Ansiktslyftningen av stranden i Pattaya nästan färdig.

Till och med vår jycke fick problem efter att badat i en bevattningsdamm i Issan på frugans mark, buffelskit mm är fullt av ohälsosamma bakterier ,blev en antibioticakur för henne ;)

Hej

Där har du nog rätt, vi badar inte i samma dammar som bufflar och kor, det brukar bl.a vara gott om blodiglar i dammar där kreatur tillåts bada.

Mvh isan lover

Blir det ordning på detta med försäkringsbiten , dvs att Sverige står för sjukvården även för skattebetalare utanför EU , då säljer jag min lägenhet och flyttar ner , Tänker inte leva där som 70 +are utan försäkring , kan bli djäkligt kostsamt om man blir ordentligt sjuk

Hej

Problemen med stranden i Pattaya verkar inte vara över trots stora satsningar, nu vid dom senaste regnen har den renoverade stranden skadats igen.

1571206096733.jpeg

Mvh isan lover

1571206096733.jpeg

Hej

Problemen med stranden i Pattaya verkar inte vara över trots stora satsningar, nu vid dom senaste regnen har den renoverade stranden skadats igen.

1571206096733.jpeg

Mvh isan lover

1571206096733.jpeg
Någon som är förvånad , Jag visste på 60 talet som Tioåring att sand spolas bort av vatten . men inte Thailändska ingenjörer :p 5555

Någon som är förvånad , Jag visste på 60 talet som Tioåring att sand spolas bort av vatten . men inte Thailändska ingenjörer :p 5555

Hej

Ja det kanske fanns en naturlig anledning till att stranden inte var bredare Innan man började fylla på sand, ska man lyckas kommer det nog att gå åt enorma mängder sand.

Mvh isan lover

Hej

Ja det kanske fanns en naturlig anledning till att stranden inte var bredare Innan man började fylla på sand, ska man lyckas kommer det nog att gå åt enorma mängder sand.

Mvh isan lover
Nä IL , Det går först åt ett ordentligt system som tar hand om allt regnvatten uppe på beach road , som även tar det vatten som kommer från delen ovan Beach road, även från 2a samt 3e gatan ,Dvs inget vatten får komma uppifrån och spola ut sanden i havet Sen tar ju regnvatten lik förbannat med sig en mindre del sand ut i havet , Men varför ser det inte likadant ut i tillex. Hua Hin ,
Kanske bör de använda det de har mellan axlarna någon gång , men nej :p

Nä IL , Det går först åt ett ordentligt system som tar hand om allt regnvatten uppe på beach road , som även tar det vatten som kommer från delen ovan Beach road, även från 2a samt 3e gatan ,Dvs inget vatten får komma uppifrån och spola ut sanden i havet Sen tar ju regnvatten lik förbannat med sig en mindre del sand ut i havet , Men varför ser det inte likadant ut i tillex. Hua Hin ,
Det är väl det som håller på och byggas i Pattaya och beachroad delen har dom hållt på och bygga sen i våras.
Därför vägarna är uppgrävda där nere nu, man håller på med nytt dräneringssystem.
Beachroads läste jag skall vara klart till December.
Men då klagar alla nu istället för dom gräver upp vägarna och det blir köer ;)

Det är väl det som håller på och byggas i Pattaya och beachroad delen har dom hållt på och bygga sen i våras.
Därför vägarna är uppgrävda där nere nu, man håller på med nytt dräneringssystem.
Jo, slutledningsförmågan är svår för vissa .. :oops:

Fel datum av mig, Februari har dom sagt att det skall vara klart så blir lite uppgrävt under högsäsongen med.

Hej

Ja regnvattnet som kommer ifrån Beach Road gör stora fåror och drar med sig sand ut i havet, men sen har vi ju dom stora prliga stormarna också, även dessa kan påverka stranden rejält.

Mvh isan lover

Tala inte emot experten nu ;)

Dessutom är alla gator i hela stan under uppgrävning... intressant att se även khao talu uppe i backen när dom gräver 3 -4 meter ned i backen och allt e bara sand
Ja hela landet är ju bara sand, när man åker upp för ett berg tex så ser man inte någon bergsten, det är ju bara en stor sandhög.
Ingen jord, ingen sten bara sand så långt ögat kan nå, dra upp en grästova och den växer i sand.
Bördig öken ;)

Vilka stora årliga stormar?
Under mina år i Pattaya har jag aldrig upplevt en enda storm med vindar som håller stormstyrka.

Hej

Det har jag gjort genom åren, blåst i kombination med högt vattenstånd har skadat stranden förr, innan man byggde den nuvarande stensatta strandpromenaden som ju delvis ocks gjordes som en mur och barriär mot havet så kunde t.o.m Beach Road nås av sjöns vågor..

Mvh isan lover

Hej

Det har jag gjort genom åren, blåst i kombination med högt vattenstånd har skadat stranden förr, innan man byggde den nuvarande stensatta strandpromenaden som ju delvis ocks gjordes som en mur och barriär mot havet så kunde t.o.m Beach Road nås av sjöns vågor..

Mvh isan lover
Blåst har det gjort men aldrig upplevt en storm 24,5-28,4 m/s och då har jag ändås bott i pattaya i sammanlagt 7 år om man räknar bort tiden i byn.
Och inte sett någon stor storm som gjort större skada på stranden.
Borde ju upplevt någon när det enligt dig är flera sådana stora stormar per år?

Blåst har det gjort men aldrig upplevt en storm 24,5-28,4 m/s och då har jag ändås bott i pattaya i sammanlagt 7 år om man räknar bort tiden i byn.
Och inte sett någon stor storm som gjort större skada på stranden.
Borde ju upplevt någon när det enligt dig är flera sådana stora stormar per år?

Hej

Själv har jag sett båtar som har blåst upp på Beach Road och palmer som har vält när vattnet spolade bort sanden, så du har något att se fram emot, men jag förmodar att den barriär och mur mot havet har hjälpt en hel del.

Flera stormar om året vet jag inte var du utlöste i mitt inlägg, jag skrev årliga stormar, enligt mig är det inte ovanligt alls att det blåser rejält någon gång om året med högt vattenstånd som följd.

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag sett båtar som har blåst upp på Beach Road och palmer som har vält när vattnet spolade bort sanden, så du har något att se fram emot, men jag förmodar att den barriär och mur mot havet har hjälpt en hel del.

Mvh isan lover
Ja att stranden tar skada är en sak, det jag frågade om var dessa "stora årliga" stormar?
Som Ö bo så antar jag du vet vad en storm är?
Att stranden tar stryk har jag sett själv och har vi ju bildbevis på i tråden om inte annat.
Låter som det är vanligt förekommande årligen med stora stormar?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp