Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Men börjar inte hockeysäsongen ta slut när du kommer hem och börjar när du flyger ner, den anledningen var ju B och verkar ju inte stämma.
Du drar när Luleå börjar spela och åker hem när dom spelat klart.
Jo jag åker under vardagslunken...och kommer hem till finalspelet....hehe....nu gäller det bara att få tag på biljetter.....

Hej

Här i Sverige är det åldern som styr när man blir vaccinerad med dom olika doserna, i mitt fall skulle jag ha kunnat ta min tredje dos i januari-februari men då hade jag ju Omikron, efter att ha varit smittad med Corona bör man vänta med att vaccinera sig tre månader, därav står jag kvar på 2 doser, men nu kan jag ju ta dos 3 när jag vill, men frågan är om jag inte lika gärna kan vänta tills hösten eftersom smittspridningen då förväntas ta fart igen.

Mvh isan lover

Du ska väl ta en ny spruta på dagen efter schemat vare sig vi har smittspridning eller inte? Det gäller alla över 18, annars är det nog bäst att du sitter inlåst fram till den dagen sköterskan kan komma hem och sticka dig.

Har du en televisionsapparat?
Televisionsapparat....hmm...använder TVn som bildskärm.... jo jag streamar via min Shieldbox så jag kunde se via kanal C more live hockeymatchen. Travet streamar jag via ATG live dagen efter då jag är kvällstrött och orkar inte sitta uppe...förhoppningsvis kan jag see V75 live nästa lördag i Sverige, om inte barnbarnen kommer på besök....då blir det livat i holken...

Då börjar min tredje resa under pandemin. Mot Sverige. 4 kilo mango. Thaimat till Thaison och presenter till barnbarnen. Förhoppningsvis så klämmer jag en parisare på eftermiddagen den 4 maj. Jag har aktiverat V75 i vår spelgrupp. Thailands Travgudar. Så jag räknar med att Saxon sätter den på lördag. En mille skulle sitta fint.

Att Thailand har en vice premier minister som svamlar mycket torde väl stå bortom allt tvivel...jag glömmer aldrig när han i 11 juni 2021 påtalade att vaccineringen skulle börja.....läkarna/sjukhusen avsatte resurser vid alla sjukhus......men det kom ingen vaccin.....han hade glömt....hmm.. beställa så det var bara vaccin som andra länder skänkt....

Jag brukar läsa besluten som är skrivs i Royal Thai Gazzette och jag hoppas de tar bort samtliga restriktioner innan hösten
Lol. Thailand har väldigt många av dessa....

Så är det dags att fundera på hemresan igen i början på september. 2020 gick resan på runt 30 000 kr enkelväg och den trista14 dagars karantänen i BKK. Ifjol kostade resan ca 15.000 kr med fri karantän på Phuket. Riktigt kul men oj så dött det var på Phuket. Men Rawai området där jag bodde var fint.....

ARN-BKK-CNX kostnad 4700 kr. Troligen inget TP och bara intyg vaccin. Jag bokar då jag tror att priserna kan gå upp.........svårt att veta.

Jag läste att, smittspridningen, av den nya varianten av BA. 5 varianten ökat rejält sista månaden inom EU. Så då får man räkna med PCR test lika förbannat innan avresa (2000-3000 kr). Thailands regering kommer säkert kräva detta och sedan hänger de väl på en försäkring.....suck

Jag läste att, smittspridningen, av den nya varianten av BA. 5 varianten ökat rejält sista månaden inom EU. Så då får man räkna med PCR test lika förbannat innan avresa (2000-3000 kr). Thailands regering kommer säkert kräva detta och sedan hänger de väl på en försäkring.....suck

Vet inte vad du gör för test. Men jag betalade 895kr från PCR-test med intyg samtliga tre gånger jag åkte under våren.

Var inte pessimist nu. Jag tror att tröskeln är hög mot nya restriktioner efter de stora förluster som Thailand redan gjort pga covid19.

Vet inte vad du gör för test. Men jag betalade 895kr från PCR-test med intyg samtliga tre gånger jag åkte under våren.
2020 betalade jag på Arlanda 2100 kr för PCR test och 2400 för ett djävla friskintyg "fit to fly" och 2021 betalade jag 2000 kr i Luleå för PCR. Men jag tror priserna gått ned.......

2020 betalade jag på Arlanda 2100 kr för PCR test och 2400 för ett djävla friskintyg "fit to fly" och 2021 betalade jag 2000 kr i Luleå för PCR. Men jag tror priserna gått ned.......
2021 betalade jag 895:-
Iofs så var det i november och det var nog både billigare och enklare att få tag på test då.

Fit to fly behövdes bara 2020. Det var lite knepigare och dyrare, hittade ett ställe i Stockholm som skickade med det i pcr testet har för mig runt 1 500 kr det året. Efter det var det 895 kr.

Obegripligt. SAS kan inte svara på frågan. Och den är enkel. Hör här.

Jag checkar in, resan till Bangkok, i Luleå 10.00 och landar då 11.30. Jag åker vidare 14.15 med Thai Air. Min fråga: Visst kan jag checka mina väskor direkt till Bankkok. Jag vill inte tvingas ta ut väskorna på Arlanda för att genomföra en ny säkerhetskontroll. Som kan bli tidskrävande. Ni har samarbetet Starallience.

SAS kan inte svara utan säger det får vi se när du "Checkar In"? Obegripligt. Antingern kan man eller så kan man inte. Mitt alternativ är att boka om till 7.00 flyget. Men enklast för alla är att jag får gå genom transferdörrarna till utrikes. Suck.

Obegripligt. SAS kan inte svara på frågan. Och den är enkel. Hör här.

Jag checkar in, resan till Bangkok, i Luleå 10.00 och landar då 11.30. Jag åker vidare 14.15 med Thai Air. Min fråga: Visst kan jag checka mina väskor direkt till Bankkok. Jag vill inte tvingas ta ut väskorna på Arlanda för att genomföra en ny säkerhetskontroll. Som kan bli tidskrävande. Ni har samarbetet Starallience.

SAS kan inte svara utan säger det får vi se när du "Checkar In"? Obegripligt. Antingern kan man eller så kan man inte. Mitt alternativ är att boka om till 7.00 flyget. Men enklast för alla är att jag får gå genom transferdörrarna till utrikes. Suck.

Jo, de kan. Men då då säger att du kan boka om, så antyder det att du köpt separata biljetter. Således har du inte betalt för tjänsten att de skall hantera ditt bagage mellan två plan samt ta ansvar för att det kommer fram, på en relativt kort connection. Så visst kan de, men de kanske inte vill, då du inte betalat för det.

Hade du haft en genomgående biljett hade det inte varit några problem. Nu är det upp till incheckningen i Luleå att avgöra, samt lägga ihop dina resor.

Jag har gjort liknande vid flera olika resor, men så har jag också hög status hos SAS, då jag reser mycket med dem, vilket brukar öka servicenivån/viljan.

Så svaret är, de KAN men kanske inte VILL.

Jag hade åkt med det flyget du har. Försökt få väskan skickad hela vägen. Du vet ju redan i Luleå om de går med på det eller inte. Landar du 11.30 så har du ändå oceaner av tid att gå ut med väskan. Checka in och göra ny säkerhetskontroll.

Jo, de kan. Men då då säger att du kan boka om, så antyder det att du köpt separata biljetter. Således har du inte betalt för tjänsten att de skall hantera ditt bagage mellan två plan samt ta ansvar för att det kommer fram, på en relativt kort connection. Så visst kan de, men de kanske inte vill, då du inte betalat för det.

Hade du haft en genomgående biljett hade det inte varit några problem. Nu är det upp till incheckningen i Luleå att avgöra, samt lägga ihop dina resor.

Jag har gjort liknande vid flera olika resor, men så har jag också hög status hos SAS, då jag reser mycket med dem, vilket brukar öka servicenivån/viljan.

Så svaret är, de KAN men kanske inte VILL.

Jag hade åkt med det flyget du har. Försökt få väskan skickad hela vägen. Du vet ju redan i Luleå om de går med på det eller inte. Landar du 11.30 så har du ändå oceaner av tid att gå ut med väskan. Checka in och göra ny säkerhetskontroll.
Tack för tydlig och bra synpunkt.
Jag resonerar som du och tidigare (vet ej om det syns i datorerna) var jag storkund hos SAS genom mina resor i arbetet. Nu har jag bara 2500 p som går ut 2024.

Precis som du skriver så har jag ingen genomgående biljett. Men förra året fungerade Luleå- Frankfurt och jag gick genom transferdörrarna. Annars torde jag väl hinna om det nu inte blir kaos igen på Arlanda.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar