Det låter på dig som det bästa vore att alla slutade röka och supa

Men har du en aning om konsekvenserna av det? Och om du gillar ett demokratiskt samhälle så är det uppbyggt på att alla hjälper alla. Och var ska man dra gränsen, ska alla som kör bil få högre vägskatt och bilförsäkring också? Och ska alla som har barn få betala mer för sjukvården än de som inte har barn. Det är lätt att vara emot men utan att tänka efter lite till så blir det fel.
Dessutom som jag skrev tidigare får staten in stora skattepengar från cigaretter och alkohol, och alla inom sjukvård och behandlingshem skulle bli arbetslösa, butiker skulle sälja mindre, försäkringspremier skulle troligen bli högre eftersom många tar en försäkring just av rädsla för sjukdomar relaterade till rökning och alkohol, osv osv, listan kan göras lång. Och i slutändan kommer just DU att vara en av förlorarna för att du anser att som du lever är det bästa och så bör alla andra också leva. Och var ska man dra gränsen över vem man ska leva som, dig, muslimer, buddhister, kristna osv alla vill att alla ska leva som dem lever.
Är det då inte bättre om alla får leva som de vill, det är trots allt vårt eget liv, som ingen annan har med att göra hus vi handskas med. Och blir vi sjuka så har iaf jag betalat in skatter hela mitt liv för att kunna få hjälp om jag behöver, vilket jag tyvärr ändå inte får eftersom jag är utskriven ur Sverige, och jag betalar höga försäkringspremier för att få sjukvård i Thailand, så jag är övertygad om att just du inte betalar något för mig, och säkert inte för någon annan heller, men jag är också lika säker på att massor av människor betalar för att just DU ska få hjälp om du blir sjuk.