Ansiktslyftningen av stranden i Pattaya nästan färdig.

Jag ska dit i morgon och göra en besiktning av stranden, kanske tom . badar, återkommer med mitt utlåtande.
Själv badar jag inte där, det är trots allt en storstad och nu är det regnsäsong, regnat ovanligt mycket för årstiden i Pattaya i år och skit rinner oundviklingen med regnet ut i havet.
Skulle jag mot för modan bada där så är det inte runt regnsäsong, jetski kör jag där dock, billigare med jetski än på öarna, tidigare iallafall halva priset mot Koh Larn.
Skall jag bada tar jag en båt till Koh Larn eller åker till Koh Samet.
Pattaya sitter jag och kollar på folk och båtar ;)

Själv badar jag inte där, det är trots allt en storstad och nu är det regnsäsong, regnat ovanligt mycket för årstiden i Pattaya i år och skit rinner oundviklingen med regnet ut i havet.
Skulle jag mot för modan bada där så är det inte runt regnsäsong, jetski kör jag där dock, billigare med jetski än på öarna, tidigare iallafall halva priset mot Koh Larn.
Skall jag bada tar jag en båt till Koh Larn eller åker till Koh Samet.
Pattaya sitter jag och kollar på folk och båtar ;)
Gillar oxå Koh Samet, ska bli spännande att se iaf, har inte varit där på 2 år så kanske doppet blir på min ö. Är jetskiscammarna borta nu från Pattaya? För sist vart det ett rent helvete med dom, dock klarade jag mig då, men såg ett rejält bråk.

Gillar oxå Koh Samet, ska bli spännande att se iaf, har inte varit där på 2 år så kanske doppet blir på min ö. Är jetskiscammarna borta nu från Pattaya? För sist vart det ett rent helvete med dom, dock klarade jag mig då, men såg ett rejält bråk.
Jetski uthyrare finns.
Jag är väl inte rätt person att uttala mig om scammsen är borta för jag har aldrig haft något problem med uthyrare och scams, fast åkt flera gånger.
Innan jag kör iväg så tar jag alltid telefonen och fotar jetskin från alla vinklar samt dom får lyfta på den så tar jag foto under.

Det är iallafall satt krav på dom att alla jetski skall vara försäkrade, dom var kallade till möte i city hall om det.
Icke försäkrade jetskii beslagtas.
Man har satt upp ett bås mitt på prommenadstråket dit man skall vända sig om det blir diskussion, även om någon kommer och påstår sig vara polis skall man gå dit.

Men som sagt hur det fullföljs vet jag inte för har som sagt aldrig haft problem med uthyrarna själv.

Hej

Tydligen är en stor del av den nyrenoverade stranden redan bortspolad.

1533748890329.jpeg

After the rosy stories comes the reality - new Pattaya beach being washed away

Mvh isan lover

Ja, naturens krafter kan vi inte rå på. Hur som haver, var där för några dagar sedan, och den norra delen såg fin ut, men nu vet jag inte med säkerhet hur långt de kommit med "lyftet" eftersom vi inte gick hela sträckan, men utanför Hilton såg stranden ut som för 2 år sedan.

Ja, naturens krafter kan vi inte rå på. Hur som haver, var där för några dagar sedan, och den norra delen såg fin ut, men nu vet jag inte med säkerhet hur långt de kommit med "lyftet" eftersom vi inte gick hela sträckan, men utanför Hilton såg stranden ut som för 2 år sedan.
Till Hilton har dom inte kommit dom är fortsatt norr om Hard rock.

Då får man väl hoppas på att kommunen eller dem som styr över att arrendera ut mark för solstolar och parasoll också ser till att de kräver att dessa, att hålla rent och snyggt på den mark de hyr, så det inte blir som det varit tidigare, alla har struntat i att plocka bort skräp nedanför solstolarna.
Sedan skulle jag tycka att de borde förbjuda motorbåtarna vid stranden och att de skickas bort till hamnen där de hör hemma, så vi som gillar att bada får göra det utan att bli bortmotade!
Kanske blir det Pattaya igen om det blir rent och snyggt som man kan njuta av att sola och bada i ett relativt rent vatten.
Varför åker du till Pattaya om du gillar att bada i havet?
Är ju sämsta turistorten för just det.
Är det brudar du är ute efter så åk till Samui eller Phuket så får du både tjejer å fina bad.

Älskar Pattaya , men badar inte där , men sitter gärna på en bänk och kollar på havet och båtarna , men visst vore bättre om de fick bort avloppen . Pattaya , min semesterstad i Thailand , men skall nog testa Phuket i höst ,en dryg vecka , tre dagar ner samt några dagar där sen hemåt i lugn takt

Stränder är väl för fan till för att bada vid och inte köra motorbåtar, jetski och annat skit! Dessa ska och kan hålla till i hamnen, så man slipper olja och bensin i vattnet, det är detta som är den största boven när det gäller vattenkvaliteten. Nä, ni surgubbar som vill behålla båtar och jetski på stranden, ni kan hålla er borta i hamnen, där kan ni sitta och kolla folk och fä.

Stränder är väl för fan till för att bada vid och inte köra motorbåtar, jetski och annat skit! Dessa ska och kan hålla till i hamnen, så man slipper olja och bensin i vattnet, det är detta som är den största boven när det gäller vattenkvaliteten. Nä, ni surgubbar som vill behålla båtar och jetski på stranden, ni kan hålla er borta i hamnen, där kan ni sitta och kolla folk och fä.

Hej

Tycker nog också att båtarna har tagit allt för stora ytor i anspråk, det är ju mer plats reserverad för båtar än för badande, borde kanske ha varit det omvända.

Mvh isan lover

Varför envisas du med att åka till Pattis om du gillar att bada så mycket?

Ja det måste ju hur som helst finnas bättre alternativ för att bada än Pattaya i Thailand

Hej

Fördelen med Pattaya är väl läget, det är relativt nära till både Suvan, Don Muang och så har dom ju sin egen U-Taphao som har direktanslutning till städer i bl.a Isaan, det är dessutom Taxiavstånd till alla tre flygplatserna.

Sen finns det ju ett enormt utbud av det mesta i området även för familjer, så för mig gör kombinationen av läget och utbudet Pattaya till ett bra alternativ trots sitt dåliga rykte, att stranden inte är så bra, trafiken på beachroad intensiv och alla bussar med Kineser som invaderar stan.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp