Köpa honda click i pattis, tips på shop?

 
Tjenare

Jag vill köpa en ny eller nästan ny honda click 150i i pattaya. Har någon tips på toppenshop här i stan? Är det lätt hänt att man blir lurad?


Mvh Edrigo
 
Nej det tror jag inte men tipset är kör på 110cc versionen. Om du nu inte absolut vill ha värstingen...
 
Annars gå ner på förlängningen av 3an, 200m efter korsningen till khorpai så på vänster sida ligger en shop som byter och säljer begangade moppar.
 
Mitt förslag blir handlaren i hörnet av Pattaya Tai och Soi Buakhao i närheten av Tukcom, seriösa att handla av.
Det byter olja samt att du får en potta på köpet.
Kompisen köpte där och det gick ner från 12’ till 10’. Den håller fortfarande efter 1,5 år.
 
Köp en 125cc, knappt någon skillnad alls mot en 150cc.
Jag har erfarenhet av båda.
Åker du mest själv är en 110cc tillräckligt.
Sparar mycket i bensinkostnader.
Vill man ha en +150cc så har Yamaha bättre modeller om man är lite längre till växten.
 
Senast ändrad:
Har lånat båda modellerna Honda click 150 o 125 . Den stora känns mera som en buss att köra runt med och den lilla känns som en "racer" i jämförelse fast den har 1hk mindre, Men skall du åka två på den mycket, så känns 150 modellen stabilare.
 
Motorcykel uthyrarna i bade Patong och uppe i Khao lak borjar salja av Honda Click 125 och koper dom storre 150 cc mycket battre att aka tva och ar starkare uppfor backarna
 
Köp en 125cc, knappt någon skillnad alls mot en 150cc.
Jag har erfarenhet av båda.
Åker du mest själv är en 110cc tillräckligt.
Sparar mycket i bensinkostnader.
Vill man ha en +150cc så har Yamaha bättre modeller om man är lite längre till växten.
Tänk så olika erfarenheter man kan ha, mina är dom motsatta:unsure:
150cc är den snålaste av dom, 110cc den törstigaste. Men känns ju lite fånigt att prata om då skillnaden är 1/2 till 1 dl per mil. Dock har 110cc en pyttetank på 3,9 liter, kommer sällan mer än 15 mil innan hög tid att tanka. 150cc har 5,5-literstank så där kommer jag iaf 10 mil längre.
Och 150:an har betydligt mer ork.

150 är också lite större överallt, främst nertill bredare så den är inte lika smidig som 110:an när man ska klämma sig mellan trottoarkant och bilar.
110:an har bara ett pyttefack under sätet, inte ens en liten hjälm får plats. Här är 125-150 klart bättre, men inte alls så rymliga som pcx. Ingen av Clickarna sitter jag bra på, om jag skulle åka land och rike runt på en 150 skoter så är pcx` bättre, större 8-literstank och bättre körställning för benen.
 
Tänk så olika erfarenheter man kan ha, mina är dom motsatta:unsure:
150cc är den snålaste av dom, 110cc den törstigaste. Men känns ju lite fånigt att prata om då skillnaden är 1/2 till 1 dl per mil. Dock har 110cc en pyttetank på 3,9 liter, kommer sällan mer än 15 mil innan hög tid att tanka. 150cc har 5,5-literstank så där kommer jag iaf 10 mil längre.
Och 150:an har betydligt mer ork.

150 är också lite större överallt, främst nertill bredare så den är inte lika smidig som 110:an när man ska klämma sig mellan trottoarkant och bilar.
110:an har bara ett pyttefack under sätet, inte ens en liten hjälm får plats. Här är 125-150 klart bättre, men inte alls så rymliga som pcx. Ingen av Clickarna sitter jag bra på, om jag skulle åka land och rike runt på en 150 skoter så är pcx` bättre, större 8-literstank och bättre körställning för benen.
Instammer till fullo
 
Tänk så olika erfarenheter man kan ha, mina är dom motsatta:unsure:
150cc är den snålaste av dom, 110cc den törstigaste. Men känns ju lite fånigt att prata om då skillnaden är 1/2 till 1 dl per mil. Dock har 110cc en pyttetank på 3,9 liter, kommer sällan mer än 15 mil innan hög tid att tanka. 150cc har 5,5-literstank så där kommer jag iaf 10 mil längre.
Och 150:an har betydligt mer ork.

150 är också lite större överallt, främst nertill bredare så den är inte lika smidig som 110:an när man ska klämma sig mellan trottoarkant och bilar.
110:an har bara ett pyttefack under sätet, inte ens en liten hjälm får plats. Här är 125-150 klart bättre, men inte alls så rymliga som pcx. Ingen av Clickarna sitter jag bra på, om jag skulle åka land och rike runt på en 150 skoter så är pcx` bättre, större 8-literstank och bättre körställning för benen.
Ja, väldigt förvånade du att upplever 150cc som snålast och 110cc som törstigast.
Tvärtom mina upplevelser.
Tankens storlek är inte viktig för mig men viktig för dig.
Räcker den minsta 15mil så är det tillräckligt och det finns det många möjligheter att tanka.
Håller med att PCX är bekväm mot trånga Click.
Fast det var inte en Click 110 utan en Beat 110 jag använde mig av ett tag
 
Köpte en 150i, från 2019 med 300 mil. Betalde 48 000 THB. Den går bra och inga anmärkningar. Superskönt att slippa nyckeln.
Däremot känns däcken lite små, polarns 110 jag lånade tidigare har han satt större däck på och känns mycket bättre.

När jag svänger till vänster 90 grader, och det är minsta sand på vägen, så glider bakhjulet.

Jag började vobbla när jag svängde ut på sukhumvit, och körde nästan ihjäl mig. Frukstansvärt obehagligt. Nu kör jag som en snigel istället, och funderar som sagt på större däck.

Panelen säger att den kommer ca 42 kilometer på en liter 95-oktan, motsvarar det 2.3 DL? Det är mest stadskörning.

Köpte en batteristartare powerbank att ha under sätet, eftersom den inte går att sparka igång.
 
Köpte en 150i, från 2019 med 300 mil. Betalde 48 000 THB. Den går bra och inga anmärkningar. Superskönt att slippa nyckeln.
Däremot känns däcken lite små, polarns 110 jag lånade tidigare har han satt större däck på och känns mycket bättre.

När jag svänger till vänster 90 grader, och det är minsta sand på vägen, så glider bakhjulet.

Jag började vobbla när jag svängde ut på sukhumvit, och körde nästan ihjäl mig. Frukstansvärt obehagligt. Nu kör jag som en snigel istället, och funderar som sagt på större däck.

Panelen säger att den kommer ca 42 kilometer på en liter 95-oktan, motsvarar det 2.3 DL? Det är mest stadskörning.

Köpte en batteristartare powerbank att ha under sätet, eftersom den inte går att sparka igång.
Ja dom små hjulen är en klar nackdel på leriga vägar och grus/sand på asfalt/cementväg.
Funger bra i städer men en katastrof på landet.
 
Ja, väldigt förvånade du att upplever 150cc som snålast och 110cc som törstigast.
Tvärtom mina upplevelser.
Tankens storlek är inte viktig för mig men viktig för dig.
Räcker den minsta 15mil så är det tillräckligt och det finns det många möjligheter att tanka.
Håller med att PCX är bekväm mot trånga Click.
Fast det var inte en Click 110 utan en Beat 110 jag använde mig av ett tag
Aha nu googlar jag fram att Beat är en ”Click” för filippinska och indonesiska marknaden, och som säljs ny nu idag. 10 kg lättare än Click 110, och med fläktkyld motor.
I thailand ersattes ju Click 110 runt 2013-14 av Click 125 i modellprogrammet. Ser också att sen nåt år tillbaka att i Thailand finns den nya fläktkylda 110-motorn i ”Vision”, också en clickliknande skoter men nästan lika dyr som 150 Click.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
870
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
G
Svar
42
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp