Att äta rå fisk och rått kött är ju populärt i Thailand men det har ju sina risker

 
Kanske dum fråga, men hur vet du att den är genomstekt?
Tar du en tugga innan du betalar?
Betalar du och åker hem och ska äta med familjen och ev då upptäcker att den inte är väl genomstekt?’
Vad gör man då?
Hej

Först brukar jag alltid be dom att grilla min bit längre än dom andra enda ifrån början, sen brukar jag bryta upp den intill benet och se om den är genomstekt, är den inte det ber jag dom lägga den på grillen en stund till.

Mvh isan lover
 
Hej

Levercancer fortsätter att ta många liv i Thailand. I Thailand är dödsfrekvensen i levercancer så hög som 26 704 fall per år. Detta placerar Thailand på fjärde plats i världen med 3 dödsfall i genomsnitt varje timme, levercancer är den form av cancer som tar flest liv i landet. Tidiga stadier av hepatocellulärt karcinom orsakar ofta inga symtom. Därför kommer patienter vanligtvis för att söka professionell hjälp när sjukdomen har gått långt, vilket resulterar i dåliga resultat av behandling och en låg chans att bli frisk igen.
”Data from the National Cancer Institute, Department of Medical Services, reported that in 2022, Thailand had approximately 140,000 new cancer patients per year, with approximately 84,000 deaths.”
Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
801
S
R
Svar
22
Visningar
6 K
L
B
Svar
23
Visningar
5 K
zetterberg_88
Z
 
Tillbaka
Topp