Vad gör du om 10 år ??

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Tänkte att det kunde vara kul att höra vad vi har för drömmar om framtiden..

Själv hoppas jag vara bosatt i thailand med min familj och förhoppningsvis ha hälsan i behåll. Där hoppas jag kunna leva ett stillfullt liv på landsbyggden, och ta hand om familjen, och endast åka in till stan när man är tvungen att inhandla varor som jag inte kan fixa själv eller om lusten till en golfrunda blir för svår ;)

:wai: Mats

Jaa!!

Inte sitta i LOC och ha det tråkigt i a.f. och bara tänka på att måste få in pengar plånkan så man kan leva i LOS, jag, har väl lite av en plan"B7"för att kunna förverkliga min dröm att sitta i värmen med en kall i handen och njuta tillsammans med Jongrak och dottern"Keyla".
Men ännu så är inte planen igång satt för att uppnå känslan, återkommer när det händer...

Jo-Be

När man är en glad pensionär... Det är jag i alla fall om tio år om inte om knappa 7 redan.

Men var vi håller hus låter jag vara osagt, jag drömmer naturligtvis om LOS. Men i realiteten blir det nog inte så redan då. Ungarna måste ju gå färdigt skolan och gymnasiet samt flyga ut innan det blir aktuellt. Sedan är det ju tveksamt om dom vill flytta till LOS, men det hindrar ju inte mig och Ned. ;)

Allt detta förutsätter naturligtvis att man är vid god vigör.

Jag har lärt mig att framtiden blir inte som man planerar (ibland bättre, ibland sämre). Så med det i tankarna fantiserar jag om att kunna vända vintrarna ryggen om tio år.

Skall något sådant hända måste jag själv ta tag i det och det är väl vad jag hoppas göra om en sisådär 10 år :D

Om 10 år, då är man äldre än man är i dag :)
Har vi tur frugan och jag så mår vi rätt bra, har våran kåk i Rayong och ett litet ställe i Sverige.
Har ett riktigt lean back life.

Troligen trött på Thailand och kommer inte längre i håg varför man flyttade hit. Eller rättar sagt frågar sig vad var det som var så bra.

Jag jobbar fortsatt på nordsjön 16 veckor om året och pendlar till Thailand under det kalla halvåret (eller mer) och på svenska sommaren så befinner jag mig i Sverige!

Till skillnad från idag så kommer jag att ha ett större hus i Thailand än nu och en sommarstuga i Sverige, kommer även att äga fler hyresfastigheter i Sverige och några längor i Thailand för uthyrning!

Kommer även att ha slutfört studier så att jag kan jobba inom ekonomi på distans (som extraknäck, kan även vara bra om jag inte är lika fysiskt aktiv som idag) !

Om 10 år är jag 52 så rena ungdomen ;)

"BaBoo " sa:
Jag jobbar fortsatt på nordsjön 16 veckor om året och pendlar till Thailand under det kalla halvåret (eller mer) och på svenska sommaren så befinner jag mig i Sverige!

Till skillnad från idag så kommer jag att ha ett större hus i Thailand än nu och en sommarstuga i Sverige, kommer även att äga fler hyresfastigheter i Sverige och några längor i Thailand för uthyrning!

Kommer även att ha slutfört studier så att jag kan jobba inom ekonomi på distans (som extraknäck, kan även vara bra om jag inte är lika fysiskt aktiv som idag) !

Om 10 år är jag 52 så rena ungdomen ;)
Lycka till, jag måste ge dig karma för det.Men nu har du mer karma än mig??????? Fan, det måste vara för att du har bättre åsikter än jag.

Om 10 år hoppas jag ha råd att ta förtidspension.
Då ska jag ta dagen som den kommer..

Om tio år då sitter jag som en pigg 72 åring på verandan till mitt hus i Thailand. Jag har en sval
Öl med is i handen och funderar på om jag skall spela en golfrunda den här veckan eller om vi skall ta bussen ner till havet och bada ett par dagar. :) Eller så är jag gammal och gaggig och gläder mig åt god nattsömn och regelbunden avföring. :(

/Anubaan

"legolas " sa:
Blir det inte väldigt kallt i handen då??? Är det inte bättre att lägga isen i ölen??? ;D ;D ;D

Alldeles rätt. Men då blir det inte så många glada kommentarer i tråden :laugh: :laugh: :laugh: .

Eller är det så att jag gillar självplågar stilen. På tal om det så vet ni hur riktiga karakarar äter biff?
De lägger den i armhålan och klämmer in den i kroppen! :offtopic: Förlåt!

/Anubaan

Sommartiden i Sverige, troligtvis i Karlstadområdet och vintertiden på olika varma ställen i Asien. Är då 58år.

Mats: Drömmar är till för att bli förverkliga, Enbart Du, kan åstadkomma det ;-) Läs om hur jag hamnade här Mvh Anders

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp