Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Ja, jag smider kanske nya planer.
Jag har biljett tidigt i mars men ändrar kanske till mitten av februari.
Jag tror det kan bli problem med TP och funktionerna i början. Det lär knappast vara möjligt att lägga in två hotellbokningar då man säkert glömt bort att man har det som krav, eller om man bor 6 dagar på hotell.

10/2 låter vettigt. Man vet aldrig om man får en manuell granskning av TP.
Ja dom sade att man kunde räkna med upp till 7 dagar för att få beslut och då tänkte jag att 10e kunde bli bra. Kan flytta fram resan 1 vecka men sedan blir det tight.

Började igår kväll att leta karantän hotel i Pattaya för Test & Go programmet. Fick luddiga svar. Någon som har ett hotel att rekommendera?

Började igår kväll att leta karantän hotel i Pattaya för Test & Go programmet. Fick luddiga svar. Någon som har ett hotel att rekommendera?

Vi hade fyra gäng som bodde där, funkade fint bokade o betalde direkt på hemsidan.

För att få sådana "paket" behöver du kommunicera med hotellet och inte de automatisk bokningsfunktionerna.

Jag gjorde Test & Go på Pullman, avbokningsbart.

Nu gör jag Sandbox på Hilton, avbokningsbart.

Men båda har jag kontaktat och bokat via mail.
Har mailat men jag har mer bråttom att få svar än vad hotellen kan prestera :)

Funderar du på situationen där du testar positivt för covid precis innan resan?
Om man inte kan resa på grund av positivt covid-test, kanske reseförsäkringen täcker förlusten vid hotellbokning ?
Ja kanske men räcker ju med att flyget blir försenat så åker man hos vissa hotel på "böter". Jag är väl lite kinkig på sådant här. Gillar inte att betala för något som jag kanske inte kommer att kunna utnyttja. Dessutom måste man boka och betala innan man ansöker på Thailandpass. Känns bakvänt för mig.

Ja kanske men räcker ju med att flyget blir försenat så åker man hos vissa hotel på "böter". Jag är väl lite kinkig på sådant här. Gillar inte att betala för något som jag kanske inte kommer att kunna utnyttja. Dessutom måste man boka och betala innan man ansöker på Thailandpass. Känns bakvänt för mig.

Ja, man får rycka på en hel del principer och göra saker baklänges.
Men när det väl är gjort så är man nöjd och glad.

Nu svarade Hotel Amber på mitt mail "Dear Nam Falang :) ,
Pleased to send package, All booking is non refundable
Please send document support for your reservation.
Passport
Flight Ticket
Vaccine certificate
Insurance with minimum coverage of 50,000 USD covering COVID-19 related illness."

Ja vafan man lever bara en gång :) Blåsa några tusen svenska pesetas på ett hotel man kanske aldrig besöker, värre förluster har man gjort i sitt liv! Nu kör vi :laugh2:
Det viktigaste är att du väljer ett hotell där du kan isolera dig de första dagarna tills andra PCR testen görs. Alltså ett hotell utan central aircon. Helst bungalow liknande.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar