Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad är mest hälsosamma att äta Thai mat Svensk mat.
Kommer ihåg en rolig tv reportage, fast det var allvarligt menat dokumentär.
De intervjuare gamlingar i någon begsby i Italien.
Reportern frågar lite ledande; hur kommer sig att ni lever så länge här i byn, äter ni mycket grönsaker?
Gubben tittar reportern med stora ögon och säger, nej vi äter lamm, men de äter grönsaker.
Fast skulle man titta närmare på deras kost så trycker de nog i sig en hel buske basilika eller någon annan ört vid varje måltid. Jag vet i o för sig inte bara spekulerar. Men uttaget av kalorier var bra på gubbar o gummor, det såg man på deras kroppar.
Jo jag såg också det där om denna lilla bergsby och så gör man ju alltid, plockar ut något exceptionellt extraordinärt och sen gör det till en stor grej. De hade säkert blivit lika gamla uppe i lapplandsfjällen.
Jag tror sällan på sådant här utan den allra största faktorn beror på det genetiska arvet. Människan är en omnivor och är gjord för att äta allt möjligt och den bästa varianten är variation för att få så allsidig kost som det bara går.
Jo jag såg också det där om denna lilla bergsby och så gör man ju alltid, plockar ut något exceptionellt extraordinärt och sen gör det till en stor grej. De hade säkert blivit lika gamla uppe i lapplandsfjällen.
Jag tror sällan på sådant här utan den allra största faktorn beror på det genetiska arvet. Människan är en omnivor och är gjord för att äta allt möjligt och den bästa varianten är variation för att få så allsidig kost som det bara går.
Är benägen att hålla med om. Hur stor procent genetik kontra miljö med allt omkring är det nog svårt att avgöra. Det skulle vara surt att förstöra den genetiska möjligheten till långt liv med slarv. Menar förstås dåligt leverne.
Det finns en hel del att läsa om detta på: https://books.google.co.th/books?id...v=onepage&q=genetiska arvet livslängd&f=false
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.