Dagens thailandsbild

Vi har ett avtal i vårt kontakt om service och kontroll varje tre månader.

Äger du ditt boende själv är det upp till dig själv
Många tecknar egna serviceavtal om regelbunden service med någon firma.
Vi har här med men inte tecknat avtal, ibland gör ja själv ibland ringer jag och som jag skrev i första inlägget som startade diskussionen så frågade jag vad tar dom för service av 4 ac.
Vi har betalat 400 baht innan men när kanske freonpåfyllning behövs så frågade jag @JBK.Ltd. vad dom tog för en fullservice.

Jag använder denna när jag rengjör själv.

20230507_201410.jpg

Men vi är alla olika, har kollegor som inte tjöötar med frugan sin på 4 veckor, vi tjötar minst med videosamtal 4 gngr om dagen.

Jag använder denna när jag rengjör själv.

20230507_201410.jpg
Ja, det är ingen större vetenskap att rengöra en AC, diskmedel, klorin, vinäger och bakpulver slår det mesta.

Det är innedelen som är en en källa till bakterier, svampar, sporer och pollen.
Utedelen drar bara mer el vid dålig service.

Nog tillräckligt då ni verkar inte ta betalt så kärringen inte ens har råd att svara dig.
Kan förstå vad du skriver men jag har även på jobb tid att lägga på 30-60 min samtal med fru och barn dagligen.

Så så! @PanPan
Ring 083-1110010, om farbror vill ha jobbet utfört eller inte... ;)
Som sagt har inte vi tid, så kan vi alltid lämna över till bror hennes, har i samtal med fru fått ok att ge hennes nr...

Ang. kontakt med hälften så görs det dagligen oavsett hon vill eller inte och jag behöver inte hänga henne i kjolen så att säga...

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Ja, det är ingen större vetenskap att rengöra en AC, diskmedel, klorin, vinäger och bakpulver slår det mesta.

Det är innedelen som är en en källa till bakterier, svampar, sporer och pollen.
Utedelen drar bara mer el vid dålig service.
Läs nu igen mitt första inlägg, jag frågar om freonpåfyllning och om skall göras inom tidsperiod och kostnad för den.
Rengöring är jag hyfsat bra på och borde du veta med alla Fridolf kommentarer.
Inte rengjöringen jag frågar om..

Så så! @PanPan
Ring 083-1110010, om farbror vill ha jobbet utfört eller inte... ;)
Som sagt har inte vi tid, så kan vi alltid lämna över till bror hennes..

Ang. kontakt med hälften så görs det dagligen oavsett hon vill eller inte och jag behöver inte hänga henne i kjolen så att säga...

@JBK.Ltd.
Skall kolla på det, brukar oftast e-mail, vill ha svaret skriftligt ;)

Senast redigerad av en moderator:
Läs nu igen mitt första inlägg, jag frågar om freonpåfyllning och om skall göras inom tidsperiod och kostnad för den.
Rengöring är jag hyfsat bra på och borde du veta med alla Fridolf kommentarer.
Inte rengjöringen jag frågar om..
Är det någon rättegång du vill ha det till?
Sköt du om din egen freonpåfyllning som övriga har full l
koll på.

Jag har svarat hur man kontrollerar tryck och ev påfyllning.

Din egen påfyllning är av andra kemikalier.

Är det någon rättegång du vill ha det till?
Sköt du om din egen freonpåfyllning som övriga har full l
koll på.

Jag har svarat hur man kontrollerar tryck och ev påfyllning.

Din egen påfyllning är av andra kemikalier.
Herregud va du måste hetsa direkt, min fråga gällde påfyllning, orolig göra själv, inget med rengöring.
Jag skrev har noll koll och är det farligt då det hänt olyckor jag läst om.
Jag frågade inte om rengöring av mina aggregat utan service kostnad.

Herregud va du måste hetsa direkt, min fråga gällde påfyllning, orolig göra själv, inget med rengöring.
Jag skrev har noll koll och är det farligt då det hänt olyckor jag läst om.
Jag frågade inte om rengöring av mina aggregat utan service kostnad.
Köp en mätare själv, kostar under 80 kronor istället för att ifrågasätta alla.
Inte så svårt.

Screenshot_2023-05-07-22-04-40-943-edit_com.chrome.beta.jpg

@PanPan
Kan meddela herrn, att erfarlig kunskap om var någonstans den "LILLE" ska placeras, finns registrerat i långtidsminnet.
Och där finns definitivt inte ett "R-vhål" inräknat i utgången av konsekvensen av tillverkningen av barn.
Så kan vi hålla "bögeriet" på avstånd för fortsatt samtal??

@JBK.Ltd.
Lägg det inlägget på humorpanelen, var inte riktat mot dig, var lite humor samtal eller brev ;)

Liten uppdatering på den senaste utförda bilddumpning här på forumet. Slutmontering.

1683376551023.jpg

1683376554588.jpg

1683376562399.jpg

Och jag hade ingen information om var någonstans när senast bild lades in, så ett par dagar senare fick jag nya bilder och om var jobbet blir utfört, Bangkok.
Så den andra hälften har varit en anings frånvarande i konsultation p.g.a. brist på sömn och resependling till Bangkok och från Chonburi, en sträcka på ca. 70km en väg...

@JBK.Ltd.

Fick lite natt uppdateringar av hälften ang. AC:n i BKK, det blir uppstart idag måndag.
Återkommer med info. hur det gick...

@JBK.Ltd.

@apknug
Har fått ett svar från min andra hälft, den installerade AC unit ligger på, hör & häpna, 400,000BTU.
Är svaret till nöjds eller behövs mer info. ang. enheten...

@JBK.Ltd.
Tack för.info!

Man får lite mer perspektiv med 400 000 BTU siffran.

Var i valet o kvalet om 12 000 eller gå upp till 16 000 BTU när jag bytte till inverter. Den AC kille jag anlitat i alla år sa att Daikin 12 000 BTU Inverter är rätt för mig.

Just bytet till Inverter skulle jag gjort tidigare trots inget fel på den gamla.

Jo men skall inte freon fyllas på imellanåt, skall väl hanteras riktigt Maxx Thaiboxing brann ju ner för påstått fel när fylldes men kanske inte gäller små hemma ac, ja har 0 koll ;)
Däremot är du, frugan och sonen mer än välkomna hit när vi är här samtidigt, säg till innan bara så jag får köpa in det som behövs när du skall grilla åt oss ;)
Nja köldmedium skall inte försvinna så vitt jag vet. Då läcker det ju.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar