Svensk och thailändsk sjukvård - en jämförelse

Och nu har du valt en donna från risfälten och får hälsa på familjen utanför Korat.
Bara att gratulera till framgången och det valet. :):):):)

Men Umeå håller faktiskt på att bli ett skitställe, bara en massa studenter, festivaler, partysugna ungdomar, discon och trendiga restauranger, det passar inte längre.
Fattar inte vad som hänt med stan, sånt var ju skitkul för 40 år sedan :cool:
hur länge har Umeå varit en universitets stad, är det inte så att du blivit äldre och inte gillar ungdomar som festar.
PRO finns även i umeå så när du är här sök dej dit:xmas_smiley:

Vänligen bo ett tag i norra Norrland sen vill jag höra dig igen.
Vet ju inte var du bor, rädd för att tala om det eller. Tror några skriver om besök på Akuten där är det nog lika över hela Sverige
Tyvärr är det väl många som söker akutvård för förkyliningar, stukat en fot och sån saker som säker kunde vänta nån dag
för besök på en vårdcentral. Jag besöker aldrig akuten, Ok om jag har skickat in motorsågen i magen så åker jag dit, rädd om
motorsågen
I måndags var jag som jag skrev till vårdcentralen, den jag är listad hos i dag fick jag ett brev att Dr ringer mej den 22/10 för
koll. Jag har Bechtrews och även på reumaten funkar det skitbra, jag ringer anntinge bokar tid eller vill att Dr ringer mej
Funkar helbra. Ibland ringer Dr från reumaten och bara frågar hur det är för jag självmedicinerar mycket med råd av Dr
Men jag tror många åker till Akuten för " små " problem och då blir väntetiden enorm, för den sökande och andra

Vet ju inte var du bor, rädd för att tala om det eller. Tror några skriver om besök på Akuten där är det nog lika över hela Sverige
Tyvärr är det väl många som söker akutvård för förkyliningar, stukat en fot och sån saker som säker kunde vänta nån dag
för besök på en vårdcentral. Jag besöker aldrig akuten, Ok om jag har skickat in motorsågen i magen så åker jag dit, rädd om
motorsågen
I måndags var jag som jag skrev till vårdcentralen, den jag är listad hos i dag fick jag ett brev att Dr ringer mej den 22/10 för
koll. Jag har Bechtrews och även på reumaten funkar det skitbra, jag ringer anntinge bokar tid eller vill att Dr ringer mej
Funkar helbra. Ibland ringer Dr från reumaten och bara frågar hur det är för jag självmedicinerar mycket med råd av Dr
Men jag tror många åker till Akuten för " små " problem och då blir väntetiden enorm, för den sökande och andra
Har ju inte med saken att göra , men blir du bättre i värmen ??;)

motorsågen
Så är det, jag har själv praktiserat på akuten i Lund och man har ett antal "stamkunder". Utöver det folk som söker för vilken fis på tvären som helst som kan behandlas hemma alt på vårdcentralen.

2007 sökte jag själv för akuta svåra magsmärtor på nämnda akutintag. Jag hade tur i oturen och kom dit kl 2 på natten, ingen kö och blev undersökt direkt. Något tarmvredsliknande konstaterades, inläggning och operation samma dag. Då fungerade det med toppbetyg. Idag lär det vara värre men jag har inget om detta från säker källa.

Har ju inte med saken att göra , men blir du bättre i värmen ??;)
Ja värme är bra, kände av det mera för5 -6 år sen då sprang jag obehindrat när jag kom hem och mina barn förstog inte
vad som hände med pappa, fan han sprang ju på taket hur lätt som helst. Träning är a och o för Bechtrews men blir svårare ju äldre man blir
men man blir van vid smärta så det går Ok

har/hadde en kompis som dog i bukspottcanser i vintras å skulle vilja kolla läget gubben är gammal 66 år så man får vara beredd på vad som helst med tanke på vad man sugit i sej under åren i bil å flygverkstäder undras om det finns canserkoll å vad et kostar, har inte så långt till udon thain

Hej

Samma här, 38 år i flygverkstad och vi var i kontakt med många gifter av olika slag, i början av karriären fanns det inte mycket miljö och säkerhetstänk när det handlade om oss som jobbade, inga utsug, hantering av lösningsmedel, tvåkomponentslim, hydraulolja, flygbränsle och motorolja m.m, detta dagligen och utan handskar eller andra skydd.

En del av mina äldre arbetskamrater dog p.g.a detta och andra blev skadade i det centrala nervsystemet, tur att tänket är annorlunda nu i modern tid.

Jag själv blir ju 60 i år och har många kompisar som har drabbats av prostatacancer, minst ett tiotal nära vänner och många fler i omgivningen, vill gärna hålla koll på detta för egen del.

Jag tror att Udon Thani Cancer Hospital kan vara ett bra alternativ för dig, verkar vara både kunniga och billigare än dom mer kända sjukhusen som utlänningar normalt använder sig av.

Mvh isan lover

Hej

Samma här, 38 år i flygverkstad och vi var i kontakt med många gifter av olika slag, i början av karriären fanns det inte mycket miljö och säkerhetstänk när det handlade om oss som jobbade, inga utsug, hantering av lösningsmedel, tvåkomponentslim, hydraulolja, flygbränsle och motorolja m.m, detta dagligen och utan handskar eller andra skydd.

En del av mina äldre arbetskamrater dog p.g.a detta och andra blev skadade i det centrala nervsystemet, tur att tänket är annorlunda nu i modern tid.

Jag själv blir ju 60 i år och har många kompisar som har drabbats av prostatacancer, minst ett tiotal nära vänner och många fler i omgivningen, vill gärna hålla koll på detta för egen del.

Jag tror att Udon Thani Cancer Hospital kan vara ett bra alternativ för dig, verkar vara både kunniga och billigare än dom mer kända sjukhusen som utlänningar normalt använder sig av.

Mvh isan lover
En fråga inte kollat men prostatacanser har det nåt med dom miljögifter vi drog i oss som unga, allt du skriver plus asbets i bromsar
och bil, lastbilskopplingar

En fråga inte kollat men prostatacanser har det nåt med dom miljögifter vi drog i oss som unga, allt du skriver plus asbets i bromsar
All skit har med cancer i kroppen att göra , alkohol samt rökning och miljögifter ... Sen kan du leva i massor av år med Prostatacancer , en 75 åring skall anses det inte ta PSA om han är symptomfri , han kan leva i 15 år till med cancer utan att veta om det , och heller inte dö av detta , jag tänker nu ta vartannat år fram till 75 , sen skiter jag i det ..

All skit har med cancer i kroppen att göra , alkohol samt rökning och miljögifter ... Sen kan du leva i massor av år med Prostatacancer , en 75 åring skall anses det inte ta PSA om han är symptomfri , han kan leva i 15 år till med cancer utan att veta om det , och heller inte dö av detta , jag tänker nu ta vartannat år fram till 75 , sen skiter jag i det ..
Jag tog i våras, hade 2, blev rädd. Kan du säga va har du för värde? Om du vill alltså, läkaren sa det är ok.

Det du nämner har mer med Lungcancer att göra , vilket är en värre cancerform då den ofta sätter av metastaser i hela kroppen ,, ofta kan en prostatacancer komma från en tumör i lungorna , en kamrat här nere drabbades av detta , lunga /prostata samt hjärnan :(

En 75 åring kan ha problem med prostatan, kisseritet behöver inte vara cancer för det utan bara att man är lite äldre

Jag tog i våras, hade 2, blev rädd. Kan du säga va har du för värde? Om du vill alltså, läkaren sa det är ok.
Jag hade 1,9 , och då körde han även UL , var hos en riktig UROLOG , Med UL kan du mäta storlek samt ev se en tumör , sen tar man gärna en PSA även om det som med mig såg helt ok ut , jag hade en UVI i juli , drack för litet under värmen , efter en UVI skall man vänta tre månader innan man tar ett PSA då det oftast höjer psa , så jag hade enligt honom förmodligen ännu lägre , jag hade under 1,0 sist för tre år sen , jag hade heller inte en förstorad prostata , därför inga pisseri-problem upp till 70 bast ligger värdet på upp till 3,0 , har man under 1 , då behöver man aldrig mer ta anses det av många läkare .. det finns även ett Sthlm 3 test , kostar 2500 på Sofiahemmet , då får du reda på om dina framtida risker ,, ett betydligt bättre PSA än det generella

Senast redigerad av en moderator:
En 75 åring kan ha problem med prostatan, kisseritet behöver inte vara cancer för det utan bara att man är lite äldre
Helt korrekt , i stort sett alla + 60 har lite förstorad prostata, kan även ha jobbigt med kylan , det har jag , suttit kallt för mycket . men detta har inget med cancer att göra, i Thailand aldrig några symptom från denna

Liknande trådar

Tillbaka
Topp