Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Ingen aning men borde vara stenhård konkurrens, 13 på dussinet bla producenterna och säljare.
Men vist drömmen om easy life, lay back livsstil och enkla pengar. Som det alltid varit, bardrömmar från 70 ,80 och 90 talet har gått över till en weed shop. Grisbonde/ stycka västerlänsk var även populärt på en del båtar jag seglade på 80 talet.

Sitter och tittar på en resebyrå kombinerad weed shop.
Tror inte det går riktigt hem om man kommer med sina västerländska tonårsbarn och skall köpa en resa tex till Similan. Men fan är jag att kasta sten i glashus.

Tar jag som ett personligt påhopp. Du höll ju inte på med sådant, eller? Jag tycker en del mindre angenäma saker om dig men håller det för mig själv.
Det är en sakfråga.

Förbudet finns för du inte ska sitta med en spruta i armen. Det är därför det är förbjudet.

Jag har inte nämnt vad jag tycker om DIG eller nån annan på forumet, först o främst eftesom jag inte diskuterar person och jag sedan iof inte har träffat så många så.jag vet inte vad jag tycker om dem

Det är en sakfråga.

Förbudet finns för du inte ska sitta med en spruta i armen. Det är därför det är förbjudet.

Jag har inte nämnt vad jag tycker om DIG eller nån annan på forumet, först o främst eftesom jag inte diskuterar person och jag sedan iof inte har träffat så många så.jag vet inte vad jag tycker om dem
Så om jag skriver ”du är en idiot…..” så är det en sakfråga. Bra då vet vi :laugh2:

Så om jag skriver ”du är en idiot…..” så är det en sakfråga. Bra då vet vi :laugh2:
Nej.

Men om du inte kan skilja på sak och person så kan jag beskriva tydligare så att även en 7 åring kan förstå; sjuåringen refererar inte till dig då, då du inte är sju år förmodar jag.

Att det kan får en en heroin sprutan i armen pga legalisering en sakfråga i narkotika debatten, om man hävdar att det sitter en spruta där för den som satt dit den är idiot så är det person angrepp.

Nu vill dem (kanske) också tillåta varje vuxen person att inneha 5 yabaa tabletter för eget bruk

Dock enbart metamfetamin och tabletterna måste vara av godkänd sort så inget insmugglat (köpt i kontrollerade butiker och pengarna hamnar i rätt ficka). Max 5 st om du ska slippa åtal och du tingas till en rehabiliteringsutbildning

Lite som när förra hälsovårdsministern stred för att legalisera Cannabis och hans bror hade gigantiska odlingsfält med Canabis i Laos....

Nej.

Men om du inte kan skilja på sak och person så kan jag beskriva tydligare så att även en 7 åring kan förstå; sjuåringen refererar inte till dig då, då du inte är sju år förmodar jag.

Att det kan får en en heroin sprutan i armen pga legalisering en sakfråga i narkotika debatten, om man hävdar att det sitter en spruta där för den som satt dit den är idiot så är det person angrepp.
Tycker första meningen i sista stycket inte är korrekt formulerad. Kan du ta det en gång till är du bussig. Äh förresten strunta i det, det du skriver och katten skiter lägger jag ändå i samma hög.

Ett misstag att dom inte startade statligt kontrillerade shoppar....ett förbud
nu gör att den svarta marknaden blomstrar upp igen :unsure:
Du måste ha ett tillstånd för att sälja marijuana, men det verkar vara få som har det. Tror det är polisen som har som uppgift att kontrollera det. Precis som mycket annat ses det mellan fingrarna.

Källan jag hänvisar till är min fd flickvän som jobbade på en marijuana shop i början på året.

Dock enbart metamfetamin och tabletterna måste vara av godkänd sort så inget insmugglat (köpt i kontrollerade butiker och pengarna hamnar i rätt ficka). Max 5 st om du ska slippa åtal och du tingas till en rehabiliteringsutbildning

Lite som när förra hälsovårdsministern stred för att legalisera Cannabis och hans bror hade gigantiska odlingsfält med Canabis i Laos....
Det är nog svårt att kontrollera om det är för eget bruk eller för försäljning och att det är sålt i en kontrollerad shop.
Metamfetamin är starkt beroendeframkallande och skapar personlighetsförändringar som jag tror ingen vill ha i samhället. Konsekvenstänket vid intagande av drogen är väl inte så stort. Missbruket är redan vida utbrett utifrån vad jag har hört.

Min åsikt är att det inte behövs mer skit på gatorna. Det är tillräckligt många som går på centralstimulerande medel i Thailand.

Har du tråkigt här i träsket?
Jag äter Danskt.

Kan aldrig vara tråkigt mest gott.

Baller i carry!

IMG-20231123-WA0004.jpeg

Läser inlägg i denna tråd och undrar återigen om Sverige och Svenskar missat något. Sverige har alltså de hårdaste regleringarna angående droger, förutom alkohol, i Europa. Sveriga har också största antalet skjutningar, och drogrelaterade dödsfall i förhållande till Capita.

Tyskland snart, Holland sedan Länge, Belgien, Spanien ok att odla hemma eller röka på alla weedklubbar som finns öppet överallt,, samma Frankrike och Italien, Danmark stänger nu igen Pusher street på Christania och istället talar man nu om en total legalisering av cannabis.
Övriga länder i Europa har inte förbud att inneha och bruka personligt men förbud att sälja.....de är på väg att ändra detta också då de fattar.
Att om att sälja är förbjudet, men inneha och använda är ok, vem fixar fram weed då, knappast lokala apoteket, kolla in orten........

Men som Svensk med t.e.x. cancer och boende utomland kan man få och får just cannabis för illamående och värk. Om denna svensk nu tar sig hem till Sverige, hyr en bil och efter 3 veckor hamnar i en trafik kontroll och får lämna blod. Ja då blir det finka, eller om man har tur bara rättegång, dagsböter och indraget körkort.

Kanske dags att se sig omkring lite innan det blir totalpanik i regeringskansliet när halvannan turist bär på spår av cannabis.

Detta stämmer inte riktigt.
De som idag levererar weed till Thailand är i huvudsak samma stora internationella genbanker av strains som i övriga världen.

Och lokalt, mest sativa strains weed kostar av självklar anledning en bråkdel då det inte håller måttet som medicinsk cannabis.
Kolla in en Dispensoar nu när du är i Thailand. Inte något Laoswedd så långt ögat kan nå, ja lovar dig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp