ThaiSnack har fått mobilanpassad design och nytt utseende

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Under denna söndag kommer vi att uppdatera vår Chaimai. Sajten får en mobilanpassad design och ett nytt utseende samt många förbättrade funktioner.

Varför görs uppdateringen?
Vårt främsta syfte är att du ska ha tillgång till ett riktigt bra thaiforum och vi strävar hela tiden efter att kunna göra det bättre. Vi har märkt en stor ökning i mobiltrafiken till ChaiMai och vill därför göra sidan lättnavigerad för besökare från alla olika plattformar genom en ny responsiv design. Den förbättrade sökfunktionen gör det enkelt för medlemmar att hitta och prenumerera på nyheter av intresse.

Hur påverkar uppdateringen mig?
Din inloggning och de flesta profiluppgifter finns kvar. Karma försvinner och ersätts av "Likes". Sättet att navigera på ChaiMai blir lite annorlunda. För en del kan det kanske upplevas som lite motstånd i början men när man lärt sig hur det fungerar så upptäcker man att förändringarna är genomtänkta och logiska.

Allt är inte helt klart direkt
Din inloggning och de flesta profiluppgifter finns kvar. Karma försvinner och ersätts av "Likes". Sättet att navigera på ChaiMai blir lite annorlunda. För en del kan det kanske upplevas som lite motstånd i början men när man lärt sig hur det fungerar så upptäcker man att förändringarna är genomtänkta och logiska.

Nu när vi tagit det nya utseendet i drift kommer inte allt att fungera till 100%. En del funktioner kommer att läggas tillbaka efter hand. Vissa designarbeten och justeringar kommer också att göras senare. Vi kommer att jobba på med detta efter vår bästa förmåga och försöker prioritera det som är viktigast.

Har du några frågor om hur du använder vår nya webbplats är du välkommen att ställa frågorna i denna tråd så ska vi besvara dom efter bästa förmåga. :wai::wai::wai:
Untitled-1.gif

Ja det blir mycket nytt att sätta sig in i, men det är roligt med förändringar till det bättre. Vi lär oss säkert ganska snabbt allihopa. :)

Det finns åtskilliga justeringar kvar att göra Micke. Tack för påpekandet, vi måste nog ha lite tålamod. :rolleyes:

o går jag tillbaks i min tråd kan jag heller inte se mina bilder så hoppas dom fixardet snarast.....
själv anser jag att man ska pröva systemet först innan man gör ändringarsom inte blir bra

sen står det under min profil NY MEDLEM E DET ETT SKÄMT eller.....

Då nya utseendet bygger på ny mjukvara så måste en plugin från Tapatalk laddas ner och installeras av Admin. Bara ett tips, kanske är gjort med någon konfigureringen också måste till.

o går jag tillbaks i min tråd kan jag heller inte se mina bilder så hoppas dom fixardet snarast.....
själv anser jag att man ska pröva systemet först innan man gör ändringarsom inte blir bra

sen står det under min profil NY MEDLEM E DET ETT SKÄMT eller.....

Hej Micke! :wai:

Nu har vi fixat så att dina (och alla andra medlemmars) bilder visas. Tack för att du påpekade detta för oss. Det är sådant som kan uppstå när man byter forumprogramvara. Vi har gjort vårt bästa för att prova så allt ska fungera redan från början och det vi missat rättar vi till så fort vi får reda på problemet. Vi jobbar på så gott vi kan.

Ha en fin dag ;)

Vad är vitsen med mobilanpassning när det finns tapatalk? Är väl vana men tycker att det var mer lättöverskådligt med pc i den gamla versionen.

Måste säga när man nu hittar blir det nya utseende bättre och bättre, men man får väl ge det ett tag!

Vad har hänt med lexikonet och tangentbordet (inte för jag använde det, bara en liten undran?

Tangentbordet fanns ju i menyn ... men lexikonet?

Måste säga när man nu hittar blir det nya utseende bättre och bättre, men man får väl ge det ett tag!

Vad har hänt med lexikonet och tangentbordet (inte för jag använde det, bara en liten undran?

Tangentbordet fanns ju i menyn ... men lexikonet?

Även för oss forumvärdar är det mycket som är nytt och man hittar nya grejer och funktioner hela tiden. Vi ska nog göra en speciell hjälpavdelning snart som även har lite tips och tricks.

Bra att du hittade tangentbordet. :)

Lexikonet kommer att återskapas på en helt egen webbplats inom kort.

:wai:

Senast redigerad av en moderator:
kommer ni lägga in lexikonet översättning svenska- thai/rhai-svenska i framtiden på denna mobilanpassade sidan?
eller kommer den försvinna nu??

Hej lubo68

Lexikonet kommer ligga på en separat webbplats för det kommer att underlätta underhåll och utveckling. Vi är naturligtvis intresserade att lägga även lexikonet på en mobilanpassad webbplats. Det kan hända att vi gör någon form av integration så man kan använda vissa funktioner mellan de båda webbplatserna. :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7