SatanG
Forumveteran
Nä så är det, ju tillgängligare något är som man egentligen inte skall ha tillgång till, är ju risken att man faller pladask, så är det.
Själv kan jag erkänna, dock har jag inga problem som påverkar mitt liv och mitt arbete idag, men jag är glad i alkohol. 1988 började jag som kock på Stena-färjorna till Kiel.
Herregud vilket superi det var, alltså otroligt. Servisen söp från morgon till sena natt., jag då ganska ung kock föll för trycket för att jag är glad i alkohol, i alla fall på den tiden, nu är jag 61 och har inte samma hunger.
Man startade 7 på morgonen innan frukostbuffén, sen slagga man och söp till lunchen 12, sen slagga man och söp till supen 20:00 sen efter det var vaskat och klart, gick vi till mässen 02.00 och söp till 06.00, sen upp till frukostborden igen, nä, jag föll i fällan, de här människorna var fullblodsalkoholister. De lärde mig allt om hur man skulle smuggla sprit och min första resa smugglade jag 39 flaskor starksprit och tyckte jag var stor grabb.
Idag är det annorlunda, strikta regler för alkohol, kan säkert @Berralund intyga men då. Ja jag var klok nog att sluta på Stena-båtarna, nä trycket från alla alkoholmänniskor blev för stort för mig, jag sa upp mig!
Brorsan åkte runt en del i stenafärjorna och den värsta/bästa partybåten var visst Stena Saga även om det naturligtvis även var individuella skillnader på besättningen. Fanns nog gott om hardcore på alla stenas färjor. Många ville in på Saga vad jag förstår men allt är ju preskriberat nu

/ SatanG