Thailand öppnar upp ytterligare

Googlade fram detta:

"15. If my international flight to Thailand includes transit in non-listed country / territory, will I be eligible for the Exemption from Quarantine scheme?
- Yes. However, your transit in non-listed country / territory must not exceed the duration of 12 hours and you must not pass immigration control; otherwise you will not be eligible for the Exemption from Quarantine scheme."

/ SatanG

Jag ansökte om Thailand Pass på morgonen när de öppnade. Hade inga tekniska missöden, men fick omvandla alla pdf till png. Alla uppladdningar man skulle göra tog ju bara bilder, men inte pdf (support jpg, jpeg, png).

Får se om de accepterar mitt förnamn denna gången. När jag ansökte om CoE tyckte kungliga ambassaden att det namn som står först i mitt pass måste ju vara förnamnet, men det är det inte. (Please edit your name in order showing on your passport.)

När jag gjorde CoE accepterade de mitt vaccinationsbevis, fick inget nedslag på att det bara står dos 2 av 2. Men här såg det ut som att det behövs ett papper på dos 1 också, så jag laddade upp det lilla kortet jag fick då.

Jag fick inget bekräftelsemejl på att allt är inskickat, men det stod success eller liknande.
Jag har samma problem när det gäller mitt namn. Mitt mellan namn står först i passet. Jag har dock accepterat att skiva mitt "mellannamn" som förnamn sedan en tid tillbaka när jag har med flyg och visum att göra. Vissa flygbolag kan ju också vara noga med det. De spelar ju egenligen inte så stor roll.

Finns även appar att ladda ner som du får det att se ut som scannat document.
Nu har jag ju inte gjort det ni gör, så vet inte kraven, men dokument för skola etc nu under pandemin har myndigheterna accepterat screen shot från skola, vi har ingen scanner.
Dom har även godkännt foto på utprintade papper men som jag skrivit innan, ring ambassaden och fråga och få rätt svar.

Provat lite från en iPhone, nån som vet om det är ok med att ta kort med fonen kommer jag upp det alternativet?

Det är mig veterligen inga krav på någon slags kvalitet, ljussättning eller annat.

Frågar du mig så är nog det enklaste att scanna in allting och konvertera det till JPEG.
Är det däremot ett tvåsidigt dokument kan det vara lite krångligare, men det finns lösningar även för sådana ting.

Jag har samma problem när det gäller mitt namn. Mitt mellan namn står först i passet. Jag har dock accepterat att skiva mitt "mellannamn" som förnamn sedan en tid tillbaka när jag har med flyg och visum att göra. Vissa flygbolag kan ju också vara noga med det. De spelar ju egenligen inte så stor roll.
Skriv alltid namnen i den ordning som står i passet, gäller alla länder och även bank i utland.

Någon som vet hur de räknar med godkända länder.
Brorsan flyger ner till Phuket, från Sverige, men mellanlandar i Istanbul/Turkiet som inte är med på listan över godkända länder.
Vanligtvis räknar man ju alltid ursprungsdestinationen och inte där man mellanlandar, någon som vet närmare?

/ SatanG
Du får mellanlanda i andra länder så länge det bara Gäller transfer Är ju samma nu då jag åker ner så landar planet på phuket och går sedan vidare till bkk Så dom som ska vidare till bangkok får sitta kvar i planet

Provat lite från en iPhone, nån som vet om det är ok med att ta kort med fonen kommer jag upp det alternativet?
Jag har en Samsung och tagit många kort från papper och lagt in på ansökan och dom blivitgodkända Även tagit kort på passet och på mig själv och lagt in och blivit godkända

Reserestriktionerna har lättats här, sålänge vi är utanför sandboxdelen kan vi åka fritt idag. Körde ju ner till ban phe i Rayong och tog färjan till Kho Samet, finns inga kontroller, bara kontroller på dom som ingår i Sandbox, därför jag med undrar som @andrejsdenruskige hur det skall hållas inom provinserna på listan från 1 Nov.
Vi har inte märkt av något.
S-pass här håller rätt på hur man reser inom landet, en övervakningsapp för smittspårning och att man inte reser tillbaka från "fel" region.
En "fotboja" i telefonen som via SIM kortet har ens position.
När man registrerar online får man ett SMS med en länk för att kolla att det är rätt.
Utan SIM-kort fungerar inte appen.

S-pass här håller rätt på hur man reser inom landet, en övervakningsapp för smittspårning och att man inte reser tillbaka från "fel" region.
En "fotboja" i telefonen som via SIM kortet har ens position.
När man registrerar online får man ett SMS med en länk för att kolla att det är rätt.
Utan SIM-kort fungerar inte appen.
Har samma här, heter Morchana och jag har den på tel, incheckning och scan av qr kod som gäller.

Hej

I Hua Hin har man tydligen inte märkt av någon ökad turism ännu och hotellbokningarna ligger på 10% nu i november.

Mvh isan lover

Hej

I Hua Hin har man tydligen inte märkt av någon ökad turism ännu och hotellbokningarna ligger på 10% nu i november.

Mvh isan lover
Inget är ju öppet än.
Lockar få turister som vill ha lite drag.

Jag har bestämt för mig att jag laddade upp PDFer när jag hjälpte frugan med COE för några veckor sedan. Kanske inte var COE ni menade utan den nya siten. Precis som ni skriver är det enkelt att omvandla allt man har på skärmen till png eller jpg.

Windows 10 har en mycket smidig funktion för skärmdumpar, den kanske fanns redan i Windows 7. Klicka på ”Start” eller Windows tangenten på tangentbordet. Skriv skärmklipp så dyker programmet upp. Nu kan man enkelt ta skärmdumpar på olika sätt och sedan spara dom som en bild. Alternativt direkt via epost.

Windows 10 har en mycket smidig funktion för skärmdumpar, den kanske fanns redan i Windows 7. Klicka på ”Start” eller Windows tangenten på tangentbordet. Skriv skärmklipp så dyker programmet upp. Nu kan man enkelt ta skärmdumpar på olika sätt och sedan spara dom som en bild. Alternativt direkt via epost.
Kanske den som heter snipping tool på engelska?
Smidig i alla fall

Liknande trådar

Tillbaka
Topp