Bussolycka i Pattaya

Nä är la inte så många här som grejar själva iaf. så ingen större risk någon blandar fel ;)

Körde mycket bana med bil förr därav jag testat lite och Motul var bra och ganska prisvärd.
Gick bra ihop med gamla vätskor för 600 är ej silikonbaserad.

Nä är la inte så många här som grejar själva iaf. så ingen större risk någon blandar fel ;)

Körde mycket bana med bil förr därav jag testat lite och Motul var bra och ganska prisvärd.

Man skall nog inte jämföra hur det funkar i Swe resp. TH. Värmen har stor inverkan på systemet.
Detta med att tappa bromsen hände för mig i Th. på min big bike.
Använder aldrig mer Thaiolja i mina bromsar, kör med den Tyska oljan som finns att köpa här,den har dot 4.
Märks på pedalen direkt att det är helt annat "bett" i den,absolut inget svajande tryck, tar direkt.

Tryckluftsbromsar skall väl luftas ,med jämna mellanrum, samt tömmas på kondensvatten, om jag har rätt, hur ofta skiter man inte i detta??? Rätta om jag har fel.

Det där får du nog gärna utvärdera

Behövs inte enligt mej. Du har rätt ifråga om bromssystemet såklart, mekaniker är du ju. Men jag är av den åsikten att bromsarna blev för heta i nedförsbacken (ifall bromsar var orsak överhuvudtaget) pga chaufförsmisstag. Det gäller att ta det vackert uppe på backkrönet, det vet alla (borde veta) som kör tyngre fordon.

Man skall nog inte jämföra hur det funkar i Swe resp. TH. Värmen har stor inverkan på systemet.
Detta med att tappa bromsen hände för mig i Th. på min big bike.
Använder aldrig mer Thaiolja i mina bromsar, kör med den Tyska oljan som finns att köpa här,den har dot 4.
Märks på pedalen direkt att det är helt annat "bett" i den,absolut inget svajande tryck, tar direkt.

Tryckluftsbromsar skall väl luftas ,med jämna mellanrum, samt tömmas på kondensvatten, om jag har rätt, hur ofta skiter man inte i detta??? Rätta om jag har fel.

Kondensvatten bör tömmas i kallt klimat, blir inte mycket av den varan i Th. Någonslags luftning existerar inte på luftsidan.

Ja detta är en bra väckarklocka, jag vet att vår bil är servad men skall kolla upp om bromsoljan är bytt. Tack @Långeman .

I våra klimater är det viktigt att byta för att inte kolven rostar fast, med våra hastigheter och temperaturer kan ej fading uppstå. Många bilmärken har 2 år som bytesintervall.

Motul DOT 5 siliconbaserat köpte jag en gång iKhomkaen av Katay som har en Big bikeshop där , 650 th bt har jag för mig jag betalade , kanske var det mer

Liknande trådar

Tillbaka
Topp