SV: Sprit kontra öl - hur bara man man???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"zetterberg_88 " sa:
Detta är J W Swing.

191.jpg

Den görs på båtar därför flaskan ser ut sådär den kan inte välta utan den gungar! :thumbsup: :thumbsup:

Macallan tolv åriga är riktigt god! Men den vetifan om det går att fåtag på i thai?

Fasen den har ja missat röd svart grön o guld har ja prövat men denna har ja aldri sett förut

Finns absolut inte i Si Bun Rueang, jag har inventerat sortimentet där. Har aldrig sett den, men jag skall kolla på Kastrup och Suvarnabhumi nästa gång det bär iväg. :)

Appropå hur man kan må efter olika drycker:
En av de kompisar, som jag var mest med under ungdomsåren, en halvkänd fotbollsspelare, kan få slippa att bli namngiven för det här :)
En gång drack han svartvinbärsbrännvin och blev väldigt illamående. Efter det behövde man bara säga "Svartvinbärsbrännvin" till honom, så blev han illamående :)

Öl är väl vätskedrivande, så det är väl ingen lämplig dryck i värmen?

>legolas Måste du bli yr? :)
F ö finns det fler sätt än dina alternativ att bli yr. T ex kan man låta bli att dricka något alls, alltså inte vatten heller :)

Brukar finnas på Tesco "systembolaget" JW Swing. I bangkok är den nog lagom dyr jämför med Isaan. Annars får ni väl ta er till Laos om ni ska ha ännu billigare.

Skillnaden med att bli yr av brännvin eller yr av grov vätskebrist är väl att man inte blir döende av alkohol om man inte fixar till sig en skrumplever.

Men som Legolas säger finns det ju inget härligare än när man sitter på midsommar eller juletid med nubben i handen och god mat på bordet och ett mycket trevligt sällskap. Sen kommer tomten full som satan och livar upp stämningen lite ibland spricker byxerna vid skrevet och ibland kommer han i "gay"-kläder.

Jag har hört uttrycket förut "man kan ha kul utan alkohol". Ja det kan man men man kan ha mycket roligare med alkohol.

"zetterberg_88 " sa:
Brukar finnas på Tesco "systembolaget" JW Swing. I bangkok är den nog lagom dyr jämför med Isaan. Annars får ni väl ta er till Laos om ni ska ha ännu billigare.

Skillnaden med att bli yr av brännvin eller yr av grov vätskebrist är väl att man inte blir döende av alkohol om man inte fixar till sig en skrumplever.

Men som Legolas säger finns det ju inget härligare än när man sitter på midsommar eller juletid med nubben i handen och god mat på bordet och ett mycket trevligt sällskap. Sen kommer tomten full som satan och livar upp stämningen lite ibland spricker byxerna vid skrevet och ibland kommer han i "gay"-kläder.

Jag har hört uttrycket förut "man kan ha kul utan alkohol". Ja det kan man men man kan ha mycket roligare med alkohol.

Helt rätt, Zääta! Man kan ha roligt utan alkohol, men det är dumt att chansa. Men ju äldre man blir desto mindre dricker jag i alla fall. Fy tusan, jag blir ju så förbannat fyllsjuk. Så det är slut med de riktiga "komarusen". :eek:

"legolas " sa:
Jag oxå håller med dig Berralund. Det är ju avsevärt mycket mer sällan som man komadricker nuförtiden. man har ju förstånd att stanna av lite när "ysseln" sätter in...

Ja, vi som har kommit upp i en ålder fylld av erfarenhet legolas. Det är många år sedan man skämde ut sig under en "svinfest" på Kanarieöarna. 8) 8) 8) 8)

Ålder är väl inget att skylla på trappar man ner tappar man stinget så är det.
Har aldrig förstått mig på detta att supa sig medvetslös dock... Kanske första året när man fick gå på krogen.
Full är kul överdrivet full är inte kul för någon och dagen efter blir likadan...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar