Thailand öppnar upp ytterligare

Jag kollade på 1177 och visst finns mina 2 vaccindoser journalförda. Men det står att jag fått två doser av TRE. I covidbeviset står det två av två. Kan någon mer kolla på 1177 och se vad som står?
Hej

På mitt står det så här.

Number in a series of vaccinations/doses and the overall number of doses in the series
Dose 2 of 2/Dos 2 av 2

Mvh isan lover

Hej

På mitt står det så här.

Number in a series of vaccinations/doses and the overall number of doses in the series
Dose 2 of 2/Dos 2 av 2

Mvh isan lover
Den engelska texten är från det digitala covidbeviset. Jag menar i din journal på 1177. Vi bor ju i samma region så även du bör kunna se journalföringen och där står det i min journal efter första sprutan "dos 1 av 3"och efter andra dosen står det "dos 2 av 3".

Och nu ska det tydligen bli aktuellt med dos tre ..

Hur ska thaimyndigheterna ställa sig till det 3 doser nä nä 2 ska det vara, det slutar väl med att om man fått 3 så blir man inte godkänd att åka till Thailand 555

Den engelska texten är från det digitala covidbeviset. Jag menar i din journal på 1177. Vi bor ju i samma region så även du bör kunna se journalföringen och där står det i min journal efter första sprutan "dos 1 av 3"och efter andra dosen står det "dos 2 av 3".
Hej

Där stod det mycket riktigt alla uppgifter, datum, tid, sköterskans namn, vilket vaccin och var det togs o.s.v, men vid dos 1 stod det (dos 1 av) , vid dos 2 stod det (dos 2 av), alltså inte dos 1 av 2 och dos 2 av 2.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
20211027_142802.jpg

Jag kollade på 1177 och visst finns mina 2 vaccindoser journalförda. Men det står att jag fått två doser av TRE. I covidbeviset står det två av två. Kan någon mer kolla på 1177 och se vad som står?
Hallengren redogjorde klockan två idag att alla över 65 skall ha en tredje dos...Kanske redan i 1177 :rolleyes:

Hallengren redogjorde klockan två idag att alla över 65 skall ha en tredje dos...Kanske redan i 1177 :rolleyes:
Så förutseende tror jag inte dom var när dom skrev journalen :rolleyes::rolleyes:. Redan i februari vid dos ett skrev dom att jag skulle få tre doser. Tänk ifall jag skulle åka till Thailand nu då jag enligt journalen inte är fullvaccinerad efter två doser. Nu ska jag inte åka förrän september 2022 och jag ska få en tredje spruta inom någon månad så det löser sig ändå (och jag har ju covidbevis + vaccinationslapparna kvar)

Men måtte vi inte få covidvaccinet och influensavaccinet vid samma tillfälle så utslagen som jag var efter dos 2 förra gången

Så förutseende tror jag inte dom var när dom skrev journalen :rolleyes::rolleyes:. Redan i februari vid dos ett skrev dom att jag skulle få tre doser. Tänk ifall jag skulle åka till Thailand nu då jag enligt journalen inte är fullvaccinerad efter två doser. Nu ska jag inte åka förrän september 2022 och jag ska få en tredje spruta inom någon månad så det löser sig ändå (och jag har ju covidbevis + vaccinationslapparna kvar)

Men måtte vi inte få covidvaccinet och influensavaccinet vid samma tillfälle så utslagen som jag var efter dos 2 förra gången
En vecka efter jag fick dos 2 (2. Juni 2021) skrev jag ut info från journalen om båda doser.
På båda står dos (nummer) av 2
Nu kollade jag åter, och det har ändrats till dos (nummer) av 3.
Jag har just hämtad nytt vaccinationsbevis, och där står det fortfarende bara Dos 2 av 2

Kollade upp på ehälsomyndighetens hemsida om språk på COVID certificate... :rolleyes:

Språk.PNG

Thai's saknas, kanske beviset är på engelska i alla fall för fruar med hemadress Isaan... :mad:

Språk.PNG

men lappen är nog skriven på svenska, och den måste vara på engelska för att bli accepterad tror jag

Det är den säkert, men då det fungerat för folk att komplettera med den lappen, så spelar det ingen roll.
COE godkänns mig veterligen av ambassaden i Stockholm och dessa har tyckt att det duger.

Covidbeviset är på engelska och papperslappen är väl bara något som används för att visa när första dosen är tagen och att det är godkänd sort.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp