Dagens fråga!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När vi redan är inne på sånt där klet, är det då nån av er som vet nåt riktigt starkt liniment som man kan smörja in sej vid om man har benhinneinflamation?
Min kompis dotter spelar vollyboll, och har problem med det, hon fick nån salva av hennes farbror som hade vart i Thailand och köpt nåt klet utav nån Thaiboxare. Kletet är slut nu och jag tänkte att om jag hittar något på min nästa resa så kan jag köpa med mej en burk, men jag orkar inte leta och fråga när jag är där, enklare om jag redan innan jag åker vet vad jag ska leta efter.
 
Tack legolas: för ett jätte bra inlägg. :wai:

Faktiskt så har kompisen pratat om att hon måste köpa nya skor till dotter.

Din burk har jag nog inte sett eller tänkt på innan, oftast så har jag bara köpt en liten mini burk med tigerbalsam att ha i fickan när man går ut på kvällen just för myggen. :)

Jag ska kolla in den sorten du hade på bild och köpa med mej hem.
 
"zMacen " sa:
Vette f.. vad det är men det fungerar, och den ser ut så här:

g_pZaRCnt35ZSoPVI.jpg

Den burken har frugan när hon ska
massera och även under snoken (näsan)
tycker oxå att den fungerar
 
"Kycklingen " sa:
Tack legolas: för ett jätte bra inlägg. :wai:

Faktiskt så har kompisen pratat om att hon måste köpa nya skor till dotter.

Din burk har jag nog inte sett eller tänkt på innan, oftast så har jag bara köpt en liten mini burk med tigerbalsam att ha i fickan när man går ut på kvällen just för myggen. :)


Jag ska kolla in den sorten du hade på bild och köpa med mej hem.

Mot myggbett o knott o getingstick är det bra att använda allergimedicin t.ex. klarityn. Men vad som helst som innehåller antihistamin tar väck klådan.

Detta upptäckte vi när Hjärtat började få allergiska reaktioner när hon var runt 40 år. Hon blev ordinerad allergimedicin och sen hon började använda det så hade hon inga besvär av mygg längre. Så när det börjar bli för jäkligt med flygfän hemma då brukar jag också knapra i mig ett piller.
 
"LG " sa:
Mot myggbett o knott o getingstick är det bra att använda allergimedicin t.ex. klarityn. Men vad som helst som innehåller antihistamin tar väck klådan.

Detta upptäckte vi när Hjärtat började få allergiska reaktioner när hon var runt 40 år. Hon blev ordinerad allergimedicin och sen hon började använda det så hade hon inga besvär av mygg längre. Så när det börjar bli för jäkligt med flygfän hemma då brukar jag också knapra i mig ett piller.
Du menar att tabeller hjälper mot mygg/knott. Frugan får en jädrans utslag av bett. Svullet och rött. Måste kanske tänka på att skaffa nåt innan sem. Eller finns det nåt dunder i T förutom TigerB
 
Rolf
Gå in på ett PHARMACY i Thailand och fråga efter "antihistamin". Det är latin och varenda farmacept i hela världen förstår vad du vill ha.

Bra med Thailand för du kan köpa det utan recept. Det måste du nog ha i Sverige.
 
Men är det tabletter eller?
Hur som tack för det jag noterar nogsamt. Funkar det får du nog en kram av frun :D
 
Rolf

Bilden som zMacen skickade in
fungerar mot knott och
myggbet oxå
 
"Wanpen " sa:
Rolf

Bilden som zMacen skickade in
fungerar mot knott och
myggbet oxå

Jag har också Tigerbalsam och det fungerar mot myggbett om man är relativt kvick med att stryka på salvan på bettet.

Men när du vaknar utomhus under "sillabordet" på midsomardagens morgon, precis uppäten av mygg och knott. Då hjälper inte tigerbalsam!

Eller om du blir stungen av en geting. Då är antihistamin mycket effektivare.
 
Så här funkar det.
Människor som är allergiska äter det i förebyggande syfte regelbundet så länge som orsaken till allergin finns i deras närmiljö.

Medans vi som inte behöver medicinera oss mot allergi vi tar en tablett när vi har råkat ut för något obehagligt. T.ex. Getingstick eller att kroppen reagerar onaturligt mycket på myggbett (som Rolfs fru) eller att vi har blivit brända av en manet i havet eller råkat få något växtgift från någon stjälk på huden så den rodnar.
Det är när något främmande ämne tillförs våran kropp och kroppen reagerar våldsamt som vi tar tabletten som innehåller antihistamin.

OBS: Jag är EJ läkare och all medicinering utan att rådfråga sjukvården sker på EGEN risk.
 
"LG " sa:
Så här funkar det.
Människor som är allergiska äter det i förebyggande syfte regelbundet så länge som orsaken till allergin finns i deras närmiljö.

Medans vi som inte behöver medicinera oss mot allergi vi tar en tablett när vi har råkat ut för något obehagligt. T.ex. Getingstick eller att kroppen reagerar onaturligt mycket på myggbett (som Rolfs fru) eller att vi har blivit brända av en manet i havet eller råkat få något växtgift från någon stjälk på huden så den rodnar.
Det är när något främmande ämne tillförs våran kropp och kroppen reagerar våldsamt som vi tar tabletten som innehåller antihistamin.

OBS: Jag är EJ läkare och all medicinering utan att rådfråga sjukvården sker på EGEN risk.
Du får en karma i förskott från mej och frugan :wai:
I morgon du ä spärrad :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
S
Svar
10
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
B
Svar
22
Visningar
3 K
glimten66
G
Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp