Gottland i Khon Kaen

 
Tycker inte jag.
Väger en gubbe tex 150kg, helst då Chiefen som jobbar i maskin, han blir skadad och det utbryter han brand längst ner i maskin och han ligger där skadad och kan inte ta sig upp själv, då är han en säkerhetsrisk för resten av besättningen som måste försöka rädda han, och man kan inte release Co2 fören han är ute i säkerhet, så vikt har blivit en säkerhetsfråga och det får finnas gränser..
Om han var så orörlig så är det läkaren som utfärdade hans friskintyg som borde hängas istället. Jag ser det mänskligt också, hur mådde den stackars chiefen psykiskt efteråt? Jag vidhåller att skepparen gjorde fel men kunde ev ha skickat honom tiĺl en läkare som rederiet har avtal med. Jag gick t ex alltid till Feelgood som var vår företagshälsovård.
 
Det finns val ingen som seglar chief som gar ner i maskin Da ar han dumm i skallen
Seglat med flera, även kaptener som krävt att chiefen går ner, i maskin.

Men gällde ju inte bara han, kan ju vara vem som helst i samma situation, 150 kg matros nere i pumprummet, samma problem, 15m från pumprums botten till däcknivå, du har ju själv vart på Brittania..
Jag är för viktgräns till sjöss till viss del, inte överdriven men skall inte vara överdrivet överviktig heller, då många arbetsuppgifter och säkerhet gör att man kan behöva agera snabbt fysiskt.
Skiljer det ju sig på båtar såklart.
 
Om han var så orörlig så är det läkaren som utfärdade hans friskintyg som borde hängas istället. Jag ser det mänskligt också, hur mådde den stackars chiefen psykiskt efteråt? Jag vidhåller att skepparen gjorde fel men kunde ev ha skickat honom tiĺl en läkare som rederiet har avtal med. Jag gick t ex alltid till Feelgood som var vår företagshälsovård.
Orörlig?
Om han skadas där nere i maskin, våra maskinrum var tex på 4 våningar, det är en bit att ta sig från botten och upp, bryter en maskinist benet i botten och väger över 130kg och en brand bryter ut.
Då har rökdykarteamet ett helvette att få ut han, deras liv sätts på spel, fartyget sätts på spel då man inte kan slå igång co2 så länge han är där nere, hela manskapets liv sätts på spel, är det sen oväder samtidigt...
 
Nu ar baten snart klar , sa ska ni till Khao lak sa har jag fisketurer at er

242165842_284117239864997_3799496186194097915_n (1).jpg


242064747_885269405699192_4322995537379595631_n.jpg
 
Styrman Da tar jag hellre livet av mig
Alla är olika, jag vill ha tyst på bryggan nattetid och dagdrömmer om vad jag skall göra när jag kommer hem och ingen matros har lov att störa min ro då om det inte är nödvändigt, dags vakten annat, nu är det ju några år sen jag gick vakt på bryggan men nattvakten var mitt dagdröm och någon filippinare slafsande på nudlar eller klappa i toffler ville jag inte ha runt mig då..
 
Dock har det blivit bättre för skandinaviska matroser är inte kul att jobba med, du har typ 7 bosun och alla är arbetskygga.
Har polare som är bosun, han säger samma sak styra över skandinaviska sjömän är ett helvette.
Och tror man bitit sig själv där för känt internationellt nu att skandinaver = problem...
Jag har jobbat med Svenska och Norska matroser och det borde införas 8 svansade katten för att få dom lyfta på röven ens.
 
Alla är olika, jag vill ha tyst på bryggan nattetid och dagdrömmer om vad jag skall göra när jag kommer hem och ingen matros har lov att störa min ro då om det inte är nödvändigt, dags vakten annat, nu är det ju några år sen jag gick vakt på bryggan men nattvakten var mitt dagdröm och någon filippinare slafsande på nudlar eller klappa i toffler ville jag inte ha runt mig då..
Mat pa bryggan ! Tofflor gar vall an men nar vakten kommer och klampar med traskor da javlar blir det utskallning som heter duga, jag har gjort det en gang
 
 

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
G
Svar
10
Visningar
3 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp