R
Raderad medlem 8711
Gäst
Hur korkad får man bli. Har man varit i Thailand mer än en vecka så vet man att det är olika precis överallt.
Varför tror man att just sin by är representativ för hela landet?
Pattaya var dött i början av december, 15:e när barerna öppnade levde det upp något enormt. Det kom en hel del turister.
Testningen var olika överallt. Inga test, självtest eller stationer. Berodde helt på vart man var. Å jag reste runt.
Skall det vara så jävla svårt att dra huvudet ur sanden och acceptera att världen inte ser ut som just ditt kvarter, din by, din provins.
Lyssna för h*****e när någon säger att det inte är så. För är det något vi lärt oss om Thailand, så är det att det finns fan inget som gäller överallt. Det är alltid lokala tillämpningar.
Det at det finnes forskjeller hvor i Thailand man oppholder seg er ikke uvanlig. Jeg har bodd i Thailand i 21 år og har reist litt rundt i området rundt Maha Sarakham og min stesønn har kjørt land og strand rundt i Thailand på jobb de siste 4-5 årene inklusive Bangkok. Hverken jeg, han eller noen av mine venner har sett eller hørt om en eneste teststasjon dersom det ikke er et sykehus eller i Bangkok og turiststedene. Jeg har heller aldri sett noe som helst om testing bortsett fra på nevnte steder på nyhetene på tv’n. Så da stiller jeg spørsmålet tilbake. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at det er en god grunn for at smitte-tallene er så lave?Hur korkad får man bli. Har man varit i Thailand mer än en vecka så vet man att det är olika precis överallt.
Varför tror man att just sin by är representativ för hela landet?
Pattaya var dött i början av december, 15:e när barerna öppnade levde det upp något enormt. Det kom en hel del turister.
Testningen var olika överallt. Inga test, självtest eller stationer. Berodde helt på vart man var. Å jag reste runt.
Skall det vara så jävla svårt att dra huvudet ur sanden och acceptera att världen inte ser ut som just ditt kvarter, din by, din provins.
Lyssna för h*****e när någon säger att det inte är så. För är det något vi lärt oss om Thailand, så är det att det finns fan inget som gäller överallt. Det är alltid lokala tillämpningar.
Senast redigerad av en moderator: