Nam Falang
Forumveteran
Jag ringde till vår "vårdcentral" som drivs i privat regi. Frugan har ett litet bekymmer som kvarstår efter förlossning. Hon har tidigare sökt för problemet men dessa åtgärder har inte hjälpt. Nu efter åtta år vill hon hitta en bättre lösning. Sagt och gjort, jag ringer och bokar en tid för att bli uppringd. Just det, man kan inte bara ringa eller skicka ett mail. Detta är inget akut så dom kan ta det i lugn och ro. Får en tid och dom ringer upp på utsatt tid. Allt bra så långt. Jag förklarar ärendet och personen föreslår alla lösningar som redan testats. Nä ni får hitta på något annat. Jag vill boka en tid hos er. Frugan kommer till er och ni hittar en permanent lösning på problemet.
Då svarar personen "boka tid, det var just det". Vad menar du frågade jag. Jag kan inte boka in henne för det är fullt fram tills december och december vet jag inte för jag har inte fått tiderna för december. Alltså jag tror inte mina öron. Hur som helst så blir den enda lösningen att ringa om ca en vecka för då borde jag fått tiderna och kan troligtvis boka en tid någon gång i december till din fru.
Ja så fungerar det där jag bor
Då svarar personen "boka tid, det var just det". Vad menar du frågade jag. Jag kan inte boka in henne för det är fullt fram tills december och december vet jag inte för jag har inte fått tiderna för december. Alltså jag tror inte mina öron. Hur som helst så blir den enda lösningen att ringa om ca en vecka för då borde jag fått tiderna och kan troligtvis boka en tid någon gång i december till din fru.
Ja så fungerar det där jag bor
