Thailand öppnar upp ytterligare

På tal om china

Screenshot_20201103-131800_Samsung Internet.jpg
Det har alltså dött fler i Sverige än i Kina. Intressant. Vi borde kopiera Kinas metoder!

Typiskt svar från en som har bra med pengar Varför ska inte alla som vill åka och har pengar som dom kan leva på där nere få åka Är kravet med 155000 på banken som jag ifrågarsätter

Typiskt svar från en som har bra med pengar Varför ska inte alla som vill åka och har pengar som dom kan leva på där nere få åka Är kravet med 155000 på banken som jag ifrågarsätter
För om du blir, sjuk, skadad, dör etc. så vill inte Thailand bli stående med den kostnaden.
Dom vill inte ha ner turister som kan bli en kostnad/börda för landet.
Världen är inte vidöppen och definitivt inte nu.

Ja det är väl lika relevant som att Sverige kräver att en turist har pengar för sitt uppehälle. Dessutom så är nog inte alla som har försäkringar. Jag har för mig att försäkringskravet inte gäller alla former av visum och där det finns så är det rätt så nytt. Kan nog bli ändringar på kapitalkravet längre fram.
Sedan så finns risken för att man drabbas av rättstvist och då kan det vara relevant om det finns medel till en del av eventuellt skadestånd.

Där har man tur som kan få i början på nästa år Men avvaktar nog tills dom tar bort lite saker för att få åka ner

Liknande trådar

Tillbaka
Topp