Thailand öppnar upp ytterligare

Du behöver bo på hotell tills du fått ett negativt svar på pcr testet, 1 dygns hotellbokning.
Har du sen bostad i någon av dom provinserna som är med från 1sta November, behöver du inget hotell efter 1 sta dygnet.
Helt riktigt.
Jag tror det t.o.m var svar inom 5t, så man kanske inte ens behöver spendera natten på hotellet.
Sedan om man nu bor i ett "stängt" område, så är det ju en annan femma.

Nu blir det lite lättare men... Är det enklast, klokast (men dyrt) att göra PCR-test på flygplatsen t ex Arlanda? Hur är det med försäkringskravet? Det står att försäkringen ska tacka för minst 5000 $. I min försäkring står inga belopp angivna.

Nu blir det lite lättare men... Är det enklast, klokast (men dyrt) att göra PCR-test på flygplatsen t ex Arlanda? Hur är det med försäkringskravet? Det står att försäkringen ska tacka för minst 5000 $. I min försäkring står inga belopp angivna.
Är det som innan skall det stå från försäkringsbolaget att den täcker covid-19 för sagda summa.
Min försäkring från Aetna täckte covid-19 men stod inte så var inte godkänd.
Fick teckna en extra där beloppet stod och gällde för covid-19.
Det var dock 1 år sen nu.

För egen del kommer jag att köra med SAS/Amex försäkring där det står 220.000$.
PCR-test på Arlanda och även det i samband med SAS-flyg, då man får lite rabatt.
Vettigast är att göra testet typ dagen innan så man har det innan man kliver ombord på flyget.
För min egen del betyder det att jag får dra dit dagen innan och ta in på hotell och man får väl ta det som en del av semestern.

Så långt inga problem.

PCR-test på Arlanda och även det i samband med SAS-flyg, då man får lite rabatt.
Vettigast är att göra testet typ dagen innan så man har det innan man kliver ombord på flyget.
För min egen del betyder det att jag får dra dit dagen innan och ta in på hotell och man får väl ta det som en del av semestern.

Så långt inga problem.
Jag tänker som du, kostar extra att bo i Norrland, godkänner de vaccin beviset från Sverige eller EU?

Så långt inga problem.
Jag är redan 08:00 på Arlanda. Med en inbokad tid 09:00, provsvarstid 2-4 timmar och flyget till BKK går 16:25. Borde funka.

Du behöver bo på hotell tills du fått ett negativt svar på pcr testet, 1 dygns hotellbokning.
Har du sen bostad i någon av dom provinserna som är med från 1sta November, behöver du inget hotell efter 1 sta dygnet.
Hej

Vad händer om det visar sig att man är vaccinerad fullt ut men ändå bär på smitta, det är ju enligt myndigheterna vanligare numera än tidigare, då har man ju oftast inga symptom, men skulle tempen vara över 37.5 grader vid screening och andra test så blir det nog längre än en natt på karantänhotell eller sjukhus.

Mvh isan lover

Hej

Vad händer om det visar sig att man är vaccinerad fullt ut men ändå bär på smitta, det är ju enligt myndigheterna vanligare numera än tidigare, då har man ju oftast inga symptom, men skulle tempen vara över 37.5 grader vid screening och andra test så blir det nog längre än en natt på karantänhotell eller sjukhus.

Mvh isan lover
Självklart, du släpps ju inte ut på gatan om du har smitta och kan smitta andra, risken man får välja själv om man vill ta.
Därför försäkringskravet och du hamnar nog inte på ett sjukläger med papperssängar iaf..

Någon som sett några färska krav för transit via Suvvan?

Hittar bara lite äldre info med försäkring på 100.000usd och hälsointyg.

Hej

En sak som jag har hört är att AOT har bestämt att Alla flygresenärer (både inrikes och utrikes) kommer att screenas med en automatisk infraröd termometer så snart de landar och testas om igen en andra gång om temperaturen är högre än +37 C. Om det andra testet också visar att temperaturen är högre än 37,5 grader skickas de omedelbart till sjukhus. Stämmer detta är det ju inte säkert att alla får semestra på den plats dom tänkt sig.

Mvh isan lover
Helt okej. sjuka skall inte springa runt på stan. Även influensa är något som skall begränsas.

En natt på hotell går att leva med. Däremot risken att det blir ändring är värre.

Hej

Mvh isan lover
Är du sjuk skall du inte vara ute bland folk. De vill vara säkra på att du inte springer ute och oroar de fastboende.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp