Vad kostar en taxi från Utapao till Pattaya?
Hur lång tid tar en taxi däremellan?

Från Bangkok till Pattaya tippar jag på max 1500B?
Rätt eller fel.

Tyvärr tar de ganska bra betalt då det knappt finns någon konkurans. Så räkna med 1200-2000 beroende på hur mycket du orkar tjata.

Det finna transitbussar om ni flyger med AirAsia för 250 baht.

Skall även gå att åka flakbil, men ingen egen erfarenhet.
 
Tyvärr tar de ganska bra betalt då det knappt finns någon konkurans. Så räkna med 1200-2000 beroende på hur mycket du orkar tjata.

Det finna transitbussar om ni flyger med AirAsia för 250 baht.

Skall även gå att åka flakbil, men ingen egen erfarenhet.
Blir det till utapao så blir det Bangkok air, mest dom som flyger från kho samui.
 
Blir det till utapao så blir det Bangkok air, mest dom som flyger från kho samui.
Här är taxifirman jag brukar använda när jag skall ha Taxi.
Nat heter hon som har den.
Hon brukar inte va omöjlig med priserna.
Kontaktar du henne har hon chaufför väntande på dig på flygplatsen.
pattayataxi247@gmail.com —– Tel. & WhatsApp : +66 85 747 4542 —– Line ID : Nattaxi247

Jag körde hem på ca. 30 min ifrån flygplatsen sist, så den tiden till Pattaya där motorväg och Sukhumvith går ihop är nog rimlig.
 
Här är taxifirman jag brukar använda när jag skall ha Taxi.
Nat heter hon som har den.
Hon brukar inte va omöjlig med priserna.
Kontaktar du henne har hon chaufför väntande på dig på flygplatsen.
pattayataxi247@gmail.com —– Tel. & WhatsApp : +66 85 747 4542 —– Line ID : Nattaxi247

Jag körde hem på ca. 30 min ifrån flygplatsen sist, så den tiden till Pattaya där motorväg och Sukhumvith går ihop är nog rimlig.
Tack
 
Stor fördel Utaphao är inga köer och liten flygplats, 2 min från man gått av planet till man är påväg i bil om en bil står och väntar på en är inte orimligt om man reser med handbagage.
 
Senaste gången vi åkte från U-Tapao till Pattaya (Areca) åkte vi transitbuss (250 baht/pers).
Samtidigt som bussen avgick åkte en fet farang iväg med taxi.
När vi kom fram till Areca stod denne farang där och höll på med att checka in = inte många minuter man "förlorar" på att åka med transitbussen:rolleyes:
 
 

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
3 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar
2 K
D
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
4 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp