Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Hur korkad får man bli. Har man varit i Thailand mer än en vecka så vet man att det är olika precis överallt.
Varför tror man att just sin by är representativ för hela landet?

Pattaya var dött i början av december, 15:e när barerna öppnade levde det upp något enormt. Det kom en hel del turister.

Testningen var olika överallt. Inga test, självtest eller stationer. Berodde helt på vart man var. Å jag reste runt.

Skall det vara så jävla svårt att dra huvudet ur sanden och acceptera att världen inte ser ut som just ditt kvarter, din by, din provins.

Lyssna för h*****e när någon säger att det inte är så. För är det något vi lärt oss om Thailand, så är det att det finns fan inget som gäller överallt. Det är alltid lokala tillämpningar.
Hur korkad får man bli. Har man varit i Thailand mer än en vecka så vet man att det är olika precis överallt.
Varför tror man att just sin by är representativ för hela landet?

Pattaya var dött i början av december, 15:e när barerna öppnade levde det upp något enormt. Det kom en hel del turister.

Testningen var olika överallt. Inga test, självtest eller stationer. Berodde helt på vart man var. Å jag reste runt.

Skall det vara så jävla svårt att dra huvudet ur sanden och acceptera att världen inte ser ut som just ditt kvarter, din by, din provins.

Lyssna för h*****e när någon säger att det inte är så. För är det något vi lärt oss om Thailand, så är det att det finns fan inget som gäller överallt. Det är alltid lokala tillämpningar.
Det at det finnes forskjeller hvor i Thailand man oppholder seg er ikke uvanlig. Jeg har bodd i Thailand i 21 år og har reist litt rundt i området rundt Maha Sarakham og min stesønn har kjørt land og strand rundt i Thailand på jobb de siste 4-5 årene inklusive Bangkok. Hverken jeg, han eller noen av mine venner har sett eller hørt om en eneste teststasjon dersom det ikke er et sykehus eller i Bangkok og turiststedene. Jeg har heller aldri sett noe som helst om testing bortsett fra på nevnte steder på nyhetene på tv’n. Så da stiller jeg spørsmålet tilbake. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at det er en god grunn for at smitte-tallene er så lave?

Senast redigerad av en moderator:
@Isaan har ju inga fönster på sitt hus, påminner om en rysk bunker :)
Nja, snarare en Turkmenistansk tunnel. Det är ju vidöppet på bägge sidor.
Det er utrolig så mye du vet uten egentlig å vite noe som helst. Hva jeg lurer på er hva hensikten med å trakassere et annet medlem på forumet fordi vedkommendes meninger ikke faller i din smak. Ja bare kjør på å trakasser alle som kommer med innlegg som du ikke liker så man blir så lei av all dritten din at man melder seg ut av forumet. Men det vel kanskje det som er hensikten. Da sier jeg godt jobbet.

Det er utrolig så mye du vet uten egentlig å vite noe som helst. Hva jeg lurer på er hva hensikten med å trakassere et annet medlem på forumet fordi vedkommendes meninger ikke faller i din smak. Ja bare kjør på å trakasser alle som kommer med innlegg som du ikke liker så man blir så lei av all dritten din at man melder seg ut av forumet. Men det vel kanskje det som er hensikten. Da sier jeg godt jobbet.

Positiv i vanlig ordning.
”Et annet” nejdå, det är fler än så.

Positiv i vanlig ordning.
”Et annet” nejdå, det är fler än så.
Dersom du tror at et forum som dette er til for å skryte av sine hus og biler i Thailand og vandre rundt som en zombie fordi kjerringa har full kontroll så tar du skammelig feil. Det at noen har kunnskap om Thailand kunnskap som kan være både positiv og negativ og er villig til å dele med seg av denne kunnskapen er en aktiva for forumet. Men noen ønsker at forumet skal være et sted hvor medlemmene skal leve i “lykkeland” og absolutt ingenting negativt om Thailand blir akseptert. Som moderator så ville jeg ha slått meget hardt ned på det fordi det ødelegger forumet. Og dersom jeg også ønsket å leve i “lykkeland” så hadde jeg heller fått tak i noen turistbrosjyrer om Thailand og forgudet det som stod der. Men nå er ikke jeg sånn “skrudd sammen”. Jeg ønsker fakta og alt oppgulpet som noen kommer fra noen medlemmer er jeg blitt rimelig lei. Så jeg vurderer sterkt å trekke meg fra dette forumet og heller konsentrer meg om mine egne grupper på FB. Ha en hyggelig dag.

Dersom du tror at et forum som dette er til for å skryte av sine hus og biler i Thailand og vandre rundt som en zombie fordi kjerringa har full kontroll så tar du skammelig feil. Det at noen har kunnskap om Thailand kunnskap som kan være både positiv og negativ og er villig til å dele med seg av denne kunnskapen er en aktiva for forumet. Men noen ønsker at forumet skal være et sted hvor medlemmene skal leve i “lykkeland” og absolutt ingenting negativt om Thailand blir akseptert. Som moderator så ville jeg ha slått meget hardt ned på det fordi det ødelegger forumet. Og dersom jeg også ønsket å leve i “lykkeland” så hadde jeg heller fått tak i noen turistbrosjyrer om Thailand og forgudet det som stod der. Men nå er ikke jeg sånn “skrudd sammen”. Jeg ønsker fakta og alt oppgulpet som noen kommer fra noen medlemmer er jeg blitt rimelig lei. Så jeg vurderer sterkt å trekke meg fra dette forumet og heller konsentrer meg om mine egne grupper på FB. Ha en hyggelig dag.

För att citera Gert Fylking

ÄNTLIGEN!

Jag tror nog att det är du som tar fel.
Du verkar tro att folk här är idioter och inte vet vad dom sysslar med.
Kunskap?
Upplys mig gärna vilken kunnskap du har förmedlat på detta forum.
Känner du någon på detta forum och vad vet du om deras liv, familj, situation osv?

Du är en liten alarmist i likhet med BTT och tror att alla blir lurade och blåsta.
Det har varit få positiva inlägg från din sida och din lilla bubbla. Du viftar med din pekpinne och fördömer allt och alla som inte lever som en kopia av ditt eget liv.

Så vad slags kunskap har du förmedlat?

Jag funderar själv på att resa till Thailand i Februari, också via Phuket Sandbox och vidare till Bang Saray, men avvaktar lite med att beställa biljett, för har läst på Bangkok Post i dag, att kanske Test & Go blir återinfört snart, och i så fall blir det inte Phuket Sandbox...

Ännu lite mer ljus i tunneln
https://www.bangkokpost.com/thailan...backs-restoring-test-go-as-omicron-fears-ease

Jag tror nog att det är du som tar fel.
Du verkar tro att folk här är idioter och inte vet vad dom sysslar med.
Kunskap?
Upplys mig gärna vilken kunnskap du har förmedlat på detta forum.
Känner du någon på detta forum och vad vet du om deras liv, familj, situation osv?

Du är en liten alarmist i likhet med BTT och tror att alla blir lurade och blåsta.
Det har varit få positiva inlägg från din sida och din lilla bubbla. Du viftar med din pekpinne och fördömer allt och alla som inte lever som en kopia av ditt eget liv.

Så vad slags kunskap har du förmedlat?
Hej

Nu är du väl lite väl elak, att man har olika uppfattningar får man väl väl försöka klara av att hantera och alla bidrar väl på olika sätt till helheten på ett forum, han säger vad han tycker i olika frågor utifrån sina erfareheter och han har säkerligen inte alltid fel, men han kanske trampar på lite ömma tår ibland.

Mvh isan lover

Hej

Nu är du väl lite väl elak, att man har olika uppfattningar får man väl väl försöka klara av att hantera och alla bidrar väl på olika sätt till helheten på ett forum, han säger vad han tycker i olika frågor utifrån sina erfareheter och han har säkerligen inte alltid fel, men han kanske trampar på lite ömma tår ibland.

Mvh isan lover
Uttrycker man sig på det här sättet: "Et hjem skal være et varmt sted og bo som gjennspeiler personligheten til de som bor der. Hva dette huset gjennspeiler er kulde og mangel på personlighet. Og at det i tillegg er forferdelig stygt." och sedan blir ledsen över att ens egen bostad ser fördjävlig ut och reflekterar personen som bor där, så......

Men visst är jag elak och kommer inte heller att förneka det.
Han säger vad han tycker och således gör även jag det.

Själv tror jag att chanssen att få Omikron är betydligt större i Stockholm än i Thailand så därför åker jag till Phuket på torsdag.
Hos tjejens mor och i våra hus finns bara en släkting kvar i huset. Resten ligger antingen på sjukhus eller sitter på karantänslägret. Samma hos grannarna som normalt har rätt många i huset. Bara en kvar hemma och resten på karantänslägret. Detta strax utanför Rayong

Är det ett försök att vara rolig eller du menar allvar?
Så ditt mål här på forumet är att få medlemmar som inte delar din uppfattning om Thailand att lämna forumet?
Är det inte dags att börja använda ignorera funktionen snart..om du blir så upprörd av vissa medlemmars inlägg?
Beror kanske mer på den han kommenterades retorik, norrmannen kommer in en gång i kvartalet och skriver som om vi är idioter.

Är det ett försök att vara rolig eller du menar allvar?
Så ditt mål här på forumet är att få medlemmar som inte delar din uppfattning om Thailand att lämna forumet?
Är det inte dags att börja använda ignorera funktionen snart..om du blir så upprörd av vissa medlemmars inlägg?

Å du såg rött igen... du tycks gilla mig och komma med pekpinnar om vad jag får säga och tycka om precis allt. Det är underhållande, jag blir glad av att ha en sådan lojal följare. Tack!

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar