Vilken öl dricker ni

Man behöver absolut inte vara tråkig för det. Är lite impad av folk som ”klarar” av det. Själv vill jag nog inte ha ett liv helt utan alkohol men ibland blir det lite för mycket och då får man backa av lite. Min fru dricker inte alkohol av något slag. Mest för att hon inte gillar smaken på vare sig öl, vin eller övrig sprit. Ibland kan jag sakna någon att ta ett glas vin med men det blir ju mer av det goda till mig :)
Man kan absolut ha jäkligt roligt utan alkohol men det är förbaskat dumt att chansa. :cool:

Fattar inte heller att det går ihop ekonomskt och 18 liter kostar 10 Baht när de byter flaska.
Vad kostar 1m³ kommunalt vatten?

Det gäller bara att rena det.
En bra anläggning kostar en slant men med många kunder är det snart en lönsam affär.

Den vi köper av levererar runt 400 per dag.
Utpris 25p, vinst 10p per dunk.

Kommunen tar 30p per m³

Vad kostar 1m³ kommunalt vatten?

Det gäller bara att rena det.
En bra anläggning kostar en slant men med många kunder är det snart en lönsam affär.

Den vi köper av levererar runt 400 per dag.
Utpris 25p, vinst 10p per dunk.

Kommunen tar 30p per m³
Vet inte vad eller om kommunalt vatten kostar något.

Vi har några små reningsverk i byn där en18 liters dunk kostar 10 Baht att fylla på men jag vet inte om de har någon kontroll av reningen så det dricker jag inte.

Vet inte vad eller om kommunalt vatten kostar något.

Vi har några små reningsverk i byn där en18 liters dunk kostar 10 Baht att fylla på men jag vet inte om de har någon kontroll av reningen så det dricker jag inte.
Här krävs tillstånd och licenser för att rena och sälja dricksvatten.
Regelbunden provtagning.
Väldigt hygienisk hantering.

Alla dricker det vatten som fylls i dessa ca 20 liters dunkar.
Mer än 3 dunkar gratis leverans.

Här får vi betala alltid 204p per månad för kommunalt vatten för vi kommer inte upp till den miniminivå som är runt 7m³.

Här krävs tillstånd och licenser för att rena och sälja dricksvatten.
Regelbunden provtagning.
Väldigt hygienisk hantering.

Alla dricker det vatten som fylls i dessa ca 20 liters dunkar.
Mer än 3 dunkar gratis leverans.

Här får vi betala alltid 204p per månad för kommunalt vatten för vi kommer inte upp till den miniminivå som är runt 7m³.
Svarar mig själv, så här ser det ut där jag köper vatten.
Noggrann rengöring och sen påfyllning.
Hämtpris 20p som är 13 Thb.

IMG_20230419_142917.jpg
IMG_20230419_143033.jpg
IMG_20230419_143000.jpg
IMG_20230419_135627.jpg

Har ju vart i Bangkokpost att dom vattenautomater som finns utposterade som har inspekterats och godkännts av myndighet är märkta, kommer dock inte ihåg hur märkningen såg ut.
Var i tidningen för par år sen och att man skulle bara köpa från godkända som kontrolleras regelbundet.
Omärkta så var det stor % som inte höll kvaliten.
Även om hygiensikt så skall det ju vara fritt från andra ämnen som inte är så bra.
Var ju Mackes på forumet som var så dålig ett tag och visade sig pga vattnet han drack som innehöll skadliga ämnen, för mig var tungmetaller pga hur dom samlade upp vattnet.

Har ju vart i Bangkokpost att dom vattenautomater som finns utposterade som har inspekterats och godkännts av myndighet är märkta, kommer dock inte ihåg hur märkningen såg ut.
Var i tidningen för par år sen och att man skulle bara köpa från godkända som kontrolleras regelbundet.
Omärkta så var det stor % som inte höll kvaliten.
Även om hygiensikt så skall det ju vara fritt från andra ämnen som inte är så bra.
Var ju Mackes på forumet som var så dålig ett tag och visade sig pga vattnet han drack som innehöll skadliga ämnen, för mig var tungmetaller pga hur dom samlade upp vattnet.
Han drack ju regnvatten från deras tak. Det var takbeläggningen som gav ifrån sig något inte helt så nyttigt.

Han drack ju regnvatten från deras tak. Det var takbeläggningen som gav ifrån sig något inte helt så nyttigt.
Ja men vem vet hur privata vattenproducenter har samlat upp sitt vatten.
Att det är bakteriefritt är inte samma sak som ok, kan finnas andra ämnen i.
En lokal producent i en by kanske kör från egen borrad brunn, bara filter och uv om inte myndighetskontrollerad.
Eller kanske tom regnvatten som i Mackes fall uppsamlat genom runnit över giftig takfärg.

40% av vattenpåfyllningsstationernas vatten är under standard och till och med farligt att dricka.

Ja men vem vet hur privata vattenproducenter har samlat upp sitt vatten.
Att det är bakteriefritt är inte samma sak som ok, kan finnas andra ämnen i.
En lokal producent i en by kanske kör från egen borrad brunn, bara filter och uv om inte myndighetskontrollerad.
Eller kanske tom regnvatten som i Mackes fall uppsamlat genom runnit över giftig takfärg.
Ja helt riktigt

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar