Barnmisshandel i Thailand

Om du klickar på länken jag bifogade ser du att det är en svensk rapport, den har dock hänvisningar till flera andra rapporter som visar på samma resultat. Teorin är att man blir mer informerad och tolerant med utbildning, jag tror inte detta skiljer sig nämnvärt mellan olika länder eller kulturer.

mackes, snälla.... varför inte ta dig en tur ner till t.ex. Pattaya och fråga på random en thai-människa du möter, varifrån dom kommer,,, svaret låter inte vänta på sig... Isaan....

Så som jag säger, det värsta av det värsta söker sig till turistorterna, och Pattaya är ett stålle med mängder av ruttna människor. Din forskning funkar inte alltid mackes...

Senast redigerad av en moderator:
mackes, snälla.... varför inte ta dig en tur ner till t.ex. Pattaya och fråga på random en thai-människa du möter, varifrån dom kommer,,, svaret låter inte vänta på sig... Isaan....

Så som jag säger, det värsta av det värsta söker sig till turistorterna, och Pattaya är ett stålle med mängder av ruttna människor. Din forskning funkar inte alltid mackes...

Vet du vad forskning är? Människor som engagerar sig i ett ämne och försöker ta reda på orsak och verkan för ett visst problem till skillnad från att bara slänga ur sig allmän giltiga generaliseringar utifrån den lilla bit man själv sett.

Jag måste nog säga att jag sätter större tillit till människor so verkligen engagerar sig för att ta reda på saker.

Jag håller inte med dig om teorin att Pattaya skulle ha mer barnmisshandel än övriga Thailand. Vad har du baserat det antagandet på? Din egen erfarenhet av "ruttna" människor?

@Micke.T, säg det till en thai..

Vad som händer i hemmen kommer i slutänden hamna på thailändska nyheter, antingen slagen, slagen till döds eller skjuten till döds, detta är sanningen i thailand..

Vi har vår jantelag, vi har vår uppfostran, vi har vår moral, thai har bara en sak i tanken och det är står jag upp efter en fight då är jag en vinnare..
Att det är annorlunda i TH har jag förstått, våra lagar och värderingar gäller inte där.
Det du citerade va ett svar på om en dask i rumpan är misshandel i Sverige.

Mina värderingar är nått som följer med mig vart jag än är, håller mig lååååångt borta från att hamna i trubbel i TH men ibland tar instinkt över tex det som hände på koh chang.

Någon som har reflekterat över att misshandel ofta men inte alltid hänger samman med dålig utbildning. Därför vänder jag mig lite mot att Pattaya skulle vara mer drabbat än Isaan, Människor som känner sig maktlösa tar ofta till nävarna som sista utväg. Jag tror inte på att Thai skulle ha ett speciellt temperament, däremot har de generellt lägre utbildning än vi har i Sverige och så har vi det där med det starka egot, när det är hotat tappar man kontrollen.
Skulle tro att alla här som har erfarenhet av Thai INTE håller med dig, Thai är Asiater ,Asiater blir lätt skogstokiga , gäller kineser ,laoter ,Vietnameser mm Speciellt Thai har ett helvetes humör,naturligtvis med vissa undantag som era respektive fruar då naturligtvis :) Att Thai lätt"flippar ur " tror jag många med mig kan vittna om ,,undrar var du får dina villfarelser från Mackes , kan ju omöjligt ha hittat nån statisktik om detta i alla fall ......

Ja håller med dig helt Phonta i detta med humöret. Jag ser på min fru, och jag har nu sett totalt 3 st misshandlar mellan thaiare. Ja, dom blir alldeles svarta i ögonen, och hela personligheten bara som sagt var försvinner rakt ner i ett avgrundshål av bottenlös argsint-het, och ett vansinnigt humör. I det ögonblicket så finns det INGENTING på denna jord som kan stoppa dom.

Komma och snacka om att dom är lika oss.. secket struntprat... undrar om postören ens har sett en arg thai i verkliga livet.. Mackes du får ge dig nån gång...

Hur blev jag inblandad i påståendet att alla är lika? Det var nog @Phonta som lade det i min mun.

Jag vet och har påpekat att Thai har ett väldigt stort ego som kan få dem att fullständigt tappa kontrollen när det blir hotat! Det är vad jag tycker.

Däremot så delar jag inte uppfattningen att människor är lika utifrån den ras (asiater) de tillhör. Jag tror det handlar helt om kultur och inlärt beteende precis som att vi Svenskar har lärt os att hålla inne med känslorna.

Hur blev jag inblandad i påståendet att alla är lika? Det var nog @Phonta som lade det i min mun.
Däremot så delar jag inte uppfattningen att människor är lika utifrån den ras (asiater) de tillhör. Jag tror det handlar helt om kultur och inlärt beteende precis som att vi Svenskar har lärt os att hålla inne med känslorna.

Nä inte Phonta, det var du själv som skrev det i två olika poster, så det är väl inte så konstigt att man tolkar det då som att du inte har koll på läget alls. Du skrev själv alltså;

citat
1 - Jag tror inte på att Thai skulle ha ett speciellt temperament, (taget från post 46 - citatet där)
2 - Jag tror det handlar helt om kultur och inlärt beteende (taget ifrån ditt sista inlägg - nummer 48)
slut citat

Skulle tro att alla här som har erfarenhet av Thai INTE håller med dig, Thai är Asiater ,Asiater blir lätt skogstokiga , gäller kineser ,laoter ,Vietnameser mm Speciellt Thai har ett helvetes humör,naturligtvis med vissa undantag som era respektive fruar då naturligtvis :) Att Thai lätt"flippar ur " tror jag många med mig kan vittna om ,,undrar var du får dina villfarelser från Mackes , kan ju omöjligt ha hittat nån statisktik om detta i alla fall ......

JAPP! That's wrap... ;)

Nä inte Phonta, det var du själv som skrev det i två olika poster, så det är väl inte så konstigt att man tolkar det då som att du inte har koll på läget alls. Du skrev själv alltså;

citat
1 - Jag tror inte på att Thai skulle ha ett speciellt temperament, (taget från post 46 - citatet där)
2 - Jag tror det handlar helt om kultur och inlärt beteende (taget ifrån ditt sista inlägg - nummer 48)
slut citat

A doctors appointment in place, to minimize screw up... :D :D :D

Av egen erfarenhet, insamlad från frugan och hennes explosiva humör.
Man kan starta en fight, men det finns ingen chans att avsluta den samma, det är bara att backa ur om man vill överleva.
När de får sina svarta ögon, då har det gått för långt och återvända till det normala tar ca. 24 tim. innan man kan prata i vanlig ton...

citat
slut citat

Varför klipper du bara ut en del av citatet?
jag talar ju också i #46 om Thais Ego! Du läser ju inläggen som fan läser bibeln.

Varför klipper du bara ut en del av citatet?
jag talar ju också i #46 om Thais Ego! Du läser ju inläggen som fan läser bibeln.

Ja visst gör jag,, SÅ känns det mackes när du så ofta rycker ut saker ur sitt sammanhang, och påstår saker som inte har skrivits...

Man kan starta en fight, men det finns ingen chans att avsluta den samma, det är bara att backa ur om man vill överleva.
När de får sina svarta ögon, då har det gått för långt och återvända till det normala tar ca. 24 tim. innan man kan prata i vanlig ton...
Starkt gjort att fortsätta ett sånt förhållande, tror inte jag klarat av det.

Verkligen, tur att man inte har det så. Förvisso kan hon bli rejält sur någon enstaka gång men det blir aldrig så illa. Och visst sjutton kan jag surna till också, det är inte förbehållet henne.

Ja håller med dig helt Phonta i detta med humöret. Jag ser på min fru, och jag har nu sett totalt 3 st misshandlar mellan thaiare. Ja, dom blir alldeles svarta i ögonen, och hela personligheten bara som sagt var försvinner rakt ner i ett avgrundshål av bottenlös argsint-het, och ett vansinnigt humör. I det ögonblicket så finns det INGENTING på denna jord som kan stoppa dom.

Komma och snacka om att dom är lika oss.. secket struntprat... undrar om postören ens har sett en arg thai i verkliga livet.. Mackes du får ge dig nån gång...
Så du inbillar dig att alla Thai är som din fru? Kan säga dig att min tjej vet fn knappt hur man blir arg men jag har däremot haft ett gäng Svenska fruntimmer som hade en jvla koll på det.

Så du inbillar dig att alla Thai är som din fru? Kan säga dig att min tjej vet fn knappt hur man blir arg men jag har däremot haft ett gäng Svenska fruntimmer som hade en jvla koll på det.

Du skrev : Så du inbillar dig att alla Thai är som din fru? Är det någonstans du kan finna att det påstås att alla Thai är lika aggresiva , läs vad jag skrev , jag skrev det finns undantag , men jag anser de vara väldigt hetsiga i humöret ,, ;)

Ska väl tillägga att detta är inte något som sker varje dag, men när händer, då gäller det att vara vaken.
Små utbrott kan man ta, men de större, bara att skydd i bunkern... 5555!

Hör detta från var och varannan härnere , det skall vara drama och svartsjuka i fan allt ,, men självklart så kan man ju inte generalisera .Såg just på Tv 8 att en man skjutit sin fru samt sin femåriga dotter, sen sig själv i munnen , tre människor döda pga lite heta känslor , orsak ,,frun ville ha skilsmässa ,, nu få jag väl se någon skribent som påstår att detta händer ju även i Sverige ,, och ja , det gör det , men inte varje vecka som här ..... Men allt vanligare i Sverige , men då kallas det hedersmord och då kan man inte straffa då det är religionsfihet i landet :rolleyes: ... Men Mackes har säkert nån bra statistik som dementerar mina påståenden ...:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp