Dagens missuppfattning

 

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Idag var vi med om denna resans första missuppfattning.
Vi var på ett nytt ställe och skulle äta lunch idag, sambon beställde in en vegetarisk sandwich och jag beställde in en tonfisksallad.
In kom en sandwich med tonfisk och en tallrik sallad.
Först tänkte vi säga till men kom på att man kunde ta bort tonfisken och lägga på tallriken sen fick sambon plocka så mycket grönt han ville till pålägg så var vi nöjda ändå.
 
Det gäller att vara flexibel och ha ett öppet sinne. Hade alla tänkt så hade världen varit mycket bättre. Varför gnälla över petitesser och saker som är mindre viktiga samt över saker som hände långt bakåt i tiden??
 
Fetaost sallad och revben.
IMG_20210106_183055.jpg
 
Idag var vi med om denna resans första missuppfattning.
Vi var på ett nytt ställe och skulle äta lunch idag, sambon beställde in en vegetarisk sandwich och jag beställde in en tonfisksallad.
In kom en sandwich med tonfisk och en tallrik sallad.
Först tänkte vi säga till men kom på att man kunde ta bort tonfisken och lägga på tallriken sen fick sambon plocka så mycket grönt han ville till pålägg så var vi nöjda ändå.
Thailand i ett nötskal. Ibland är de så kreativa så det blir... lite annorlunda.
 
Det är skillnad på starkt och starkt, wasabi är alldeles utmäkt till mat eller matlagning men chili kan förstöra en maträtt.
Hej

Smaken är som baken, för mig är det precis tvärtom, jag ogillar wasabi som jag tycker smakar tvål, men jag har gärna chili i maten.

Men lustigt nog uppfattar många Thailändare vanlig peppar som starkt, i vissa rätter får man ju hela pepparkvistsr med färsk peppar, det är en favorit hos mig, jag stoppar in en kvist i munnen och drar av alla pepparkorn på samma sätt som man gör med vinbär, Thailändarna är då mäkta imponerade, dom hostar och gestikulerar efter bara några korn.

Mvh isan lover
 
Hej

Smaken är som baken, för mig är det precis tvärtom, jag ogillar wasabi som jag tycker smakar tvål, men jag har gärna chili i maten.

Men lustigt nog uppfattar många Thailändare vanlig peppar som starkt, i vissa rätter får man ju hela pepparkvistsr med färsk peppar, det är en favorit hos mig, jag stoppar in en kvist i munnen och drar av alla pepparkorn på samma sätt som man gör med vinbär, Thailändarna är då mäkta imponerade, dom hostar och gestikulerar efter bara några korn.

Mvh isan lover
Det tycker även att senap är starkt.
 
Hej

Smaken är som baken, för mig är det precis tvärtom, jag ogillar wasabi som jag tycker smakar tvål, men jag har gärna chili i maten.

Men lustigt nog uppfattar många Thailändare vanlig peppar som starkt, i vissa rätter får man ju hela pepparkvistsr med färsk peppar, det är en favorit hos mig, jag stoppar in en kvist i munnen och drar av alla pepparkorn på samma sätt som man gör med vinbär, Thailändarna är då mäkta imponerade, dom hostar och gestikulerar efter bara några korn.

Mvh isan lover

Ja, man reagerar helt olika på starkt och starkt.
Fruns kommentar om koreansk mat var ganska bra. -It’s not spicy, it’s hot. Spicy and hot is different.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp