Att bli pappa på gamla dar

Hmmm, de är goa de små, men inte fa... vill jag bli farsa på gamla dar . Men iofs så skiljer det ju några år mellan oss. Jag blev farsa sista gången när jag var 52 , det kändes bra , men idag nej tack tolv år senare ...

Lycka till Berra ,ni får nog mycket roligt ihop, glöm inte att en far skall vara sin sons bästa kamrat gemom livet , inte bara en Fadersgestalt utan en riktig kompis och bästa vän :thumbsup:

"Phonta " sa:
Hmmm, de är goa de små, men inte fa... vill jag bli farsa på gamla dar . Men iofs så skiljer det ju några år mellan oss. Jag blev farsa sista gången när jag var 52 , det kändes bra , men idag nej tack tolv år senare ...

Lycka till Berra ,ni får nog mycket roligt ihop, glöm inte att en far skall vara sin sons bästa kamrat gemom livet , inte bara en Fadersgestalt utan en riktig kompis och bästa vän :thumbsup:

Tack Phonta, det kan du räkna med att vi redan är (även om mamma fortfarande är bäst när man är ledsen). Det är ju trots allt hon som står för något av det viktigaste - käket. Även om vi andra i familjen tar hand om det ibland så är mamma nr 1 ibland. Men så var det förmodligen för oss alla när det begav sig. :)

"Berralund " sa:
Ärligt talat så tror jag att han håller på att fundera ut nya rackartyg. Det är han duktig på, (farsan upp i dagen kanske). ;D
Riktig fin kille du ( ni ) har , lycka till , finns inget finare en ungar som växer och tar för sig ! Meningen med livet :-))

Några bilder på vår lille gosse i mattagen. Rissoppa serveras.
9yqaqebe.jpg
ujynuhyd.jpg
etunejeb.jpg

"matteisurin " sa:
Den här lilla damen fyllde 3 år för en vecka. Usch vad tiden går fort.
Grattis till henne. Vår minsta tjej fyllde också tre för en dryg vecka sedan :) Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder på detta forumet med Tapatalk ... får göra det senare från datorn.

"matteisurin " sa:
Tack Berra ! Men har kommit fram till att jäntan kommer att ge sin gamle far många gråa hårstrån i framtiidendvs om man får ha något hår kvar.

Grattis till din 3-åring!....Gråa hårstrån hade jag ju förut men....tror de kan bli fler med min nu 5-åring.. :nod:

"areeya " sa:
Grattis till din 3-åring!....Gråa hårstrån hade jag ju förut men....tror de kan bli fler med min nu 5-åring.. :nod:

Grattis på din jänta oxå ! Fasar för den dagen då byns pojkar börjar dyka upp. Då är det hagelbössa och brynja som gäller.

Hehe, det problemet slipper jag med den lille sonen. Men bonusdottern har redan gett mig fler gråa hår och ett visst håravfall. Det är bara att bita ihop och försöka mota Olle i grind. ::)

Jasså Berra, hur gammal är hon nu?
Min bonus e bara 8, men jag antar att den dagen kommer när vi flyttat till Sverige och dom går i skolan här. Jag tycker ändå att förutsättningarna är bättre här än i Sverige. I thailand gör ungdomarna mest som dom vill.
Min frus syrra stack ju hemifån vin 14 års ålder och fick barn vid 16... Man bara ber att inte mannen hennes drar och syrran hamnar i Pattaya, men jag tror hon e för smart för det...
/K

"krister " sa:
Jasså Berra, hur gammal är hon nu?
Min bonus e bara 8, men jag antar att den dagen kommer när vi flyttat till Sverige och dom går i skolan här. Jag tycker ändå att förutsättningarna är bättre här än i Sverige. I thailand gör ungdomarna mest som dom vill.
Min frus syrra stack ju hemifån vin 14 års ålder och fick barn vid 16... Man bara ber att inte mannen hennes drar och syrran hamnar i Pattaya, men jag tror hon e för smart för det...
/K

Hon är 12, så det börjar nu med dåligt humör och sura elaka kommentarer. Typiskt beteende för tjejer i den åldern tror jag, minns när yngsta syrran var så gammal. Föräldrar skall prövas och gränser testas, så är det bara.

"Phonta " sa:

Så på gamla dar är inte 52! Vilken planet bor du på. Skulle vilja påstå att det mer normalt att få barnbarn i den åldern.

"Skåne " sa:
Så på gamla dar är inte 52! Vilken planet bor du på. Skulle vilja påstå att det mer normalt att få barnbarn i den åldern.

Och jag är 66...fick min dotter när jag var 61...och har sju barnbarn...och jag mår inte sämre av det! Samt skulle tillägga att jag bor på planeten jorden.... :thumbsup:

DSC_0109.jpg

"Skåne " sa:

Vad definerar vad som är normalt? En del kanske skaffar barn i 20 års åldern. Andra satsar på karriär och skaffar barn senare. Andra har kanske andra orsaker som att de börjat om ... är det ena mer normalt än något annat? Eller menar du att så som majoriteten gör att det är mest normalt?

"Janne " sa:
Vad definerar vad som är normalt? En del kanske skaffar barn i 20 års åldern. Andra satsar på karriär och skaffar barn senare. Andra har kanske andra orsaker som att de börjat om ... är det ena mer normalt än något annat? Eller menar du att så som majoriteten gör att det är mest normalt?

Kunde inte sagt det bättre själv Janne! :thumbsup:

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp