PanPan
Nedtystad
Läser du vad jag skriver överhuvudtaget.Man kan inte luras att börja röka, det är ett fritt val av alla individer. Och man kan inte luras att fortsätta röka heller. Vill man sluta så är det fritt att sluta, men det ska också vara fritt att röka om man vill det. De enda du möjligen kan försöka påverka litegrann är dina egna barn, men du kan aldrig tvinga dem. Vill de röka så kommer de att röka oavsett vad du säger.
Och ett förbud skulle bara öka smugglingen, för hur det än är så har droger alltid funnits och det finns alltid människor som vill ha droger. Anledningarna kan variera men ett förbud kommer inte att hjälpa alls.
Det enda man kan göra är att bestämma över sig själv och mår man dåligt av att folk röker så behöver man inte umgås med rökare, men väljer man att ändå umgås med rökare så ger det dig inte automatiskt rätten att försöka påverka dessa att sluta. För det är inte din uppgift att göra det.
Jag har aldrig moralpredikat mot någon rökare och försökt få dom sluta.
Jag skriver emot tobaksbolagen och vill få ett stopp på att folk börjar.
Som jag skrev tidigare ge rökare ett recept som ger dom tillåtelse att röka, förbjud fri försäljning och alla födda efter år 2000 skal aldrig få en möjlighet att hämta ut ett rökarintyg.
Sen kallar du det drog, cigg är ingen drog en drog påverkar hjärnan och ger ett rus eller annan känsla utanför normaltillstånd och behöver inte vara beroendeframkallande.
En cigg ger på sin höjd en nicko kick.