Thailand har utsetts till bästa turistland av svenskarna

Delar stämmer väl med en charterresa jag gjorde till Phuket 2009 med Fritidsresor.

Nja att det ska besökas tempel med att bjuda hela släkten känner jag igen.

Jag hoppas verkligen att lillafridof bjuder på mer från sina egna erfarenheter.

Ser fram mot nästa kapitel av sanningar bakom fasaden.
Hej

Ja charterresorna är väl i.o.f.s lite av ett svart hål för min del, senast jag åkte på charter var 1984 då jag och en kompis tog en sista minuten resa till Dubrovnik.

Mvh isan lover

Du skulle ta ett snack med @Arvid Kriklund ni verkar ha mycket gemensamt.
Jag har just blivit medlem här så jag har inte läst vad Kriklund skriver. Men han kanske också är en gnällgubbe. I alla fall är det ju inga direkta lögner som jag plitade ner. Men som med allt här i världen så är ju ens åsikter färgade av vad man varit med om. Sen kan man också skratta lite när man läser och inte ta det alltför allvarligt. Det är tillåtet.

Ska jag för omväxlings skull ta en bra sak med Thailand så är svärmor nr 1, En genuint snäll människa som jag gillar skarpt. Familjen betyder allt för henne. Det bästa med Thailand är nog känslan för familjen. Där behöver du inte vara rädd för att bli ensam när du blir gammal och sjuk

Men vi kan också ta henne som ett exempel på den dåliga sjukvård som Thailand har. Hon fick cancer och behövde avancerad vård. Den finns men var inte gratis. Kostade hundratusentals bath som min fru betalade. Hade hon inte haft pengar så hade tanten varit död. Hon måste fortfarande äta medicin för ca 10 000 bath per månad. Mycket pengar för en fattig thai. Jag har läst här att en del tycker att vården är bättre i Thailand än i Sverige. Det är möjligt om man blir förkyld eller får ont i foten, men blir man allvarligt sjuk så är det hårda bud om man inte har pengar. MVH Fridolf

Jag har just blivit medlem här så jag har inte läst vad Kriklund skriver. Men han kanske också är en gnällgubbe. I alla fall är det ju inga direkta lögner som jag plitade ner. Men som med allt här i världen så är ju ens åsikter färgade av vad man varit med om. Sen kan man också skratta lite när man läser och inte ta det alltför allvarligt. Det är tillåtet.

Ska jag för omväxlings skull ta en bra sak med Thailand så är svärmor nr 1, En genuint snäll människa som jag gillar skarpt. Familjen betyder allt för henne. Det bästa med Thailand är nog känslan för familjen. Där behöver du inte vara rädd för att bli ensam när du blir gammal och sjuk

Men vi kan också ta henne som ett exempel på den dåliga sjukvård som Thailand har. Hon fick cancer och behövde avancerad vård. Den finns men var inte gratis. Kostade hundratusentals bath som min fru betalade. Hade hon inte haft pengar så hade tanten varit död. Hon måste fortfarande äta medicin för ca 10 000 bath per månad. Mycket pengar för en fattig thai. Jag har läst här att en del tycker att vården är bättre i Thailand än i Sverige. Det är möjligt om man blir förkyld eller får ont i foten, men blir man allvarligt sjuk så är det hårda bud om man inte har pengar. MVH Fridolf
Hej

Klockrent inlägg i ämnet, instämmer i allt.

Familjen är viktig och familjen innefattar inte bara mamma, pappa barn som i Sverige, har bara bra erfarenheter av familjen i båda dom Thailändska förhållanden jag har haft (en av dessa är den nuvarande), känslan har varit att dom skulle göra allt för mig, har starkare band till dom än min svenska släkt, lustigt nog har båda svärmödrarna verkligen tagit mig till sig och pysslat om mig oförskämt väl. En av dom var känd för att vara oerhört snål och alla i familjen, släkt och grannar klagade på detta. Men mig skämde hon bort och tog mig till marknader och köpte kläder till mig, alltid noga med att jag skulle få god och bra mat, frågade om jag behövde pengar för det hade hon ganska gott om, men övriga i familjen fick aldrig något.

Mvh isan lover

Hej

Familjen är viktig och familjen innefattar inte bara mamma, pappa barn som i Sverige, har bara bra erfarenheter av familjen i båda dom Thailändska förhållanden jag har haft (en av dessa är den nuvarande), känslan har varit att dom skulle göra allt för mig, har starkare band till dom än min svenska släkt, lustigt nog har båda svärmödrarna verkligen tagit mig till sig och pysslat om mig oförskämt väl. En av dom var känd för att vara oerhört snål och alla i familjen, släkt och grannar klagade på detta. Men mig skämde hon bort och tog mig till marknader och köpte kläder till mig, alltid noga med att jag skulle få god och bra mat, frågade om jag behövde pengar för det hade hon ganska gott om, men övriga i familjen fick aldrig något.

Mvh isan lover
Det är märkligt, våra byar i Thailand är helt olika och så tydligen även där vi bott i Sverige, för mig var även far och morföräldrar viktiga.

Det är märkligt, våra byar i Thailand är helt olika och så tydligen även där vi bott i Sverige, för mig var även far och morföräldrar viktiga.
Hej

Ja så var det även för mig så länge dessa var i livet, numera sitter tyvärr många äldre ensamma och lite övergivna i sina stugor, den kontakt med omvärlden dom har är nog oftast hemtjänstpersonal, släkten kommer när arvet ska fördelas.

Numera flyttar många långt hemifrån och studerar, arbetar och bildar familj, man prioriteter sen oftast den egna familjen och sin karriär, dom gamla glöms tyvärr ofta bort numera.

I Thailand är dom gamla viktigast i familjen, dom är ofta omgivna av 2_3 generationer barn och barnbarn, tas om hand av dom yngre och är släktens överhuvud.

Mvh isan lover

Om du vill ha bättre service, borde du kanske uppgradera din biljett till business class eller first class. Oavsett vilket du väljer, så transporterar de dig till din slutdestination. Vad mer kråver du, scantily clad women dancing ?
Nu flyger jag mest för att få boardingkort som man måste ha för att förlänga visumet på immigration i Thailand.

Sen missade du tydligen andemeningen då du inte läste och klippte bort halva inlägget.

"Läs gärna sammanställningen av de övriga vinnarna från Travel News, som arrangerar Grand Travel Awards, ovan."

Hej

Mvh isan lover

Att svärmor var mån om dig hade väl att göra med att du var en viktig person rent ekonomiskt för släkten.

BTT

Nu flyger jag mest för att få boardingkort som man måste ha för att förlänga visumet på immigration i Thailand.

Sen missade du tydligen andemeningen då du inte läste och klippte bort halva inlägget.

"Läs gärna sammanställningen av de övriga vinnarna från Travel News, som arrangerar Grand Travel Awards, ovan."
Enligt rubriken handlade ju denna tråden om att svenskarna utsåg Thailand till bästa turistlandet och inte att Thai Airways är skit eller inte.
Men det ändrade du på redan i första citatet.
Så du ska nog inte komma med några kommentarer om att klippa bort i inlägg.
Det är väl bra att fetmarkera eller klippa ur det man vill kommentera i ett citat..om man bara vill bemöta vissa delar i ett inlägg.

Och inlägget passar ju bra så fick du ju tillfälle att älta det här med boardingkort och förlängningen av visumet på immigration igen.
Det var ju ett tag sedan senast ;):laugh2:

Enligt rubriken handlade ju denna tråden om att svenskarna utsåg Thailand till bästa turistlandet och inte att Thai Airways är skit eller inte.
Men det ändrade du på redan i första citatet.
Så du ska nog inte komma med några kommentarer om att klippa bort i inlägg.
Det är väl bra att fetmarkera eller klippa ur det man vill kommentera i ett citat..om man bara vill bemöta vissa delar i ett inlägg.

Och inlägget passar ju bra så fick du ju tillfälle att älta det här med boardingkort och förlängningen av visumet på immigration igen.
Det var ju ett tag sedan senast ;):laugh2:
Om du hade läst undersökningen så mynnar den ut i att Thailandet röstas fram som bästa Turistland medans Thai Airways tar "jumbo plats" vad gäller flygbolag.

Tidigare vann Thailandet både bästa Turistland och Bästa Flygbolag InterContinentalt, varje år.

Dvs...... Thailand är Bäst, Thai Airways är skit. VSB

Jag har noterat att du verkar reta upp dig på mina inlägg och dess innehåll.

Jag rekommenderar ignorera knappen så du slipper reta upp dig i fortsättningen.

Om du hade läst undersökningen så mynnar den ut i att Thailandet röstas fram som bästa Turistland medans Thai Airways tar "jumbo plats" vad gäller flygbolag.

Tidigare vann Thailandet både bästa Turistland och Bästa Flygbolag InterContinentalt, varje år.

Dvs...... Thailand är Bäst, Thai Airways är skit. VSB

Jag har noterat att du verkar reta upp dig på mina inlägg och dess innehåll.

Jag rekommenderar ignorera knappen så du slipper reta upp dig i fortsättningen.
Läs rubriken på tråden igen så ser du vad tråden handlar om :)
Den handlar inte om Thai Airways.
Jag retar inte upp mig och har inga problem med dig.
Det är kanske du som ska ignorera mig istället om du inte tål att jag har synpunkter på dina inlägg.

Läs rubriken på tråden igen så ser du vad tråden handlar om :)
Den handlar inte om Thai Airways.
Jag retar inte upp mig och har inga problem med dig.
Det är kanske du som ska ignorera mig istället om du inte tål att jag har synpunkter på dina inlägg.
Hurrudu, man tar Thai Airways när man åker till det Bästa Turistlandet Thailand!

Och det gäller att inte slänga boardingkortet när man landat om man vill förlänga visumet på immigration.

Nu handlar tydligen tråden någons svärmor.

Svänger snabbt i Hockey.

Att svärmor var mån om dig hade väl att göra med att du var en viktig person rent ekonomiskt för släkten.

BTT
Hej

Så skulle nog en misstänksam svensk välja att se det. Men det hon verkade gilla mig av flera olika anledningar, hon tyckte jag var arbetsam, seriös, pålitlig och hon gillade att jag till skillnad mot hennes man och släktingar var lite ekonomisk och inte bara brände allt på alkohol och lättfotade kvinnor.

Mvh isan lover

Hurrudu, man tar Thai Airways när man åker till det Bästa Turistlandet Thailand!

Och det gäller att inte slänga boardingkortet när man landat om man vill förlänga visumet på immigration.

Svänger snabbt i Hockey.
Har du problem med ignorera funktionen?;):laugh2:

Och på tal om bästa turistland.
För min del är Thailand det absolut bästa landet jag har turistat i.
Första gången jag kom till Thailand så kände jag mig nästan lurad på mina tidigare semesterresor..jag var helt såld.:love_transparent:

Men vill du fortsätta att diskutera Thai Airways så.
Jag har nog rest med Thai Airways 90% av mina resor CPH-BKK och inrikes och är väldigt nöjd.
Någon liten försening genom åren har det varit annars inget att klaga på..maten på flyget har varit helt okej och drickat har det aldrig varit några problem med.
I början var ju också bonusprogrammet ganska bra så någon resa är betald med bonuspoäng.:)
Så för min del är det inget skitbolg.

Sen får du väl ge IL en känga för att han drog in svärmor i tråden..det brukar du inte ha några problem med.
Det är bra att köra med raka puckar ibland.

Svänger snabbt i Hockey.

Varför skulle någon behöva spara boardingkortet, det är ju förbrukat när man landar och sedan är man ju registrerad hos immigration?

/ SatanG

Hej

Så skulle nog en misstänksam svensk välja att se det. Men det hon verkade gilla mig av flera olika anledningar, hon tyckte jag var arbetsam, seriös, pålitlig och hon gillade att jag till skillnad mot hennes man och släktingar var lite ekonomisk och inte bara brände allt på alkohol och lättfotade kvinnor.

Mvh isan lover
Hette svärmor Strandhäll? :laugh2:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp