Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Hej

Att man odlar och säljer detta på turistorter där det finns en marknad för detta känner jag till, det är vanligt på alla ställen som backpackers besöker, på Koh Chang rökar man också friskt o.s.v.

Men jag har ännu inte stött på detta i byn, men det kan säkert finnas någon som rökar där också utan att ja känner till det, men jag vidhåller ändå att ett beslut att göra odling laglig skulle kunna få väldigt negativa effekter.

Mvh isan lover
I byarna är det väl mer jabba som gäller, blivit riktigt stort problem där uppe nu säger frugan, i thaimedia står det 10 baht pillret i Isaan sa frugan i förrgår.
Frugans syster har slängt ut hennes dotters man och tvingat fram en skiljsmässa då dom mistänker jabba försäljning och sonen vart inlagd på behandlingshem tidigare i år.
Men är ju 2 helt skiljda droger och kan inte jämföras, så var bara ett inlägg om vad som är vanligast där nu.

I byarna är det väl mer jabba som gäller, blivit riktigt stort problem där uppe nu säger frugan, i thaimedia står det 10 baht pillret sa frugan i förrgår.
Frugans syster har slängt ut hennes dotters man och tvingat fram en skiljsmässa då dom mistänker jabba försäljning och sonen vart inlagd på behandlingshem tidigare i år.
Men är ju 2 helt skiljda droger och kan inte jämföras, så var bara ett inlägg om vad som är vanligast där nu.

Hej

Det är min uppfattning också, det är pillren som ungdomar använder ute i byarna, det ställer till mycket problem.

Trots alla stora beslag så verkar det finnas nästan hur mycket som helst.

Mvh isan lover

I byarna är det väl mer jabba som gäller, blivit riktigt stort problem där uppe nu säger frugan, i thaimedia står det 10 baht pillret i Isaan sa frugan i förrgår.

Har samma erfarenhet, yaba översköljer landsbygden och många många familjer drabbas.
Som du säger, håller inte att jämföra med gräs.
Lagligt, eller olagligt, ingen som vill ha gräs i Thailand behöver vara utan.

/ SatanG

Detta shampoot har ja när ja e i England och får flinten att börja gro igen med småfjun. Men när jag åker härifrån dör dom bort rätt snart igen. Vet inte om ja vågar ta med den till Sverige eller Thailand om man blir kollad i tullen

15751939333742184569136490187828.jpg
Ja fan min vän. En annan hadde stor kok med vitlök som man gned in på huvudet. Luktade fy fan. Sen kom det nån hjärt medecin som man sprejade i håret. Kostaded tusental per månad.

En kompis här i Thailand sålde nåt Lilla och kokosnöt som man gned in i skallen, ja va fan vet jag. Om man inte hadde använt allt detta kanske man hadde haft en 20 cm mittbena idag

Hej

Att man odlar och säljer detta på turistorter där det finns en marknad för detta känner jag till, det är vanligt på alla ställen som backpackers besöker, på Koh Chang rökar man också friskt o.s.v.

Men jag har ännu inte stött på detta i byn, men det kan säkert finnas någon som rökar där också utan att ja känner till det, men jag vidhåller ändå att ett beslut att göra odling laglig skulle kunna få väldigt negativa effekter.

Mvh isan lover

Turister? Alla jag hänvisar till som röker är bofasta thai. Turister är inte mitt primära umgänge.

På fiskebåtarna så ansågs hamparepen vara dom bästa, vi hade 2 rejäla hampatampar ombord men blev väl illegalt pga trångsynta lagstiftare, va ju inte så du kunde röka dig hög på hampatampen precis ;)
Hamparep hade den egenskapen att dom inte nöttes av mot träpollare, knapar eller däcksstöttor.
Däremot nöttes det trä dom var knutit runt.
Syntetiska rep är tvärtom, repet eller trossen nöts av.
Idag finns väl inga riktiga sjömän längre som kan surra en däckslast med virke.

Hamparep hade den egenskapen att dom inte nöttes av mot träpollare, knapar eller däcksstöttor.
Däremot nöttes det trä dom var knutit runt.
Syntetiska rep är tvärtom, repet eller trossen nöts av.
Idag finns väl inga riktiga sjömän längre som kan surra en däckslast med virke.
Skulle väl vara fiskare då dom flesta redskap består av någon typ av rep och repareras av besättningen.
Vi har ju flytande last så vet inte men tror dom flesta som har last som behöver surras använder kätting eller spännband idag, så var det på roro med bilar.
Är ju hårda krav i handelsflottan idag.
Alla surrning och lifting equipment måste checkas varje månad av besättning och en gång om året av 3rd party certificierad inspektör hos oss iallafall.
Däcksfolket kan allt splice wire and rope, men inte godkännt idag med kraven.

Var på ankarhanterare en tur som kadett all wire etc som användes vid ankarhantering fick användas 1 gång sen skulle det skrotas, även om vissa wire inte användes skulle allt skrotas som togs ombord för ankarlyft/riggmove för att inte nåt skulle råka användas 2 gånger.
Rejält slöseri.

Skulle väl vara fiskare då dom flesta redskap består av någon typ av rep och repareras av besättningen.
Vi har ju flytande last så vet inte men tror dom flesta som har last som behöver surras använder kätting eller spännband idag, så var det på roro med bilar.
Är ju hårda krav i handelsflottan idag.
Alla surrning och lifting equipment måste checkas varje månad av besättning och en gång om året av 3rd party certificierad inspektör hos oss iallafall.
Däcksfolket kan allt splice wire and rope, men inte godkännt idag med kraven.

Var på ankarhanterare en tur som kadett all wire etc som användes vid ankarhantering fick användas 1 gång sen skulle det skrotas, även om vissa wire inte användes skulle allt skrotas som togs ombord för ankarlyft/riggmove för att inte nåt skulle råka användas 2 gånger.
Rejält slöseri.
Du har nog inte alls varit med om däckslaster med trästöttor för att fästa mantåg med rep så besättningen kunde säkert gå ut och justera surrningarna av stålwire, kätting eller spännband.
Hampa surrade man inte lasten med, bara som mantåg.
Hampa var inte heller "halkigt" när det var blött som syntetiska rep.
I hårt väder höll hampa mens syntet nöttes av.
Mantåget var livlinan till fören på fartyget vid däckslast.

Du har nog inte alls varit med om däckslaster med trästöttor för att fästa mantåg med rep så besättningen kunde säkert gå ut och justera surrningarna av stålwire, kätting eller spännband.
Hampa surrade man inte lasten med, bara som mantåg.
Hampa var inte heller "halkigt" när det var blött som syntetiska rep.
I hårt väder höll hampa mens syntet nöttes av.
Mantåget var livlinan till fören på fartyget vid däckslast.
Nä skrev jag någonstans överhuvudtaget i mitt inlägg att jag vart med om det?
Jag skrev väl tvärtom?

Gräset jag prövat i Thailand håller väldigt låg kvalite är allt annat än proffs på Gräs men vet skillnaden på bra och dåligt gräs. Vet att man ska hålla sig borta från ”knark” i Thailand men på flera ställen på Lanta luktar det enbart Maja vilken tid man på dygnet kommer förbi.

Har väl inte heller koll men är inte hampa tex en?
Sen verkar det ha tagits fram också Cannabis growth: introducing the first new THC free strain

I Skåne och Halland så finns det bönder som odlar hampa efter att EU har gjort det laglig och ska man röka på och bli påverkad av detta så får man rulla en joint av en telefonstolpes storlek och dra i sej.
En del av dessa bönder producerar även briketter av hampa som är avsedda att eldes i panna eller spis för att få värme, jag vet inte om detta tillverkas av rester eller vad.

Senast redigerad av en moderator:
I Skåne och Halland så finns det bönder som odlar hampa efter att EU har gjort det laglig och ska man röka på och bli påverkad av detta så får man rulla en joint av en telefonstolpes storlek och dra i sej.
En del av dessa bönder producerar även briketter av hampa som är avsedda att eldes i panna eller spis för att få värme, jag vet inte om detta tillverkas av rester eller vad.

Industrihampa

Om det nu blir så som reglerna ser ut idag att det inte får finnas thc i den cannabis som odlas så kan ju grannarna stjäla bäst fn dom vill av varandra, den cannabisen är värd precis noll och intet på den svarta marknaden. Du kan lika gärna röka oregano som cannabis utan thc.
Risken är att grannarna är lika dåligt informerad som vissa i Sverige och Danmark. det har förekommit att folk har stannat vid fält där det odlas medicinsk cannabis för att plocka till sig blad.
Med tanke på vad en del här på forumet skriver om vissa grannars respekt för odlade träd så är det risk för att få hela odlingen plockad innan skörd.
då hjälper det föga att det bara är medicinsk cannabis. folks okunnighet har ändå orsakat förstörd skörd.
Skulle de komma igen nästa år beror det på placebo. Placebo har bevisats ha effekt på alkoholfritt, så varför inte på placebo?

Risken är att grannarna är lika dåligt informerad som vissa i Sverige och Danmark. det har förekommit att folk har stannat vid fält där det odlas medicinsk cannabis för att plocka till sig blad.
Med tanke på vad en del här på forumet skriver om vissa grannars respekt för odlade träd så är det risk för att få hela odlingen plockad innan skörd.
då hjälper det föga att det bara är medicinsk cannabis. folks okunnighet har ändå orsakat förstörd skörd.
Skulle de komma igen nästa år beror det på placebo. Placebo har bevisats ha effekt på alkoholfritt, så varför inte på placebo?
Det kan dom väl få roa sig med, ser inget samhällsproblem i det.

Hej

Planen på att legalisera cannabisodling i Thailand ser ut att bli verklighet, det ska bli spännande att se hur många som hoppar på det här i vår by.

Cannabis ska ”dryga ut” thailändares inkomster​

Thailändare tillåts odla sex cannabisplantor per hushåll enligt en ny lag.
Av: JENS WINGREN
Igår 08:16
cbd-4558398-1920-1200x800.jpg
Foto: Pixabay

Thailand har under de senaste åren liberaliserat sin inställning i förhoppning om att cannabis skulle kunna bli en ny inkomstkälla för landet. Nu tillåts varje hushåll odla sex plantor cannabis var, men enbart för försäljning till sjukhus och statliga institutioner, eller för att tillverka mat och kosmetika. Det rapporterar Bloomberg.
Den thailändska staten arrangerade nyligen konventet Cannabis 360 i Buriram, där cannabis lyftes fram som en framtida inkomst för landet och dess invånare. Thailands hälsominister Anutin Charnvirakul menar att cannabisodling är ett bra sätt för thailändare att dryga ut sin inkomst.
– Vi försöker lätta på restriktionerna för att ge allmänheten större tillgång till plantan, sa han i samband med konventet.

Läs hela artikeln här: Cannabis ska "dryga ut" thailändares inkomster – Accent

Mvh isan lover

Hej

Det som en del inte verkar förstå är att det bli omöjligt för staten att kontrollera hur varje odlare själv använder sin cannabis, får alla som vill ha 6 plantor hemma så lär tillgången på cannabis öka dramatiskt liksom konsumtionen.

Mvh isan lover
tillgänglighet skapar efterfrågan.
Sedan undrar jag varför 6 plantor.
Varför inte licensiera större odlingar som kan kontrolleras?
Tror att 6 blir svårt att få lönsamhet på så få plantor om det skall säljas till staten. Bara transporten kan nog äta upp vinsten om odlaren är ensam i byn.

Hej

Planen på att legalisera cannabisodling i Thailand ser ut att bli verklighet, det ska bli spännande att se hur många som hoppar på det här i vår by.

Cannabis ska ”dryga ut” thailändares inkomster​

Thailändare tillåts odla sex cannabisplantor per hushåll enligt en ny lag.
Av: JENS WINGREN
Igår 08:16
cbd-4558398-1920-1200x800.jpg
Foto: Pixabay

Thailand har under de senaste åren liberaliserat sin inställning i förhoppning om att cannabis skulle kunna bli en ny inkomstkälla för landet. Nu tillåts varje hushåll odla sex plantor cannabis var, men enbart för försäljning till sjukhus och statliga institutioner, eller för att tillverka mat och kosmetika. Det rapporterar Bloomberg.
Den thailändska staten arrangerade nyligen konventet Cannabis 360 i Buriram, där cannabis lyftes fram som en framtida inkomst för landet och dess invånare. Thailands hälsominister Anutin Charnvirakul menar att cannabisodling är ett bra sätt för thailändare att dryga ut sin inkomst.
– Vi försöker lätta på restriktionerna för att ge allmänheten större tillgång till plantan, sa han i samband med konventet.

Läs hela artikeln här: Cannabis ska "dryga ut" thailändares inkomster – Accent

Mvh isan lover
Hur har man tänkt sig att polisen skall lära sig skillnaden på olagliga och lagliga plantor. Kommer nog att kräva stora utbildningsinsatser.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp