Charterhotell/resor kontra "vanliga" hotell och resor

 
Nej om inget har ändrats senaste dagarna så kommer han inte granskas föränn 2 dagar efter valet, den 26:te skall det tas upp.

Hej

Ändå smartare av juntan än att förbjuda partiet innan valet, på det viset kan ju många demokratianhängares röster kastas bort till juntans fördel, behöver juntans parti bli av med ett parti till för att behålla makten så står det ju militären fritt att förbjuda och upplösa partiet efter valet, ett lite smart sätt att lägga grund för att ändra valresultatet till sin egen fördel om det behövs.

Mvh isan lover
 
Censuren styrs av internet leverantören. Jag ringer dem och ber dem lätta på censuren. Har fungerat bra. De blir ofta intresserade av just vilka sidor jag vill komma åt när det gäller porr. Däremot har vi problem med andra sidor som exempelvis dailymail. Vi har även en känsla av att de kan känna av om det är jag eller frugan då hon i bland andvänder thailändska. Sedan gäller det att aldrig söka direkt med ord som förknippas med känsliga ämnen så som demokrati Thailand kung. Ibland blir sidan helt plötsligt medans man läser censurerad.
 
Censuren styrs av internet leverantören. Jag ringer dem och ber dem lätta på censuren. Har fungerat bra. De blir ofta intresserade av just vilka sidor jag vill komma åt när det gäller porr. Däremot har vi problem med andra sidor som exempelvis dailymail. Vi har även en känsla av att de kan känna av om det är jag eller frugan då hon i bland andvänder thailändska. Sedan gäller det att aldrig söka direkt med ord som förknippas med känsliga ämnen så som demokrati Thailand kung. Ibland blir sidan helt plötsligt medans man läser censurerad.

Har för mig att leverantörerna får en lista över sidor som ska blockeras? Kanske minns fel?
 
Får verkligen hoppas att den trenden vänder. Jag brukar märka av den lite då och då när vi är i Thailand och det är därför jag blev lite fundersam när kollegan inte upptäckte någon spärr på semestern. Finns vissa saker i Thailands historia även under tidigare styren som är svåra att leta upp på internet när man är i Thailand men enkelt när man är hemma.

Själv tror jag att Thailand behöver "ett par" ändringar av en del lagar eller helst ta bort dem innan det ens är möjligt att ha ett fritt internet, demokrati och annat.


Det är därför helt obegripligt för mig hur så många kan vara förespråkare för censur, filtrering och inskränkningar mot yttrandefriheten i Sverige och Europa.
det var så för mig också tills IS dök upp. Alldeles för många tror på allt stolligt på nätet.
 
det var så för mig också tills IS dök upp. Alldeles för många tror på allt stolligt på nätet.

Hänger inte riktigt med på vad IS har med yttrandefrihet att göra? Vår massmedia gör väl det mesta i deras makt för att tona ner de övergrepp som begåtts? Om nu inte folk på riktigt tror på att terroristerna åkte dit på solsemester, körde ambulans, donerade blod, öppnade frisörsalonger och annat mysigt...

Här är väl dessutom yttrandefriheten riktigt bra då många av dessa jubelidioter faktiskt delar propaganda på typ Facebook vilket, ifall våra politiker fick lite intresse för det, skulle hjälpa polisen att få dessa äckliga terrorister lagförda. Minskad yttrandefrihet betyder att vi inte ser dem lika mycket men samtidigt att de kommer att kommunicera med alternativa medier (vilket även görs idag) och bli svårare att lagföra.

Även för andra sidan så är yttrandefriheten bra då utländska tidningar samt vittnen, soldater och offer faktiskt delar med sig av vad som har hänt. Denna information finns tillgänglig så att politiker, terrorapologeter och andra inte kan hävda "vi visste inte vad som skett". Precis som kommunismens och nazismens offer samt de övergrepp ideologierna begick så bör även islamismens offer minnas. Övergreppen skall inte falla i glömska och de som står på fel sida historien får svårt att tysta ned vad som har hänt.
 
Hänger inte riktigt med på vad IS har med yttrandefrihet att göra? Vår massmedia gör väl det mesta i deras makt för att tona ner de övergrepp som begåtts? Om nu inte folk på riktigt tror på att terroristerna åkte dit på solsemester, körde ambulans, donerade blod, öppnade frisörsalonger och annat mysigt...

Här är väl dessutom yttrandefriheten riktigt bra då många av dessa jubelidioter faktiskt delar propaganda på typ Facebook vilket, ifall våra politiker fick lite intresse för det, skulle hjälpa polisen att få dessa äckliga terrorister lagförda. Minskad yttrandefrihet betyder att vi inte ser dem lika mycket men samtidigt att de kommer att kommunicera med alternativa medier (vilket även görs idag) och bli svårare att lagföra.

Även för andra sidan så är yttrandefriheten bra då utländska tidningar samt vittnen, soldater och offer faktiskt delar med sig av vad som har hänt. Denna information finns tillgänglig så att politiker, terrorapologeter och andra inte kan hävda "vi visste inte vad som skett". Precis som kommunismens och nazismens offer samt de övergrepp ideologierna begick så bör även islamismens offer minnas. Övergreppen skall inte falla i glömska och de som står på fel sida historien får svårt att tysta ned vad som har hänt.
Vad jag menade var att förståelsen för censur har ökat betydligt efter att ha sett effekterna av IS rekryteringspropagande
 
Vad jag menade var att förståelsen för censur har ökat betydligt efter att ha sett effekterna av IS rekryteringspropagande

Då är det bättre att lagstifta mot rekryteringen. En stor del av rekryteringen skedde dessutom ute bland imamer, på skolor och via chattgrupper. Sedan användes även Facebook och där är det ganska lustigt att t. ex. Michael Skråmo får behålla sitt konto medan obekväma politiska röster stängs ned. Så den censur och självsanering som EU tvingade på de stora aktörerna med nationella "godhetspoliser" som rensar slog bara mot politiska röster och inte mot terrorpropaganda och uppmaningar till terrordåd.

Censur i ett land som Sverige är troligare att slå mot t. ex. SD (och definitivt AfS/NMR) än att slå mot Antifa, IS och andra. Då har jag inget till övers för AfS och NMR samt röstar ej på SD men anser definitivt att IS är värre för mänskligheten än blöjnazzar i mammas källare eller att SD vill utvisa terrorister etc. Jag anser även att bland annat Ung Vänster som samordnar sina attacker mot politiker och demokratin i sin helhet på bland annat Facebook är värre än att någon idiot sitter hemma och skriver något elakt om en viss hudfärg.

Censuren går nämligen hand i hand med politiskt korrekt och åsiktskorridoren. Säkert jätteroligt när alla som inte tycker som dig helt plötsligt tystas ner och deras åsikter helt plötsligt blir kriminella men mindre roligt när folk är rädda för att tycka eller uttala sig. USA är faktiskt ett föredöme vad gäller yttrandefrihet.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L
 
Tillbaka
Topp