Toner i språk

Hej
Ah sorry, ja du tänkte så!
Helt rätt.
Smaka då på denna:
På engelska- Victory monument.
På thai- Anusawarichaisamoraphum, vilket jag tror översätts till ~ "monument seger kamp landskap", typ: monumentet över segern på slagfältet. Det tog lång tid innan jag lyckades uppfatta vad som sades i högtalarna på BTS'en i BKK när man passerade Victorymonument.
Mvh

Ja, det enda som förvånar mi är att just "land" i landskamp inte beskrivs typ: "geografiskt avgränsat område som även innehåller territorialvatten" där man även kan bryta ner de olika orden ytterligare...eller hur fan jag nu menar.

Ja, det enda som förvånar mi är att just "land" i landskamp inte beskrivs typ: "geografiskt avgränsat område som även innehåller territorialvatten" där man även kan bryta ner de olika orden ytterligare...eller hur fan jag nu menar.
Hej
Landskamp.... jag skrev landskap, typ ett stycke land.... Eller har vi båda missförstått varandra... just det vi försöker snacka thai på svenska 5555
;)

Hej
Landskamp.... jag skrev landskap, typ ett stycke land.... Eller har vi båda missförstått varandra... just det vi försöker snacka thai på svenska 5555
;)

Jag som läste så jävla slarvigt då jag "multitaskar" här.
Nåja, landskap innehåller ju ordet "land" så vi får lägga till geografiskt avgränsat område som även innehåller territorialvatten och detta indelat i flera delar

Jag som läste så jävla slarvigt då jag "multitaskar" här.
Nåja, landskap innehåller ju ordet "land" så vi får lägga till geografiskt avgränsat område som även innehåller territorialvatten och detta indelat i flera delar
Hej
Ja kanske bäst så inga missförstånd uppstår.... kan lätt bli så.
Nä nu skall jag snart äta sent-ris.
Ha det.
Mvh.

Jag själv tror, eller vet hur som helst att toner, språk är inte svårare än man gör dom till.
Jag lär mig mura just nu har gort många misstag, lärde mig svetsa för ett tag sedan, samma där, ville bara lära mig nya saker innan jag dör. ;)
Små triks och fix så går det.
Samma med språk, hur duktiga vi blir beror precis på hur intresserade vi är att lära oss. Hur mycket tid vi lägger på det.
Thai är ett enkelt språk grammatiskt, visst går det att lära sig.
Toner då, lättare för en som är musikalisk, andra får jobba lite mera.
Små barn talar ju thai, varför skulle inte vi kunna? :xmas_smiley:

Jag själv tror, eller vet hur som helst att toner, språk är inte svårare än man gör dom till.
Jag lär mig mura just nu har gort många misstag, lärde mig svetsa för ett tag sedan, samma där, ville bara lära mig nya saker innan jag dör. ;)
Samma med språk, hur duktiga vi blir beror precis på hur intresserade vi är att lära oss. Hur mycket tid vi lägger på det.
Lättare för små barn att lära sig språk.

Folk menar att jag är musikalisk. Det hjälper mig inte det minsta

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
D
Svar