Ansiktslyftningen av stranden i Pattaya nästan färdig.

Hej

Fördelen med Pattaya är väl läget, det är relativt nära till både Suvan, Don Muang och så har dom ju sin egen U-Taphao som har direktanslutning till städer i bl.a Isaan, det är dessutom Taxiavstånd till alla tre flygplatserna.

Sen finns det ju ett enormt utbud av det mesta i området även för familjer, så för mig gör kombinationen av läget och utbudet Pattaya till ett bra alternativ trots sitt dåliga rykte, att stranden inte är så bra, trafiken på beachroad intensiv och alla bussar med Kineser som invaderar stan.

Mvh isan lover
Phuket och Samui har flygplatser på närmare håll.
Tror inte att det är nåt av det du räknat upp som gör att Kenta åker till Pattaya.
Han hade nog trivs mycket bättre lite mer söderut men kanske inte fixar prisläget.
Men Gunnarg kan nog visa hur man lever billigt i Phuket, där finns fina bad och "det andra" som han söker.
Samma på Samui.

Hej

Så här beskriver Thailandsnyheter hur polis och lokala myndigheter hanterar regimens förbud mot rökning på stranden i Pattaya, lokala myndigheter säger sig inte kunna använda dom höga böter och straff som regimen har beslutat om.

10 augusti 2018
Vi kan inte bötfälla människor 100.000 eller skicka dem i fängelse för att röka på stranden, medger Pattaya-tjänsteman

Chefen av Pattayas tillfälliga myndighet har svarat på påståenden att turister fortfarande skräpar ner på stranden genom att röka och kasta sina fimpar.
Han sa att de lokala myndigheternas händer är bundna när det gäller de höga böterna. Men när han blev ombedd att komma med statistik om hur många böter som utfärdats var han lika undvikande.
Pattayas stränder är lika snuskiga som någonsin, fulla med cigarettfimpar och folk som röker. Detta trots att skyltar satts upp på många ställen som säger att brottslingar kan få 100 000 baht i böter och ett år i fängelse.

Pattayas tillfällige stadschef sa faktiskt att det inte fanns något sätt att någon skulle fängslas eller bli bötfälld en så stor summa. Dessa regler är baserade på miljölagar, sa han. Lokala myndigheter som ansvarar för sådana frågor kan i verkligheten bara bötfälla människor upp till 2 000 baht för nerskräpning enligt nedskräpningsföreskrifter.

I februari var det en stor sång- och dansfestival om att rökning på stränder skulle upphöra under hotet av dessa höga böter och till och med fängelse. Reaktionen från den thailändska allmänheten är nu: "Vad hände?

Thailandsnyheter

Mvh isan lover

Phuket och Samui har flygplatser på närmare håll.
Tror inte att det är nåt av det du räknat upp som gör att Kenta åker till Pattaya.
Han hade nog trivs mycket bättre lite mer söderut men kanske inte fixar prisläget.
Men Gunnarg kan nog visa hur man lever billigt i Phuket, där finns fina bad och "det andra" som han söker.
Samma på Samui.

Hej

Själva har vi inget direktflyg till Koh Samui ifrån Udon Thani, så skulle vi åka dit blir det via Bangkok, till Phuket finns det direktflyg ifrån Udon Thani men vi har ännu inte kommit oss för att besöka Phuket, men det ska vi absolut göra, kanske redan nu i vinter.

Mvh isan lover

Hej

Själva har vi inget direktflyg till Koh Samui ifrån Udon Thani, så skulle vi åka dit blir det via Bangkok, till Phuket finns det direktflyg ifrån Udon Thani men vi har ännu inte kommit oss för att besöka Phuket, men det ska vi absolut göra, kanske redan nu i vinter.

Mvh isan lover
Tror inte att Kenta bor i Udon...

Bara ta en taxi och åka upp på Pratumnak soi kasetsin kozy beach, soi 4 och soi 5 om man vill slippa jetski och båtar.
Om dom inte tagit bort dom har dom små fina restauranger på stranden med på soi 4, renare vatten med för det är ju ute på udden inte bukt som på centrumstranden där skit fångas upp.
Liten strand som inte är så känd så behöver inte knö med massa turister och dom som är där är ofta skandinaver pga alla Norska condominium och village på Pratumnak soi 4.

Varför envisas du med att åka till Pattis om du gillar att bada så mycket?

Det handlar inte om min envishet om att tvunget åka till Pattaya och bada. Jag har varit i Phuket också, då jag inte gillade hur det sett ut på stranden i Pattaya de senaste åren. Det är annars smidigt för mig att ta mig till Pattaya eller även Hua Hin, då jag har en tjej i Bangkok. Hon tyckte det var för långt till Phuket och jag håller med, det är smidigast för oss båda att åka till någon av ovanstående platser, Pattaya eller Hua Hin.

Det handlar inte om min envishet om att tvunget åka till Pattaya och bada. Jag har varit i Phuket också, då jag inte gillade hur det sett ut på stranden i Pattaya de senaste åren. Det är annars smidigt för mig att ta mig till Pattaya eller även Hua Hin, då jag har en tjej i Bangkok. Hon tyckte det var för långt till Phuket och jag håller med, det är smidigast för oss båda att åka till någon av ovanstående platser, Pattaya eller Hua Hin.
Åk till Hua Hin då, här finns inga båtar eller jetskii och klart bättre stränder än Pattaya.
Ex Suan Son 10km söder om stan vid kungaparken.

Finns det sämre?
Anar att det är något annat som drar väääldigt mycket...
Ja , duvet väl , du drar ju dit ibland NMax , så du har väl svaret på din anspelning ,och inte är vattnet så mycket bättre i HH :) Phuket ja ,abolut klart och fint . :thumbsup:

Åk till Hua Hin då, här finns inga båtar eller jetskii och klart bättre stränder än Pattaya.
Nä där finns inte mycket , så varför åka dit överhuvudtaget , varför drar du till Pattis titt som tätt :):)

Körde ju längst kusten på den sidan, var i kanonfi by några mil syd om HH med stor arme bas där folk badade, va skit fint.
Men staden kvällstid va tråkig, fanns ingenting där, stranden i byn såg ut för ögat som skitfin men inga badade där.
Man skall kolla på dom lokala innan man badar, kommer ihåg när jag och en polare skulle doppa tårna i en insjö kom ex-svärfar i full fart på moppe stopp stopp.
Vattnet var dödligt farligt att bada i sa han, sen om det berodde på förorening eller spöke vet jag inte men allt växte så grönt runt så tror på spöke ;)

Nä där finns inte mycket , så varför åka dit överhuvudtaget , varför drar du till Pattis titt som tätt :):)
Titt som tätt är en överdrift men ibland åker vi över ett gäng för lite party, kul att se nåt annat ibland och i Hua Hin har vi inga agogo :p
Men efter ett par dagar så tröttnar man på Pattis å skönt å åka hem igen.
Hua Hin vinner i längden men omväxling förnöjer.

Körde ju längst kusten på den sidan, var i kanonfi by några mil syd om HH med stor arme bas där folk badade, va skit fint.
Men staden kvällstid va tråkig, fanns ingenting där, stranden i byn såg ut för ögat som skitfin men inga badade där.
Man skall kolla på dom lokala innan man badar, kommer ihåg när jag och en polare skulle doppa tårna i en insjö kom ex-svärfar i full fart på moppe stopp stopp.
Vattnet var dödligt farligt att bada i sa han, sen om det berodde på förorening eller spöke vet jag inte men allt växte så grönt runt så tror på spöke ;)
Va staden Prachuap Khirikan du va i, stranden heter Ao Manao och är riktigt fin, men som du säger stan e skit tråkig.
Ännu lite längre söderut i Bang Saphan finns fler fina stränder men lika trökigt.
Finns en militärstrand i Hua Hin också 10 km söder om centrum, oftast den vi åker till för där kan man sitta i skuggan under träden och sen finns det bra billigt thaikäk.
Skulle inte säga att stranden är så fin eg men helt ok att bada där men jag föredrar helt klart Koh Phangan eller Samui för bad.

Va staden Prachuap Khirikan du va i, stranden heter Ao Manao och är riktigt fin, men som du säger stan e skit tråkig.
Ännu lite längre söderut i Bang Saphan finns fler fina stränder men lika trökigt.
Finns en militärstrand i Hua Hin också 10 km söder om centrum, oftast den vi åker till för där kan man sitta i skuggan under träden och sen finns det bra billigt thaikäk.
Skulle inte säga att stranden är så fin eg men helt ok att bada där men jag föredrar helt klart Koh Phangan eller Samui för bad.
Stämmer va riktigt fint där, där kunde man ta paradisfoton men inte så jag vill bo.
Man får skilja på hem och semesterboende.

Ja, det är faktiskt en tanke jag har haft att åka till Hua Hin och det är på ett rimligt avstånd från Bangkok, vilket uppskattas av min tjej.

Ja, det är faktiskt en tanke jag har haft att åka till Hua Hin och det är på ett rimligt avstånd från Bangkok, vilket uppskattas av min tjej.
Ränner du inte på agogo barer så är Hua Hin mycket trevligare, spec om du vill tjöta lite med andra Svenskar.
Ett gott gäng här nere.

Ränner du inte på agogo barer så är Hua Hin mycket trevligare, spec om du vill tjöta lite med andra Svenskar.
Ett gott gäng här nere.
Ojojoj..... Snart börjar det "Pattaya är bäst i hela världen, Pattaya är bäst i hela världen, Pattaya är bäst i hela världen ,Pattaya är bäst i hela världen....".

Du anar inte vilken maskburk du just öppnade......;)

Ojojoj..... Snart börjar det "Pattaya är bäst i hela världen, Pattaya är bäst i hela världen, Pattaya är bäst i hela världen ,Pattaya är bäst i hela världen....".

Du anar inte vilken maskburk du just öppnade......;)
Fel fel fel fel Phuket och Kata Beach är bäst

Liknande trådar

Tillbaka
Topp