Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

På Big-C.
Men som sagt innehåller inget som gör en påverkad, kan väl jämföras med alkoholfritt öl, lika stor risk bli påverkad.

20221008_181355.jpg

20221008_181346.jpg
Det står ju tom 0% på flaskorna, även de som hävdar att dricka debna cannabis dryck leder till en spruta i arm med en överdos av heroin på toaletten imorgon "borde" fatta att de inget fattar, men de fattar de inte......

Det står ju tom 0% på flaskorna, även de som hävdar att dricka debna cannabis dryck leder till en spruta i arm med en överdos av heroin på toaletten imorgon "borde" fatta att de inget fattar, men de fattar de inte......
Hej

Det som oroar många Thailändare är nog inte dom flaskor och annat som säljs i butiker och restauranger utan allt det som nu i.o.m legaliseringen odlas runtom i landet, enligt lagen fårju inte alla delar av plantan o.s.v användas men ingen har väl än u kunnat förklara hur detta ska kunna kontrolleras och hindras.

Barn börjar ju röka tobaksvaror redan i 10 års åldern ute i byarna och jag har förståelse för både föräldrars, läkares och skolornas oro för att många av dessa nu kommer att börja röka cannabis och utveckla ett beroende, ska bli intressant att följa hur det här utvecklas.

En gissning ifrån min sida är att problem kommer att uppstå och att legaliseringen och odling i hemmen kommer att hävas kanske redan under nästa mandatperiod.

Mvh isan lover

Hej

Det som oroar många Thailändare är nog inte dom flaskor och annat som säljs i butiker och restauranger utan allt det som nu i.o.m legaliseringen odlas runtom i landet, enligt lagen fårju inte alla delar av plantan o.s.v användas men ingen har väl än u kunnat förklara hur detta ska kunna kontrolleras och hindras.

Barn börjar ju röka tobaksvaror redan i 10 års åldern ute i byarna och jag har förståelse för både föräldrars, läkares och skolornas oro för att många av dessa nu kommer att börja röka cannabis och utveckla ett beroende, ska bli intressant att följa hur det här utvecklas.

En gissning ifrån min sida är att problem kommer att uppstå och att legaliseringen och odling i hemmen kommer att hävas kanske redan under nästa mandatperiod.

Mvh isan lover
Du får det att låta som något vanligt att 10 åringar sitter i byarna år 2022 och röker.....

I länder där det har legaliserats har man väl fått ner våldsbrottsligheten runt handel med dessa varor.
I Sverige tvärtom där man har extremsynsätt på cannabis jämfört med en majoritet av resten av världen, där ökar grova våldsbrotten där det krigas om marknaden för att sälja.
Är ju mer Sverige som sticker ut idag med sin syn på cannabis i dagens läge men inte ens i Sverige är det helt olagligt idag utan används i receptbelagda mediciner.
Blir nog som med allt annat Sverige öppnar nog med upp till slut men då efter alla andra gjort det.

Du får det att låta som något vanligt att 10 åringar sitter i byarna år 2022 och röker.....
Hej

Ja absolut, ute i byarna kör 10-12 åringar moppe, i årskurs 5-6 röker en del killar och en del har t.o.m börjat testa alkohol i smyg, jag är ju fotbollstränare och hjälper barnen med engelska i byskolan, ser och hör det mesta som sker där.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Jaså en lag som landsbygden kommer följa, helt klart ett trendbrott eftersom de enligt dig inte följer annat som bestäms i Bangkok :)
Sen uppstod ju inte plantan samtidigt som lagen kom utan har funnits även på landet i hundratals år så möjligheten att röka har ju funnits länge,

/ SatanG

Jaså en lag som landsbygden kommer följa, helt klart ett trendbrott eftersom de enligt dig inte följer annat som bestäms i Bangkok :)
Sen uppstod ju inte plantan samtidigt som lagen kom utan har funnits även på landet i hundratals år så möjligheten att röka har ju funnits länge,

/ SatanG
Hej

Visst fanns det dom som odlade cannabis före legaliseringen, men det var relativt få och oftast småskaligt, dom riskerade ju att gripas av polis, genom att Regeringen nu började uppmuntra folk att odla cannabis och t.o.m tillhandahöll plantor så registrerade sig miljontals för odling, risken är uppenbar att en hel del av detta kommer på avvägar och att fler börjar använda cannabis. Så jag är inte optimistisk och tror tyvärr att det kommer att leda till problem.

Mvh isan lover

Hej

Here’s where you can buy cannabis in Pattaya right now (Weed Map)​

Mvh isan lover

Jag hade en polare på besök som hade en flaska med sprit med sig som han påstod hade stått i ett par veckor med cannabisblad i flaskan. Har man passerat 70 och är på hemmaplan så är man ingen fegis utan det blev ett antal shots. Smakade inte gott alls tyckte jag och trött som f-n blev jag och stöp i säng kl 19. Vaknade kl 22 klarvaken och höll aldrig på att kunna somna om. Nu har man provat men aldrig mer för mig, den saken är klar. Huva.

Jag hade en polare på besök som hade en flaska med sprit med sig som han påstod hade stått i ett par veckor med cannabisblad i flaskan. Har man passerat 70 och är på hemmaplan så är man ingen fegis utan det blev ett antal shots. Smakade inte gott alls tyckte jag och trött som f-n blev jag och stöp i säng kl 19. Vaknade kl 22 klarvaken och höll aldrig på att kunna somna om. Nu har man provat men aldrig mer för mig, den saken är klar. Huva.
Nja inte igentligen.
Olika droger olika rus, tröttheten fick du nog från cannabis om det var med THC men ruset från spriten.
Samma med mesta av drogerna, drick dig onyckter och ta en lina amfetatim och du nycktrar till, ta alkohol och en lina kokain och du förstärker.
Cannabis är ju en lugnande och blandar du med alkohol som är mer få igång så får du en mixed feeling.
Känner ju många som gått på uppiggande och när det är dags att sova tar dom par bloss.
Dock är cannabis och lugnande och ångestdämpande piller som Valium, Rohypnol, xnaore etc väldigt likt.

Tyskland planerar legaliserar cannabis och det kommer till skillnad mot den i Thailand utan THC vara cannabis man blir hög av.

Tyskland presenterade under onsdagen planer på att legalisera cannabis, rapporterar Reuters och hänvisar till ett uttalande från hälsoministern Karl Lauterbach.

Det skulle innebära att Tyskland blir ett av de första länderna i Europa att legalisera drogen.

Att köpa och inneha upp till 30 gram cannabis för personligt bruk blir lagligt enligt förslaget.

Förslaget syftar framför allt till att kunna använda drogen i medicinskt syfte.

Tyskland planerar legaliserar cannabis och det kommer till skillnad mot den i Thailand utan THC vara cannabis man blir hög av.

Tyskland presenterade under onsdagen planer på att legalisera cannabis, rapporterar Reuters och hänvisar till ett uttalande från hälsoministern Karl Lauterbach.

Det skulle innebära att Tyskland blir ett av de första länderna i Europa att legalisera drogen.

Att köpa och inneha upp till 30 gram cannabis för personligt bruk blir lagligt enligt förslaget.

Förslaget syftar framför allt till att kunna använda drogen i medicinskt syfte.
I medicinsk syfte? Fantasier!

Hej

Håller med, jag tror inte ens att dom politiker som drev legaliseringen innerst inne trodde att det skulle kunna vara möjligt att begränsa det till medicinsk användning.

Mvh isan lover
Gäller det ju Tyskland och inte gått igenom än väl? Står att i "framförallt" för medicinskt syfte men kommer inte vara lag på det om man läser utan 30g kommer vara lagligt ändå om jag förstår texten rätt....

Gäller det ju Tyskland och inte gått igenom än väl? Står att i "framförallt" för medicinskt syfte men kommer inte vara lag på det om man läser utan 30g kommer vara lagligt ändå om jag förstår texten rätt....
Hej

Olika ”medicinska” effekter får man säkerligen i alla länder som legaliserar antingen odling, medicinsk användning eller innehav för personligt bruk. :)

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp