Thailand öppnar upp ytterligare

Hej

Det är den officiella siffran över döda under w.o.d, var får du dina siffror ifrån?

Någon utredning om brott mot mänskligheten har det ännu inte blivit tal om och inget talar väl för att det kommer att bli aktuellt i framtiden heller, det här inträffade ju 2003.

Mvh isan lover
Jasså det påstår du, vad får du dina ifrån.
Är väl bara att läsa på amnesty hemsida.

Thailand: New fear of illegal killings coincides with Thaksin’s return​

As former Prime Minister Thaksin Shinawatra returns from exile to face corruption charges in Thailand, Amnesty International calls on the Thai government to end another aspect of his legacy: illegal killings in the ‘war on drugs’.

At least 2,500 people were killed between February and May 2003 as part of then Prime Minister Thaksin Shinawatra’s campaign against drug trafficking. Yet according to recent public findings by a special committee set up by the military government in 2007, more than 1,000 of the victims had little or no connection to the drugs trade. Despite these findings, as well as evidence of written instructions by senior government officials to use heavy-handed tactics during the campaign, not a single government or police official has been brought to account for the killings in 2003.

Hej

Ett hinder är väl möjligen ICC och deras utredning om brott mot mänskligheten?

Förutom detta ska man väl vara Thailändsk medborgare och ha en viss nivå av utbildning, mig veterligen uppfyller han inget av dessa krav.

Mvh isan lover
Tänkte på jämförelsen med Thaksin som har indraget pass och är medborgare i Montenegro men ändå styr många av sina partier.

Båda är under utredning för olika brottsmisstankar.

Thailand är trots allt enda landet i världen med demokrati och kungahus i andra länder.
Lagligt dessutom.

Likheterna är fler än bara höger-vänster.

Fattiga i Thailand skulle garanterat gilla båda två.

Så då försvarar du WOD?
Hej

Det vet jag inte var du har utläst?

Att 80% av Thailändarna är positiva till W.O.D innebär ju inte med automatik att jag är det.

Men en viss förståelse för att konventionella polismetoder kanske inte alltid fungerar så bra mot välbeväpnade och välorganiserade knarkligor har jag, så att länder som Mexico, Colombia, Thailand och Filippinerna m.fl sätter hårt mot hårt här kan man ju ha. Men det får ju inte leda till att oskyldiga mister livet.

Mvh isan lover

Jasså det påstår du, vad får du dina ifrån.
Är väl bara att läsa på amnesty hemsida.

Thailand: New fear of illegal killings coincides with Thaksin’s return​

As former Prime Minister Thaksin Shinawatra returns from exile to face corruption charges in Thailand, Amnesty International calls on the Thai government to end another aspect of his legacy: illegal killings in the ‘war on drugs’.

At least 2,500 people were killed between February and May 2003 as part of then Prime Minister Thaksin Shinawatra’s campaign against drug trafficking. Yet according to recent public findings by a special committee set up by the military government in 2007, more than 1,000 of the victims had little or no connection to the drugs trade. Despite these findings, as well as evidence of written instructions by senior government officials to use heavy-handed tactics during the campaign, not a single government or police official has been brought to account for the killings in 2003.
Hej

Det är Amnestys siffror och inte heller dessa tyder på att 50% skulle vara oskyldiga, Amnesty uppger att 2500 dog och att 1000 av dessa hade liten eller ingen inblandning i droghandeln.

Så ska man tro på Amnesty så var 1500 av dom döda helt klart inblandade i droghandeln, bland dom resterande 1000 så var en del inblandade till mindre del i droghandel och en en del inte alls.

Då kan man anta att ca hälften av dom 1000 var lite inblandade i droghandel så blir det ca 500 personer kvar som inte är kända av polisen tidigare varav en del kan vara helt oskyldiga, det är ungefär samma resultat som man kom fram till i Thailand också, ca 500 personer kan ha varit oskyldiga i W.O.D.

Men något åtal ifrån ICC blev det aldrig för någon av dom inblandade.

Mvh isan lover

Hej

Det vet jag inte var du har utläst?

Att 80% av Thailändarna är positiva till W.O.D innebär ju inte med automatik att jag är det.

Men en viss förståelse för att konventionella polismetoder kanske inte alltid fungerar så bra mot välbeväpnade och välorganiserade knarkligor har jag, så att länder som Mexico, Colombia, Thailand och Filippinerna m.fl sätter hårt mot hårt här kan man ju ha. Men det får ju inte leda till att oskyldiga mister livet.

Mvh isan lover
Fortfarande är Thailand det värsta landet som förser Filippinerna med narkotika.
Enormt mycket kommer via Thailand så en skjutglad Duterte och en hämndlysten uppretad halvkines som Thaksin skulle göra stordåd för mänskligheten.

Thailand är landet med flest missbrukare per capita och Filippinerna på medaljplats.

Tyvärr verkar Sverige kunna möblera om i toppen.

Hej

Det är Amnestys siffror och inte heller dessa tyder på att 50% skulle vara oskyldiga, Amnesty uppger att 2500 dog och att 1000 av dessa hade liten eller ingen inblandning i droghandeln.

Så ska man tro på Amnesty så var 1500 av dom döda helt klart inblandade i droghandeln, bland dom resterande 1000 så var en del inblandade till mindre del i droghandel och en en del inte alls.

Då kan man anta att ca hälften av dom 1000 var lite inblandade i droghandel så blir det ca 500 personer kvar som inte är kända av polisen tidigare varav en del kan vara helt oskyldiga, det är ungefär samma resultat som man kom fram till i Thailand också, ca 500 personer kan ha varit oskyldiga i W.O.D.

Men något åtal ifrån ICC blev det aldrig för någon av dom inblandade.

Mvh isan lover
Kan du läsa, 1000 ingen sammankoppling med eller liten.
Det betyder brukare eller har inget med det att göra.
Av totalsiffran kanske inte 50% men 1000 av 2500 är 40% och jävligt hög statistik av oskyldiga.
På 3 månader skjuta av 1000 oskyldiga.
Var det detta du lärde dig i Stalin skolan, lite spill får man räkna med?

Kan du läsa, 1000 ingen sammankoppling med eller liten.
Det betyder brukare eller har inget med det att göra.
Av totalsiffran kanske inte 50% men 1000 av 2500 är 40% och jävligt hög statistik av oskyldiga.
På 3 månader skjuta av 1000 oskyldiga.
Var det detta du lärde dig i Stalin skolan, lite spill får man räkna med?
Hej

Av dom 2500 ansågs det finnas 1000 av dessa som hade liten eller ingen anknytning tilldroghandeln,det innebär ju att även Amnesty ansåg att 1500 av dom döda hade konstaterad anknytning till droghandeln.

Redan där är vi ju klart under dom 50% som du talade om inledningsvis.

Sen hur många av dom 1000 döda som blev kvar och betecknades ha en liten eller ingen anknytning alls till droghandeln blir ju något av en gissningslek eftersom vare sig Amnesty eller Thailändska myndigheter har lyckats fastställa en exakt siffra här, den uppskattade siffran ifrån Thailändska myndigheter är 500 st, det låter ju rimligt även sett till Amnestys uppskattningar.

Mvh isan lover

Skall söka bättre när jag satt mig vid datorn, Amnesty släppte ny rapport för par år sen, en dom hade tagit några år på sig, Vad gällde ihjälskjutningar, skyldiga och korruption för att ta under war on drugs..
Jag har postat den på forumet innan, men nu sitter jag på tel.

Hej

Av dom 2500 ansågs det finnas 1000 av dessa som hade liten eller ingen anknytning tilldroghandeln,det innebär ju att även Amnesty ansåg att 1500 av dom döda hade konstaterad anknytning till droghandeln.

Sen hur många av dom 1000 döda som blev kvar och betecknades ha en liten eller ingen anknytning alls till droghandeln blir ju något av en gissningslek eftersom vare sig Amnesty eller Thailändska myndigheter har lyckats fastställa en exakt siffra här, den uppskattade siffran ifrån Thailändska myndigheter är 500 st, det låter ju rimligt även sett till Amnestys uppskattningar.

Mvh isan lover
Fan inte klok i huvudet, så lite spill och skjuta ihjäl lite oskyldiga är ok.
Är du galen eller, låter som en sann kommunist, du är skyldig till vi säger motsatsen...
Statligt anställda gå och nacka lite, skjuta av lite bös.
Du har sån dubbelmoral så det är fan helt sjukt, i Sverige gnäller du på lite hårdare regler, här hyllar du avrättningar och inga problem om några oskyldiga går åt!

Det visar ju lite på hur du egentligen ser och bryr dig om folket här.
Hade det skett i Sverige, hade du gapat dig hes, här nere bara en fluga som gick åt typ...

Om 1 oskyldig blir ihjälskjuten så är gränsen övergått.
Sen tycker jag att är en skyldig ihjälskjuten, utan försvar mot hot är att gå över, du skall dömmas i en rättsal, och dödstraff är jag emot.....

Hej

Mvh isan lover

Jag har aldrig sett någon försvara WOD så hårt som du.
Jag får hoppas att vi börjar med samma WOD-upplägg i Sverige, men då är du nog inte lika euforisk.

Som sagt, ideologin ändras fort för vissa, beroende på vilket land man pratar om.

Jag har aldrig sett någon försvara WOD så hårt som du.
Jag får hoppas att vi börjar med samma WOD-upplägg i Sverige, men då är du nog inte lika euforisk.

Som sagt, ideologin ändras fort för vissa, beroende på vilket land man pratar om.
Hej

Att du ser dom försvar att konstatera fakta förvånar mig inte alls, det är ju så du brukar agera.

Det vore kul att höra hur du tolkar Amnestys statistik, tolkar du precis som Pan Pan det som om 50% av dom dödade var oskyldiga så får du gärna utveckla hur du räknade fram detta baserat dom siffror Amnesty tillhandahöll

2500 döda och 1000 som hade en liten anknytning till droghandeln eller ingen alls.

Mvh isan lover

Hej

Att du ser dom försvar att konstatera fakta förvånar mig inte alls, det är ju så du brukar agera.

Det vore kul att höra hur du tolkar Amnestys statistik, tolkar du precis som Pan Pan det som om 50% av dom dödade var oskyldiga så får du gärna utveckla hur du räknade fram detta baserat dom siffror Amnesty tillhandahöll

2500 döda och 1000 som hade en liten anknytning till droghandeln eller ingen alls.

Mvh isan lover
Kan du matte överhuvudtaget, 1000 av 2500 är 40%, rätt många oskyldiga, själv anser jag att en oskyldig dödad av statligt organ som polis är för mycket....
Men för dig bara lite skit på gatan, lite smuts i skottlinjen, vi fick ju dödat resten.......

Liknande trådar

Tillbaka
Topp