Vad har ni på Julbordet i Thailand?

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

A

anonymous

Gäst
Vad brukar ni som firar Jul här nere ha på Julbordet, brukar ni ha traditionellt Svenskt, internationell blandning eller Thaimat?

Tror jag skall ställa mig vid spisen i år om vi kommer hem i tid, blir antagligen 1 vecka i Isaan innan julafton.
Köttbullar är ju huvudkravet, sen får vi se ;)

Har "firat" tre jular i sträck utan att ha svensk julmat. Kanske tråkigt men lever ju med thai och de firar inte jul.
Konstigt men har inte saknat det alls. Får se om jag sätter någon prägel för firandet i år, lagar ju mycket mat själv. Thai gilöar när jag överraskar, de vet att det smakar.
Nyår blir det något helt annat då är alla med. Har bestämt att börja december med att baka lussekatter har sagt det till min sambo redan. Hon såg som ett stort frågetecken men vet att hon litar på mig.
Var hittar jag saffran? Någon som vet.

Pöjken går ju på internationell skola så blir ju lite påverkan från klasskamraterna så han har frågat om Jul i år och ser fram imot den, så något litet firande får vi hitta på.

Men annars förutom att jag gått på julbord par gånger så brukar vi inte ha något direkt julfirande.

Men blir väl ändring på det nu då ;)

Inte så myket firande blir det men julgran, skinka, Janssons och lite sill brukar vi ha. Givetvis thaimat också.

Ja vi i Chaiyaphum, kör nog det samma race som vi gjort 2 ggr tidigare även nästa år. Har blivit så populärt, så det blir himla trångt nere på Bens bar.

Men alla bidrager med julmat, så vi har ett fullständigt knökat julbord med precis "ALLT" därpå! Alltså vörtbröd, sill, ägg, kaviar, stekt makrill, Janssons, glögg, grogg, plus en massa mer saker...

God jul om 8-9 månader eller nåt sånt..

Ja vi i Chaiyaphum, kör nog det samma race som vi gjort 2 ggr tidigare även nästa år. Har blivit så populärt, så det blir himla trångt nere på Bens bar.

Men alla bidrager med julmat, så vi har ett fullständigt knökat julbord med precis "ALLT" därpå! Alltså vörtbröd, sill, ägg, kaviar, stekt makrill, Janssons, glögg, grogg, plus en massa mer saker...

God jul om 8-9 månader eller nåt sånt..
Är det så tråkigt där uppe i Isaan nu..??
Sitta i April och längta efter julen.. Ha, ha, ha...

Samma tanke vadå stekt makrill, men där ser man han är inte som anda skall vara lite tvärt om.

I alla lägen.

På åtta år inget julbord, möjligt det kan bli i år.
Men har ingen direkt längtan. Får se vad som finns på nya Fodland i Koratt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp