THIM (Thailand Immigration Management) app

Jag har registrerat mig och har inlogg till appen. Ser att jag har en liten symbol i form av krona som inte du @ThaiExploreDreamer har. Har du registrerat dig och har inlogg? Den funktionen fanns inte från början nämligen.
IMG_8313.webp
Nej, jag har inte registrerat mig än med e-postadress.

Ska man växla till 20000 bath innan man kommer till Thailand eller?? Mycket snack om man ska kunna visa upp det vid passkontrollen. Har aldrig gjort det förut. Tycker att visa upp Bkk Bank appen där står det klart och tydligt.

Ska man växla till 20000 bath innan man kommer till Thailand eller?? Mycket snack om man ska kunna visa upp det vid passkontrollen. Har aldrig gjort det förut. Tycker att visa upp Bkk Bank appen där står det klart och tydligt.

Den regeln har alltid funnits och dom enda tillfällen man läst om att dom tillämpat det kravet är i samband med att dom stoppar någon med i övrigt olämpligt beteende som man mer eller mindre vill hitta skäl att skicka tillbaka dit dom kom ifrån

Idag kom det en uppdatering för THIM på iPhone. Jag har en iPhone 16 Pro, iOS 26.5.2, THIM 2.14.6.

Det stod inget om vad som blivit åtgärdat så verkade inte vara någon större uppdatering. Testade ändå att NFC skanna mitt pass men samma error som tidigare.

Idag kom det en uppdatering för THIM på iPhone. Jag har en iPhone 16 Pro, iOS 26.5.2, THIM 2.14.7.

NFC skanning av passet kommer nu lite längre så någonting har ändrat. Innan så felade det direkt. Nu läser den och % räknas upp men sedan blir det error.

Idag kom det en uppdatering för THIM på iPhone. Jag har en iPhone 16 Pro, iOS 26.5.2, THIM 2.14.7.

NFC skanning av passet kommer nu lite längre så någonting har ändrat. Innan så felade det direkt. Nu läser den och % räknas upp men sedan blir det error.

Får inte NFC-taggen att funka på min android-telefon heller, samma problem

Har version 2.14.6 av appen

Kör jag "NFC Tools"-appen i mobilen kan den utan problem läsa NFC-taggen i passet men THIM säger att ingen app hittas för att läsa NFC-taggen

Får inte NFC-taggen att funka på min android-telefon heller, samma problem

Har version 2.14.6 av appen

Kör jag "NFC Tools"-appen i mobilen kan den utan problem läsa NFC-taggen i passet men THIM säger att ingen app hittas för att läsa NFC-taggen
Samma problem för mig fast THIM appen hittar NFC appen i min iPhone men blev tidigare error direkt när man kom nära passet. Det som skiljde nu för den säger Read och räknar upp procent så något har dom jobbat på sedan förra versionen.

Har ju läst in mitt pass sedan tidigare i BankID appen samt testat med tredjeparts app att allt funkar som det skall. Bugg eller inte färdigutvecklat i THIM appen bara.

Samma problem för mig fast THIM appen hittar NFC appen i min iPhone men blev tidigare error direkt när man kom nära passet. Det som skiljde nu för den säger Read och räknar upp procent så något har dom jobbat på sedan förra versionen.

Har ju läst in mitt pass sedan tidigare i BankID appen samt testat med tredjeparts app att allt funkar som det skall. Bugg eller inte färdigutvecklat i THIM appen bara.

Lite märkligt med just NFC-tagg verkar det som. Jag kan läsa passets NFC-tagg i NFC-Tools och jag kan läsa in den i Bank-ID-appen

Men om jag bara lägger telefonen över passet utan något speciellt igång får jag samma felmeddelande som i THIM-appen att den inte hittar någon app som stödjer NFC-tagg trots att jag uppenbart har flera appar i mobilen som kan läsa just mitt pass NFC-tagg !?

Om man inte får THIM att kunna läsa av passet så undrar jag om detta påverkar TDAC. Kommer resa till Thailand om några veckor och har redan förberett TDAC men börjar undra om det blir OK eller om man skall göra gamla vanliga TDAC när det är mindre än 3 dagar kvar?

Om man inte får THIM att kunna läsa av passet så undrar jag om detta påverkar TDAC. Kommer resa till Thailand om några veckor och har redan förberett TDAC men börjar undra om det blir OK eller om man skall göra gamla vanliga TDAC när det är mindre än 3 dagar kvar?
Jag kommer troligtvis testa TDAC via THIM när jag reser i början på september men dig rekommenderar jag att använda TDAC websida som också finns länkat härifrån thaisnack längst ned under Nyttiga länkar.

Jag kommer troligtvis testa TDAC via THIM när jag reser i början på september men dig rekommenderar jag att använda TDAC websida som också finns länkat härifrån thaisnack längst ned under Nyttiga länkar.
THIM är främst avsedd att göra det enklare att slutföra registreringen kopplad till TDAC, Thailands digitala ankomstkort, vilket redan är obligatoriskt för utländska resenärer.

Det kommer inte att ersätta TDAC som blir en del av THIM.

Möjligheten att lagra uppgifter blir enklare att använda för kommande resor

THIM är främst avsedd att göra det enklare att slutföra registreringen kopplad till TDAC, Thailands digitala ankomstkort, vilket redan är obligatoriskt för utländska resenärer.

Ja för mig behöver du inte förklara men kanske inte var riktat mot mig heller.

Vissa verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan TDAC och THIM. Detta är då ingen förklaring för dig men kanske någon annan som blandat ihop det.

THIM är helt enkelt en app där man på sikt skall kunna sköta sina immigrations ärenden digitalt. TDAC är något helt annat och kommer inte försvinna i närtid. TDAC står för Thailand Digital Arrival Card och har inget med THIM att göra förutom att THIM kan hantera TDAC.

Det låter som en väldigt dålig anledning att skapa en app för att göra det enklare slutföra registreringen av TDAC. Det var ju inte speciellt svårt när jag registrerade TDAC senast så jag förstår inte vad det är som ska vara enklare. Om det är just att man ska ha en app i stället för en websida så hade man ju kunnat göra en TDAC app.

Jag trodde främsta tanken var en app som möjliggör många fler tjänster är bara in och ut-reseinformationen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp