Charter till Thailand?

 
Fritidsresor är idag Tui . Tror dom är dom enda som har egna plan (kan ha fel)
Var TUI som flög då med.
Hotellen dom använde sig av finns ju på Agoda, booking etc med, så inga hotell bara för folk som bokar genom dom, jag funderade sist på att boka det hotellet igen när vi åkte till Phuket i våras, men tog ett som låg jämter istället, får testa lite nytt.
Men var bra standard på hotell.

Det hotellet bodde jag på då när jag reste och bodde charter.
 
Syrran och hennes familj åkte charter (tui) till Phuket 2 veckor inklusive hotell, transfer mm, mm. Och de va helnöjda. Själv har jag aldrig åkt charter till Thailand.
 
Tack för svaren. Har aldrig åkt charter till Thailand och inte säkert att det blir det i år heller men det var en tanke som slog oss. Funderade lite på att ta en charter lite längre fram bara för att komma iväg ett par veckor och så får vänner och släkt som vill träffa oss i Thailand komma och möta upp. Svårt för oss att få till längre ledighet samtidigt i år och jag har absolut ingen lust att stressa runt halva landet bara för att vi "måste" hit och dit.

Vill ha en riktigt slö semester med en hög böcker, god mat, några stackars reseguider skyfflar på och av mig från bussen och stänga av telefon och dator till vi är hemma igen. Hoppas bara hitta en lucka innan sommaren att smita iväg. Behöver inte ens vara Thailand men hamnar vi i t.ex. Phuket så slipper jag dåligt samvete över att inte åka och jaga alla sevärdheter och "måsten".
 
Sista gången jag åkte charter överhuvudtaget var till Phuket i februari 2008, året innan jag träffade frugan. Bodde då på ett väldigt fint hotell direkt vid stranden på Kata. Frukostbuffén var inte av denna världen, man kunde trycka i sig för hela dagen och skippa lunchen om man kände för det. En speciell grej jag minns var en skylt vid buffén på endast ett språk - tyska. Att det var förbjudet att ta med sig mat ut från matsalen. Undrar just varför, det bodde massor av tyskar på hotellet. ;)

Åkte med Ving den gången och var mycket nöjd, bokade "business" på flyget så även flygresan var till belåtenhet.
 
Phuket 2003 med min son

DSCN0069.JPG
 
Minns inte vad stället heter men vid någon fin utsiktspunkt , förmodligen den du namnger :thumbsup: , Men var den resan som hjälpte mig med beslutet att jag älskar Thailand ,:):)
 
Minns inte vad stället heter men vid någon fin utsiktspunkt , förmodligen den du namnger :thumbsup: , Men var den resan som hjälpte mig med beslutet att jag älskar Thailand ,:):)
Är ett gammalt fyrtorn där och en cirkel full med elefant statyer av olika storlekar Sedan före det stället så fins ju ett ställe til där man kan se Kata Noi, Kata Beach och Karon Beach Mycket populärt ställe
 
Är ett gammalt fyrtorn där och en cirkel full med elefant statyer av olika storlekar Sedan före det stället så fins ju ett ställe til där man kan se Kata Noi, Kata Beach och Karon Beach Mycket populärt ställe
Stämmer bra , Elefantstayerna minns jag väl :)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp