Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur tänkte du visa upp ett negativt resultat utan intyg menar du? Det ska framgå av intyget att det är ett resultat av ett (RT-PCR)-test.
Jag tycker nog att det är ganska tydligt att du behöver kunna presentera ett intyg.
"- A Medical Certificate with an RT-PCR lab result
indicating that COVID-19 is not detected issued
no more than 72 hours before travel. (all travellers)"
Nja jag svarade på din fråga om man behöver reseintyg också vilket jag tyckte var en konstigt fråga. Men förstår nu natt du syftade på något annat reseintyg vad nu de är för något. Men till PCR testet medföljer ett reseintyg man självklart måste visa upp.
Nu är det väldigt mycket burmeser som jobbar inom hotell och resorter.
I alla fall i Bangkok och söderut på västra sidan.
De thailändare som levde på turisterna var troligen också de mest driftiga som knappast valde hängmattan när turisterna uteblev.
Dom hittade nog snabbt andra jobb för sin försörjning.
Nu är det väldigt mycket burmeser som jobbar inom hotell och resorter.
I alla fall i Bangkok och söderut på västra sidan.
De thailändare som levde på turisterna var troligen också de mest driftiga som knappast valde hängmattan när turisterna uteblev.
Dom hittade nog snabbt andra jobb för sin försörjning.
Many foreign visitors are not wearing face masks and gather in groups in violation of Covid-19 disease control regulations, and will be prosecuted if they fail to comply, a government spokesman warned on Monday
Jag tippade det skulle resa in 80 000 st turister/longstays, under de två sista månaderna. TAT trodde på 2 miljoner....hm... Under november anlände 59 000 st, om jag läst rätt. Detta efter man infört den tredje stora förändringen med Tp=Thailandspass sedan pandemin startade. Sandboxen 1 juli var en utveckling av ASQ kravet. Men inte TP. Varför?
Jo man har totalt missat målgruppen. Totalt. P g a inkompetens. Typisk ledarfråga. Vad man gjort i tre steg är att förbättrat för longstays. Expacts. kanske några thailandskåta tekniskt kunniga turister. Som klarar ansöka TP med all ångest detta innebär. Fiasko. Fiasko. Enda chansen är att inventera målgruppen "riktiga turister. "Vad krävs för att ni skall välja Thailand som resmål - nu när pandemin avtar"?. Behåll PCR test inom 72 timmar. Men - det kanske är så att de vill egentligen inte vill ha en massa turister. Jamen då gör de rätt....hmm.. undrar vad de vill......
Jag tippade det skulle resa in 80 000 st turister/longstays, under de två sista månaderna. TAT trodde på 2 miljoner....hm... Under november anlände 59 000 st, om jag läst rätt. Detta efter man infört den tredje stora förändringen med Tp=Thailandspass sedan pandemin startade. Sandboxen 1 juli var en utveckling av ASQ kravet. Men inte TP. Varför?
Jo man har totalt missat målgruppen. Totalt. P g a inkompetens. Typisk ledarfråga. Vad man gjort i tre steg är att förbättrat för longstays. Expacts. kanske några thailandskåta tekniskt kunniga turister. Som klarar ansöka TP med all ångest detta innebär. Fiasko. Fiasko. Enda chansen är att inventera målgruppen "riktiga turister. "Vad krävs för att ni skall välja Thailand som resmål - nu när pandemin avtar"?. Behåll PCR test inom 72 timmar. Men - det kanske är så att de vill egentligen inte vill ha en massa turister. Jamen då gör de rätt....hmm.. undrar vad de vill......
Kom hit till byn i söndags cyklat runt lite och alla vinkar glatt och wai-lar, ingen smittad i byn peppar peppar, lite nybyggen här och där annars som vanligt
Though the Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA) extended the emergency decree from December 1 to January 31, it lifted curfew nationwide on Friday.
Though the Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA) extended the emergency decree from December 1 to January 31, it lifted curfew nationwide on Friday.
Det nya som jag observerade var väl att dom som anländer till Thailand enligt det s.k “Test & Go” inte behöver tillbringa första natten på ett speciellt utvalt och godkänt hotell första natten, samt att inget PCR-Test behöver göras.
Absolut. Mina gamla skeppskamrater fick oftast sitta 2 veckor i karantän i Manila och därefter lika länge i hemprovinsen. Detta lite beroende på vilken småpåve som är guvernör och sätter sina egna bestämmelser. Tänk att vara i sitt hemland i 4 veckor och kunna se familjen utanför karantänsfängelset utan att kunna krama om dom. Jag blir tårögd bara jag tänker på det.
Absolut. Mina gamla skeppskamrater fick oftast sitta 2 veckor i karantän i Manila och därefter lika länge i hemprovinsen. Detta lite beroende på vilken småpåve som är guvernör och sätter sina egna bestämmelser. Tänk att vara i sitt hemland i 4 veckor och kunna se familjen utanför karantänsfängelset utan att kunna krama om dom. Jag blir tårögd bara jag tänker på det.
En jobbarkompis till mig är filippinska, hon jobbar 8 mån är ledig 4 varje år. Förra vintern var dom i Sverige. Denna vintern åker dom ner, men inte till Filippinerna utan till Thailand pga det är för krångligt att ta sig hem till hennes familj.
Nej, men det är karantän fortfarande som nu är på väg att tas bort i december.
Blir det så behöver man bara ett test och invänta svaret, kanske en natt på hotell beroende på ankomsttid.
Man måste ha vaxxcard som styrker vaccin med två doser.
Det som komplicerar är att det är olika krav beroende från vilket land man reser ifrån.
Man använder olika klasser, gröna listan, gula listan och röda listan där ingen får komma ifrån.
Europa är på väg att bli helrött, men Thailand har flyttats från rött till gult..
Schweiz, Holland, Rumänien och Färöarna är inresförbud från i Europa.
Listan uppdateras varje två veckor.
Det är gammalt.
Nu mycket enklare, är dom bara vaccinerade så är det fritt inom landet
sen 1 november.
I september var det 10 dagars karantän och det sjunker. Man får ha viss karantän hemma.
Man ska inte glömma att det är OFW och sjömän som fört in smittan i stor utsträckning.
` Furthermore, people arriving as part of the Test & Go scheme will only need to book transportation to their hotel of choice and take an ATK test.
Det här fattar jag inte riktigt...varför dom inte ATK testar på Suvan?...Blir nog en dyr transport till e.x Pattaya? man kan ju inte boka sin egen chaufför.
` Furthermore, people arriving as part of the Test & Go scheme will only need to book transportation to their hotel of choice and take an ATK test.
Det här fattar jag inte riktigt...varför dom inte ATK testar på Suvan?...Blir nog en dyr transport till e.x Pattaya? man kan ju inte boka sin egen chaufför.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.