Thailand öppnar upp ytterligare

Det skal visst være NULL hotel-reservasjoner og NULL fly som ankommer Chiang Mai de nærmeste dagene. Og her så drømmer dem bokstavelig om hundre tusenet av turister de nærmeste månedene. Dem er jo helt virkelighets-fjerne.

Finns tjejer i barerna i Pattaya som jobbat i baren 10-15 år på grund av drömmen att möta den välbeställde faranggubben.

Så drömmar några månader om att pengar ska flyta in är en väldigt kort tid.

BTT

Hej

Idag inleddes resandet enligt dom nya reglerna och det första flyget till Suvarnabhumi flygplats var All Nippon Airways flight NH 805 från Tokyo, med 11 utlänningar och 32 thailändska medborgare ombord, nästa Flight var TG931 ifrån Paris.

Mvh isan lover

Hej

Till Bangkoks flygplats Suvarnabhumi anlände idag drygt 7 000 personer fördelade på 110 flighter.

Mvh isan lover

Då är det ändå inte folk som kom via det nya ”systemet”. Dem klarar sig ändå med 1 dag i karantän så länge dom är fullvaccinerade.

Då är det ändå inte folk som kom via det nya ”systemet”. Dem klarar sig ändå med 1 dag i karantän så länge dom är fullvaccinerade.
Hej

Det kanske får ses som en viss framgång att man ändå fick in över 7 000 den första dagen, men utslaget på 110 flighter blir det bara drygt 60 i varje plan så flygbolagen är nog inte så nöjda.

Mvh isan lover

Hej

Det kanske får ses som en viss framgång att man ändå fick in över 7 000 den första dagen, men utslaget på 110 flighter blir det bara drygt 60 i varje plan så flygbolagen är nog inte så nöjda.

Mvh isan lover

Jag minns att jag läste dessa siffror tidigare.
Absolut så är det nog ett missnöje hos flygbolagen, men jag har för mig att av dessa 110 flyg så var det typ 63 som kom från utlandet.
Oavsett vilket så var det nog inte trångt på många av flygen.

Jag minns att jag läste dessa siffror tidigare.
Absolut så är det nog ett missnöje hos flygbolagen, men jag har för mig att av dessa 110 flyg så var det typ 63 som kom från utlandet.
Oavsett vilket så var det nog inte trångt på många av flygen.
Hej

Nej det vill nog till att flygen fylls upp bättre om bolagen ska kunna hålla igång sina linjer och avgångar, men resandet kanske kommer igång mer och mer ju närmare jul och nyår vi kommer.

Mvh isan lover

Hej

Nej det vill nog till att flygen fylls upp bättre om bolagen ska kunna hålla igång sina linjer och avgångar, men resandet kanske kommer igång mer och mer ju närmare jul och nyår vi kommer.

Mvh isan lover

Får bara Thailand sitt ”Thailand Pass” att fungera som det ska, så ser jag inga större hinder. En natt på hotell bör de flesta klara av som karantän i väntan på negativt testresultat.
Visst är det lite bökigare att resa med covidtest innan och covidtest vid ankomst, men så bedrövligt och tragiskt är det inte med 1 natt på hotell.
Det kan nog inte skapa så värst många trauman.

Hej, ny här och ska åka ned en månad i början av Jan. Detta med pcr test går det att göra på flygplatsen vid ankomst?

Står att test och hotel ska vara betalt. Är det möjligt att boka hotel som har pcr test i Pattaya? Isf var hittar jag dem.

Ha d bra

Hej, ny här och ska åka ned en månad i början av Jan. Detta med pcr test går det att göra på flygplatsen vid ankomst?

Står att test och hotel ska vara betalt. Är det möjligt att boka hotel som har pcr test i Pattaya? Isf var hittar jag dem.

Ha d bra
ASQ Hotell i Pattaya. Inte många som har öppnat upp än för 1-night Test & Go package. Kommer förhoppningsvis fler alternativ.

Själv börjar jag söka hotell med 1-night Test & Go package i Bangkok. Reser i slutet November om allt går som planerat.

Får bara Thailand sitt ”Thailand Pass” att fungera som det ska, så ser jag inga större hinder. En natt på hotell bör de flesta klara av som karantän i väntan på negativt testresultat.
Visst är det lite bökigare att resa med covidtest innan och covidtest vid ankomst, men så bedrövligt och tragiskt är det inte med 1 natt på hotell.
Det kan nog inte skapa så värst många trauman.
Det kan till och med jag leva med.

Jag spekulerar i tre orsaker till att TP blir bara lite bättre än tidigare och då blir det ....ingen succe....1. PCR test i EU är dyrt så man missar
breddturisterna i form av familjerna....sedan bökigt med all denna dokumentation med många familjemedlemmar att hålla reda på...... 2. De inkompetenta äldre och yngre med liten datorvana ger upp "va faan förut köpte man en biljett och åkte dit" - jag väntar tills de tar bort skiten". 3. Den tredje gruppen kineserna har inte börjat resa. 4. Pessimisten i mig hittade ett fjärde skäl och det är om någon ankommande testas positivt. Då visar sig Thailand från sin omständliga sida och dålig PR.....Nää, jag tror marknaden styr och tar Thailand bort 1 dags karantänen och det onödiga thailändska PCR testet så kan det fungera....någorlunda........kanske prisbilden går ner på PCR testen i Sverige eller att resebolagen sponsrar.....det lutar att det blir återvändande singelpersoner och parrelationer med hus och lägenhet som kommer att dominera. I februari vet vi.

Jag spekulerar i tre orsaker till att TP blir bara lite bättre än tidigare och då blir det ....ingen succe....1. PCR test i EU är dyrt så man missar
breddturisterna i form av familjerna....sedan bökigt med all denna dokumentation med många familjemedlemmar att hålla reda på...... 2. De inkompetenta äldre och yngre med liten datorvana ger upp "va faan förut köpte man en biljett och åkte dit" - jag väntar tills de tar bort skiten". 3. Den tredje gruppen kineserna har inte börjat resa. 4. Pessimisten i mig hittade ett fjärde skäl och det är om någon ankommande testas positivt. Då visar sig Thailand från sin omständliga sida och dålig PR.....Nää, jag tror marknaden styr och tar Thailand bort 1 dags karantänen och det onödiga thailändska PCR testet så kan det fungera....någorlunda........kanske prisbilden går ner på PCR testen i Sverige eller att resebolagen sponsrar.....det lutar att det blir återvändande singelpersoner och parrelationer med hus och lägenhet som kommer att dominera. I februari vet vi.
Hej

Jag tror att du har rätt, själva ska vi ju åka till Liverpool nu i november och hade jag vetat hur krånligt och tidsödande det var hade jag valt ett annat land eftersom England numera inte tillhör EU.

Bara att få reda på vad som verkligen krävs var tidsödande, dom som säljer resan vågar inte svara på vad som gäller, flygbolaget reserverar sig också, Svenska UD har inga svar, alla inblandade svarar att du får sjölv söka information och ta reda på vad som gäller när ni ska åka.

Brittiska myndigheter har dessutom ett i mina ögon komplicerat system där det krävs både tid och tålamod för att till slut komma fram till vad som förmodligen krävs, man ska även som fullvaccinerad testa sig innan avresa, man ska ha ett vaccinationsbevis (covidpass), man ska 48 timmar innan avresa fylla i ett slags hälsodeklaration och på denna ska det finnas en kod som bekräftar att man har bokat tid och betalat för ett nytt test på plats i England.

Det testet ska göras innan dag 2 och ankomstdagen räknas som dag 0, vi ska ju åka tillbaka till Sverige på dag 2 men är ändå tvingade att boka, betala och göra testet, svaret kommer vi inte att få förrän vi har lämnat landet.

Själva testet trodde vi först att vi var tvungna att göra på en klinik, men efter direkt kontakt med hälsobolaget i England som vi valde upptäckte vi att det även fanns möjlighet att göra testet i hemmet och skicka in provet, då ringde vi hotellet i Liverpool och frågade om dom kunde hjälpa oss, så vi skrev hotellet som adress och dom tar emot våra testkit, när vi checksr in får vi dessa, sen efter provtagning lovade hotellet att skicka in dessa prov åt oss, sen när vi är tillbaka i Sverige får vi svaren ifrån hälsobolaget, pust.

Mvh isan lover

Jag tänkte som så att visumet inte har något med COE att göra och således behövs inte något COE hotell anges till själva visumet utan det är mer av generell typ. På ett OA visum kan du ju knappast redogöra för alla platser du har tänkt besöka under din vistelse.

Nu har jag inte sett hur ansökan till OA ser ut, men jag gissar att det egentligen inte är något hokuspokus mer än ens egna lilla prestationsångest över att göra fel.
Oavsett vilket så verkar det som att man kan få besked om att komplettera och det är ju enklare elektroniskt än att besöka eller skicka papper till ambassaden.
Om det är som när jag flög släpps du inte ombord på planet utan försäkring, coe, visum, pcr test, allt gick igenom på Arlanda och sen en gång till vid mellanlandning. På suvvan sätts alla på stolar, dokument gås igenom sen gås igenom en gång till, vid visumkontrollen dubbelkollas ditt coe elektroniskt, sen dirrigerad till din bil som kör dig till hotellet där man tar ett pcr.
Inte så krångligt som det låter, flyter på smidigt på suvvan, den delen har dom organiserat riktigt bra, men smita från asq hotellet, glöm det, full kontroll.
Var värre i korea, där var det som en myrstack och noll info.

COE och sandbox var åtminstone mycket dyrare.
PCR test med barnfamilj på två ungar så är det typ 4k i Sverige och 3 PCR tester i Thailand.

Det lär inte bli några mängder via TUI, Thomas Cook, Ving och vad nu bolagen heter.

De som kommer att resa ner nu är väl de turister som är återkommande år efter år och har någon anknytning och en del ensamresenärer.

Om det är som när jag flög släpps du inte ombord på planet utan försäkring, coe, visum, pcr test, allt gick igenom på Arlanda och sen en gång till vid mellanlandning. På suvvan sätts alla på stolar, dokument gås igenom sen gås igenom en gång till, vid visumkontrollen dubbelkollas ditt coe elektroniskt, sen dirrigerad till din bil som kör dig till hotellet där man tar ett pcr.
Inte så krångligt som det låter, flyter på smidigt på suvvan, den delen har dom organiserat riktigt bra, men smita från asq hotellet, glöm det, full kontroll.
Var värre i korea, där var det som en myrstack och noll info.

Utan försäkring så får du väl inte COE heller.
Att smita från hotellet när det är Sandbox förhållande är nog enklare än karantänhotellen där man knappt får öppna dörren.
Idag så slipper man ju karantän på rummet om man är fullvaccinerad.

Nu är tydligen COE borta och ersatt med Thailand Pass.
Det är nog ingen större skillnad mer än att Thailand Pass är webbaserad när man skickar in dokumenten.
De som har fixat den webbsidan har tydligen klantat sig rejält och folk har problem med att få igenom ansökan.
Med lite browserhack och modifikationer av dokument så går det tydligen.

Thailand söker turism i form av hackers och dokumentförfalskare.
Kanske Work Permit ingår i Thailand Pass?

Utan försäkring så får du väl inte COE heller.
Att smita från hotellet när det är Sandbox förhållande är nog enklare än karantänhotellen där man knappt får öppna dörren.
Idag så slipper man ju karantän på rummet om man är fullvaccinerad.

Nu är tydligen COE borta och ersatt med Thailand Pass.
Det är nog ingen större skillnad mer än att Thailand Pass är webbaserad när man skickar in dokumenten.
De som har fixat den webbsidan har tydligen klantat sig rejält och folk har problem med att få igenom ansökan.
Med lite browserhack och modifikationer av dokument så går det tydligen.

Thailand söker turism i form av hackers och dokumentförfalskare.
Kanske Work Permit ingår i Thailand Pass?
COE var med web baserat, söktes på nätet.
Har inte vart på sandbox, men vad jag förstått är det kontroller innan man kan lämna.

Du sökte ditt COE på nätet, printade ut och på suvvan hade dom lista på allas namn som skulle ankomma den dagen.
Jag fick ju som jag skrivit innan en liten motorväg och snabbare än vad det skulle vara så när jag kom till suvvan fanns inte mitt namn på listan men löste sig med ett tel samtal.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp