Currency account i Thailand.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Då har jag öppnat ett currency account i Bangkok Bank, Kasikorn hade inte Nordisk valuta.
För att öppna ett konto måste man göra en första insättning motsvarande 1000USD.

Jag öppnade ett konto i Norsk valuta så nu kommer min lön in på Bangkok Bank men växlas inte till bath utan står kvar i Norsk valuta.

Jag öppnar också internetbank och vanligt Thaibath konto så då kan jag när jag vill växla mellan kontona, även när jag är på sjön.

Jag har bara 30 dagars on arrival men var inga problem.
Tar jag ju iofs med mig stora dokumentportföljen och öppnar så det första dom ser är mina 6 Kasikornbankböcker när jag gör nåt sånt här ;)
Så dom förstår att här en kund hos en konkurent som vi vill vinna över ;)

Kan vara bra info dessa tider med den svaga Nordiska valutorna och en starkare bath om man får sin lön eller pension in på thaikonto.

http://bangkokbank.com/BangkokBank/...ignCurrencyAccount/Pages/Default.aspx#PO1a_72

:) Även jag har detta hos BKK , dock kände jag inte för att fjanta mig med mina gamla Siamkontoböcker , de visade jag inte utan de såg de när jag flyttade mina besparingar till det nya BKK kontot ...

Senast redigerad av en moderator:
Och anledningen att jag la upp bankböckerna är fortsatt så att du har andra förutsättningar, jag är här på 30 dagars, vilket du tycks ha svårt att förstå i många inlägg där du tidigare jämfört.
Du behöver inte visa ett skit du har 1 års visa.
Ja la upp så för syn skull 2 av bankböckerna är tomma.
Man får en bok för varje fond så visade ingenting! Mer en skalet, innuti kanske 1 bath.

Kan ju tråden fortsättningsvis hållas on topic därför jag la i denna forumsdel.
Inlägget var för information då inte alla känner till att det finns möjlighet med valuta konto och i Nordisk valuta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp