Thailand toppar sin VM kvalgrupp.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det går bra för Thailand i kvalet till fotbolls-VM, nu när man slog Förenade Arabemiraten med 2-1 toppar man sin kval grupp (Asien grupp G) på 7 poäng efter tre omgångar.

asian wc qualifiers

Mvh isan lover

Skulle va kul om Thailand äntligen får spela mot de större elefanterna i Qatar. Men jag tror inte att de räcker till än på många år i ett VM. Men bollen är rund, och jag håller tummarna.

Skulle va kul om Thailand äntligen får spela mot de större elefanterna i Qatar. Men jag tror inte att de räcker till än på många år i ett VM. Men bollen är rund, och jag håller tummarna.

Hej

Det gör jag också, dom har ju haft hyfsat bra spelare några gånger men inte riktigt fått till det, kanske kan börjar den relativt nya proffsligan lyfta spelarna, konkurrensen har ju ökat samtidigt som dom internationella importerna nog har haft mycket att lära ut, vi får hoppas att det kan bli något.

Mvh isan lover

Hej

Thailands fina resultat i VM kvalet har lett till att Thailand nu avancerar 5 platser på Fifas världsranking.

Mvh isan lover

:kewl_transparent: Thaispelare är tekniskt skickliga men saknar tyvärr fysik för att utmana dom bättre nationerna.

Hej

Ja dom har tekniken och det individuella kunnandet men det har genom åren brustit i organisation och spel som ett lag, sen stämmer det nog också som du säger att det saknas en del rent fysiskt, men vi får hoppas att en vändning är på gång, just nu ser det mer lovande ut än på länge.

Mvh isan lover

Hej

Thailand fick ”bara” 0-0 mot Vietnam på bortaplan i tisdags, en poäng räckte för att Vietnam skulle toppa kvalgruppen, Thailand halkade ned till tredjeplatsen.

GROUP G

MPWDLGFGA+/-PTS
VIE

VIETNAM
532051411
MAS

MALAYSIA
53028629
THA

THAILAND
52216338
UAE

UNITED ARAB EMIRATES
42028446
IDN

INDONESIA
5005316-130

Mvh isan lover

Hej

Thailand fick ”bara” 0-0 mot Vietnam på bortaplan i tisdags, en poäng räckte för att Vietnam skulle toppa kvalgruppen, Thailand halkade ned till tredjeplatsen.

GROUP G

MPWDLGFGA+/-PTS
VIE

VIETNAM
532051411
MAS

MALAYSIA
53028629
THA

THAILAND
52216338
UAE

UNITED ARAB EMIRATES
42028446
IDN

INDONESIA
5005316-130

Mvh isan lover
Hmm om båda lagen får ett poäng och Thailand toppade gruppen innan o h nu är tre poäng efter låter det mygel. Hur gick det till?

Hmm om båda lagen får ett poäng och Thailand toppade gruppen innan o h nu är tre poäng efter låter det mygel. Hur gick det till?

Hej

En bra fråga, jag funderade själv på detta och den enda anledningen jag kan komma på är väl om. Vietnam hade en match mindre spelad när Thailand låg etta.

Men Thailand spelade tydligen bra mot Vietnam på bortaplan och hade enligt media mycket väl kunnat vinna, så vi får hoppas dom tar dom nästa gång.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp