Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Nej jag har inte testat mig. Jag är frisk än så länge. Sonen som vaknade med feber och ont i halsen i morse. Inget test på honom heller. Jag vill inte riska att åka till apoteket för att handla och riska att smitta andra.
Fast att man inte åker om man känner sig sjuk är väl rätt obvious?

Det är högst 50 pax på planet och enligt
Lätt för dig att säga som är på plats. Min situation är ju att sonon går i skolan och frugan kan inte jobba hemifrån. Risken att bli smittad precis innan avresa är stor. Precis så det blev nu. Vet ju inte ännu om det är covid men väldigt troligt. Har ju inte med feghet att göra. Kanske bara ett sätt för dig att uttrycka dig vad vet jag.
Fast nu kanske inte du läste mitt inlägg ovan, jag skulle själv vara tveksam att åka ner nu pga av Omicron, därför stannar jag här.....

Då är det smartare att skaffa e visa innan du åker så har du 60 dagar.från början. Det blir billigare och du slipper en dag på imigrationen.
Blir det billigare ?
Hadde för mig, att det kostar 1900 Baht att förlänga 30 dagar, och det är enkelt att göra på immigration.
Att söke visa verkar vara mer komplicerat, men kanske jag har fel....

Nej jag har inte testat mig. Jag är frisk än så länge. Sonen som vaknade med feber och ont i halsen i morse. Inget test på honom heller. Jag vill inte riska att åka till apoteket för att handla och riska att smitta andra.
Kan man inte beställa hemtest och få hemskickat?
Här beställer vi och sen utanför dörren inom par timmar.

Kan man inte beställa hemtest och få hemskickat?
Här beställer vi och sen utanför dörren inom par timmar.
Det går säkert via nätapotek men tror knappast på så snabb leverans. Jag köpte några i förebyggande syfte när det fanns, har varit slutsålt nästan överallt när jag letade.

Det går säkert via nätapotek men tror knappast på så snabb leverans. Jag köpte några i förebyggande syfte när det fanns, har varit slutsålt nästan överallt när jag letade.
Här säljs det i området, får direkt.
Även i byn, jag visste inte innan vi åkte dit att var kravet, frugan visste men miss i kommunikation där-
dom kom direkt till huset, gav oss självtest gratis och skicka tillbaks foto inom 3 timmar till dom.
Igentligen skulle detta gjorts innan vi åkte men missade det...

Här säljs det i området, får direkt.
Även i byn, jag visste inte att var krav innan jag åkte dit men dom kom med testkit och gav oss gratis.

Här leverera via grab eller line, vi bokar över nätet får levererat inom 6 timmar..
Ja kanske går här också har faktiskt inte kollat. Är inte desperat att jaga något test. Grabben har ont i halsen och feber. Tar det med ro och inget jag hetsar upp mig över. På 1177 kan man läsa vad som gäller vid förkylningssymtom när man inte vet om det är covid eller vanlig förkylning. Vi följer dom rekommendationerna så länge. Får frugan tag på test idag så kanske vi får klarhet. Just nu känns inget annorlunda. Sjuka barn har jag tagit hand om förr.
Läget idag är att grabben hade lite mindre feber när han vaknade men lite mer ont i halsen. Jag fortsatt frisk utan symptom.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar