Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

 
Inte bara pandemin nu invaderar Putin Ukraina snart (som jag förutspådde i början av januari). Undrar om det går något direktflyg från Bangkok-Stockholm. jag tror Thai Air landar med ett plan varje onsdag 6.15 på Suvvan som avgått fr Stockholm. Jag skall ta PCX en och åka till Thai Air kontoret på flygplatsen. Och fråga. Funderar på att åka tillbaka i maj. Svårt att boka nu då vi går in i ett osäkert läge p g a Ukraina. Thai Air flyger väl nära Ukraina...om jag minns rätt....
Thai air har undvikit Ukrainan airspace en längre tid och tar en betydligt sydligare rutt än tidigare. De flyger ner över Polen. Det betyder att ölen nu tar slut över Warszawa inte Moskva som tidigare. Kan bli en än i vidare båge under en konflikt, de flyger inte över Ryssland i alla fall.
Screenshot_2022-02-13-10-06-23-510_com.flightradar24free.jpg
 
  • Like
Reactions: jp
Jag kan bara inte sluta fundera på hur det är möjligt för Finnair att bedriva flygtrafik till Asien medans SAS inte klarar detta.
 
Jag kan bara inte sluta fundera på hur det är möjligt för Finnair att bedriva flygtrafik till Asien medans SAS inte klarar detta.
Frakt.

Load factor på Finnair är hög tack vare frakten.

SAS klarar det fint till USA. Men de har för lite frakt till/från Asien. Där är de mer beroende av passagerare.

SAS har plan som mer eller mindre går tomma på passagerare till Chicago dagligen, men de är fulla med frakt.

Finnair har liknande situation till Asien.
 
Jag kan bara inte sluta fundera på hur det är möjligt för Finnair att bedriva flygtrafik till Asien medans SAS inte klarar detta.
Gött att SAS inte flyger hit längre, slipper man riskera att flyga med dom, helt klart sämst när dom flög.
Blev ju ofta att man fick flygbiljett med dom från/till Köpenhamn vid av/påmönstring.
Ok gick ju smidigt och bra flygtider men ombord var det sämst i test....
 
Gött att SAS inte flyger hit längre, slipper man riskera att flyga med dom, helt klart sämst när dom flög.
Blev ju ofta att man fick flygbiljett med dom från/till Köpenhamn vid av/påmönstring.
Ok gick ju smidigt och bra flygtider men ombord var det sämst i test....
Dags för dig att prova SAS igen då. Bkk lade man ner för 10+ år sedan. Att ha det som måttstock är bristfälligt. Nu är det nya fina flygmaskiner, c-class stolar bättre än många andra och med en ombordserive som står sig väldigt bra.

Idag håller SAS högre klass än många andra. Bättre än både Lufthansa, Thai och Finnair pga. stolen.

Så ditt omdöme haltar lite. Jag hade jättegärna sett dem flyga på Bkk igen, men det kommer inte ske inom en överskådlig framtid. För lite frakt och finns inga betalningsvilliga resenärer, Bkk är en av de absolut billigaste destinationerna i Asien för oss konsumenter.
 
Dags för dig att prova SAS igen då. Bkk lade man ner för 10+ år sedan. Att ha det som måttstock är bristfälligt. Nu är det nya fina flygmaskiner, c-class stolar bättre än många andra och med en ombordserive som står sig väldigt bra.

Idag håller SAS högre klass än många andra. Bättre än både Lufthansa, Thai och Finnair pga. stolen.

Så ditt omdöme haltar lite. Jag hade jättegärna sett dem flyga på Bkk igen, men det kommer inte ske inom en överskådlig framtid. För lite frakt och finns inga betalningsvilliga resenärer, Bkk är en av de absolut billigaste destinationerna i Asien för oss konsumenter.
Ja jag har inte flygit SAS långdistans sen dess bara inom Europa och där tycker jag fortsatt dom ligger i bottenskrapet med usel ombordservice och snålt för oss som flyger i vanlig lägsta klass. Men kanske blivit bättre på långdistans, flygen till BKK var riktigt dåligt ombord jämfört med andra bolag, flög ju med dom ofta i slutet.
 
Ja jag har inte flygit SAS långdistans sen dess bara inom Europa och där tycker jag fortsatt dom ligger i bottenskrapet med usel ombordservice och snålt för oss som flyger i vanlig lägsta klass. Men kanske blivit bättre på långdistans, flygen till BKK var riktigt dåligt ombord jämfört med andra bolag, flög ju med dom ofta i slutet.
Ekonomi inom Europa. Då kvittar det vad man åker, samma skit alltsammans.

Nej, det är inte sant. LCC är ännu värre, trängre mellan stolsraderna, i övrigt är alla lila dåliga.
 
Ekonomi inom Europa. Då kvittar det vad man åker, samma skit alltsammans.

Nej, det är inte sant. LCC är ännu värre, trängre mellan stolsraderna, i övrigt är alla lila dåliga.
Nä alla är inte lika snåla eller var inte innan Covid-19, SAS kunde man vara glad för ett glas vatten typ, på dom andra stora inom Europa så fick man tom ett glas vin om man ville och nåt litet tilltugg det fick jag betala för på SAS.
LCC har jag aldrig flygit med mer än Norwegian då men räknar dom i 2 olika segment, när det är betala själv ombord flyg så har man valt det och dom fick jag bara flyga med om jag bad om det själv men då köpte dom biljett där mat och dryck ingick.
Av dom som är kvar nu tycker jag finnair ligger i botten hit ner om man inte uppgraderar.
Jag fick bara ekonomi ibland plus från arbetet, en gång fick jag buissnes annars har jag fått betala för uppgradering själv.
Men sant är ju 1 1/2 år sen jag flög nu, får se när/om man flyger norr över och hur det är idag..
 
Nä alla är inte lika snåla eller var inte innan Covid-19, SAS kunde man vara glad för ett glas vatten typ, på dom andra stora inom Europa så fick man tom ett glas vin om man ville och nåt litet tilltugg det fick jag betala för på SAS.
LCC har jag aldrig flygit med mer än Norwegian då men räknar dom i 2 olika segment, när det är betala själv ombord flyg så har man valt det och dom fick jag bara flyga med om jag bad om det själv men då köpte dom biljett där mat och dryck ingick.
Av dom som är kvar nu tycker jag finnair ligger i botten hit ner om man inte uppgraderar.
Jag fick bara ekonomi ibland plus från arbetet, en gång fick jag buissnes annars har jag fått betala för uppgradering själv.
Men sant är ju 1 1/2 år sen jag flög nu, får se när/om man flyger norr över och hur det är idag..
Senast jag reste långdistans med SAS var hösten 2016 till Shanghai och det var helt OK i jämförelse med Thai tidigare på sommaren. Och då var det med en av deras äldre Airbus 340. Jag bryr mig inte så mycket om drickat på flyget, får jag ett eller två glas vin är jag nöjd. Och det fick jag!
 
Senast jag reste långdistans med SAS var hösten 2016 till Shanghai och det var helt OK i jämförelse med Thai tidigare på sommaren. Och då var det med en av deras äldre Airbus 340. Jag bryr mig inte så mycket om drickat på flyget, får jag ett eller två glas vin är jag nöjd. Och det fick jag!
Ok, dit har jag inte flygit, på långdistans fanns det dryck och mat, var inte det jag satte standarden på.
Ingen dryck eller mat gratis var på kortdistans, dom andra stora bolagen bjuder på nåt tilltugg och dryck, behöver inte vara alkohol....
Dock dom sista gngrna jag flög SAS Köpenhamn-BKK så var det bara rullande filmer i ekonomiklass, valde man en film fick man börja se den där den var för tillfället tidsmässigt i filmen, började inte från början när man satte på. All standard ombord var väldigt omodern jämfört med alla andra bolag jag flög med under samma period, låg standard på allting i jämförelse.
Små bildskärmar med rutnät, allt var väldigt omodernt..
 
Ok, dit har jag inte flygit, på långdistans fanns det dryck och mat, var inte det jag satte standarden på.
Ingen dryck eller mat gratis var på kortdistans, dom andra stora bolagen bjuder på nåt tilltugg och dryck, behöver inte vara alkohol....
Dock dom sista gngrna jag flög SAS Köpenhamn-BKK så var det bara rullande filmer i ekonomiklass, valde man en film fick man börja se den där den var för tillfället tidsmässigt i filmen, började inte från början när man satte på. All standard ombord var väldigt omodern jämfört med alla andra bolag jag flög med under samma period, låg standard på allting i jämförelse.
Små bildskärmar med rutnät, allt var väldigt omodernt..

Du måste antingen ha väldigt otur eller så är det något magiskt med just dig. För du har så annorlunda upplevelser av flyg än mig. Men vad vet jag, flyger ju bara 80-100 gånger per år, varav 15-20 longhaul, oftast till Asien.

Men så är det väl, uppfattar saker olika, kanske somnar ifrån också?
 
Du måste antingen ha väldigt otur eller så är det något magiskt med just dig. För du har så annorlunda upplevelser av flyg än mig. Men vad vet jag, flyger ju bara 80-100 gånger per år, varav 15-20 longhaul, oftast till Asien.

Men så är det väl, uppfattar saker olika, kanske somnar ifrån också?
Ja men flög du 80-100 gånger per år med SAS till Bangkok från Köpenhamn, jag skriver inte om något annat flyg än den sträckan med SAS?
Det var det flyget jag flög med oftast dom sista åren innan det la ner, säg runt 6 gånger per år med dom någon av vägarna...
Somnar ifrån???
Jag flög minst 12 gånger långdistans per år när jag jobbade, oftast fler pga många kurser.
Jag skrev hur det var på SAS Köpenhamn-BKK sista åren innan dom la ner med dom flygen jag flög med, inte någon annan distans...
Eftersom det var en rutt påväg att läggas ner så satte dom kanske inte in det nyaste där?
 
Ja men flög du 80-100 gånger per år med SAS till Bangkok från Köpenhamn, jag skriver inte om något annat flyg än den sträckan med SAS?
Det var det flyget jag flög med oftast dom sista åren innan det la ner, säg runt 6 gånger per år med dom någon av vägarna...
Somnar ifrån???
Jag flög minst 12 gånger långdistans per år när jag jobbade, oftast fler pga många kurser.
Jag skrev hur det var på SAS Köpenhamn-BKK sista åren innan dom la ner med dom flygen jag flög med, inte någon annan distans...
Eftersom det var en rutt påväg att läggas ner så satte dom kanske inte in det nyaste där?
Då det är runt tio år sedan SAS slutade flyga på Bangkok har planen uppgraderas flera gånger med nya system för underhållning.
Avgången från Köpenhamn sent på kvällen var helt perfekt tidsmässigt.
Gick utmärkt att jobba hela dagen fram till 15.00 och ta ett flyg från Umeå till Köpenhamn via Arlanda.
Har ingen minnesbild att SAS skiljde sig mot sina konkurrenter inom Star Alliance på den tiden vad gäller utbud av drycker, service och filmer mm.
 
Då det är runt tio år sedan SAS slutade flyga på Bangkok har planen uppgraderas flera gånger med nya system för underhållning.
Avgången från Köpenhamn sent på kvällen var helt perfekt tidsmässigt.
Gick utmärkt att jobba hela dagen fram till 15.00 och ta ett flyg från Umeå till Köpenhamn via Arlanda.
Har ingen minnesbild att SAS skiljde sig mot sina konkurrenter inom Star Alliance på den tiden vad gäller utbud av drycker, service och filmer mm.
Ofan, tur du skrev att det har uppdaterats på 10 år 55555.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar
11 K
A
H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar
853
Mike t d
M
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar
5 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp